Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verharingsperiode

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ingev
geregistreerd lid

Verharingsperiode

Ongelezen bericht door Ingev »

Hey allemaal
Zijn jullie honden nu ook zo aan het verharen?
Déwan komt er nog niet doorheen, de afgelopen week is het echt flink krabben, maar gelukkig helpt het pure schapenvet..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee... helemaal niets....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier ook niet echt.

Vandaag vertelde een hondentrimster me wel dat een hond snel 2 tot 2,5 maand aan het ruien is per rui periode!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Yup, de mijne haart als een malle op het moment..
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Sonnie1983 schreef:Hier ook niet echt.

Vandaag vertelde een hondentrimster me wel dat een hond snel 2 tot 2,5 maand aan het ruien is per rui periode!
:denken: hier ontwol ik ze in één keer
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

alm@ schreef:

ik pluk alleen de witte plukken eruit... en dat is echt geen 2 weken... dat is met een dag of 2 klaar... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator

malinois schreef:
alm@ schreef:

ik pluk alleen de witte plukken eruit... en dat is echt geen 2 weken... dat is met een dag of 2 klaar... :wink:
Plukken ga ik met Reina niet redden, dat schaap moet echt met een hark ontwold worden, maar Rock pluk ik wel en idd in hooguit een week is het gebeurd :wink:
Afbeelding
Ingev
geregistreerd lid

Haha nou dewan die kan je ook plukken achter bij zijn staart daar hangen de losse plukken in... verder borstelen komt veel vanaf en scheelt weer even krabben voor hem, maar is al zeker twee/drie weken in de rui.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

hier was het inene ook bal, overal de losse plukken haar dus ook maar het harkje ter hand genomen, niet normaal meer!
nu is het weer wat onder controle..
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

was ook zopnder plukken uiteraard
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow was ook vreselijk aan het verharen, maar het lijkt nu wat beter te worden.
Darko
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Darko »

Darko ook, hij is nu ook pas zijn ondervacht aan het krijgen. Vorig jaar kreeg hij die pas rond maart (toen ik hem uit het asiel haalde), maar ik dacht dat dat misschien kwam omdat hij gecastreerd was. Wanneer krijgen de meeste honden hun ondervacht?
Afbeelding
alm@
moderator

Darko schreef:Darko ook, hij is nu ook pas zijn ondervacht aan het krijgen. Vorig jaar kreeg hij die pas rond maart (toen ik hem uit het asiel haalde), maar ik dacht dat dat misschien kwam omdat hij gecastreerd was. Wanneer krijgen de meeste honden hun ondervacht?
Als het kouder wordt en als het warmer wordt gaat de ondervacht loslaten. Althans zo hoort het. Het normale ruien wordt nog wel eens in de war gegooid door de centrale verwarming.
Afbeelding
Wolvin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wolvin »

het ligt ook aan het type hond,met die van mij ben je weken zoet. Ik borstel hem in de rui elke dag en dan haal ik er makkelijk 1 boodschappentas met wol per borstelbeurt uit :eek:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik werd gisteren door iemand gebeld met een Cavaliertje:" Ze haart zó."

Ik heb één vraag gesteld: Staat het mandje bij de verwarming?

Ja dus...
Laatst gewijzigd door hercujess op 13 jan 2009 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

hercujess schreef:Ik werd gisteren door iemand gebeld met een Cavaliertje. Ze haart zó. Ik heb één vraag gesteld: Staat het mandje bij de verwarming?

Ja dus...
Haha ik heb er ook een Cavaliertje, en ja 3 maal raden waar idd dr mand staat :wink:

En er zit al zo weinig vacht op het hondje...
Ingev
geregistreerd lid

Wolvin schreef:het ligt ook aan het type hond,met die van mij ben je weken zoet. Ik borstel hem in de rui elke dag en dan haal ik er makkelijk 1 boodschappentas met wol per borstelbeurt uit :eek:

Tegen mij is gezegd dat borstelen nu juist niet goed is.
Omdat je de haarzakjes dan elke keer kapot maakt.. en het verharen dan maar door blijft gaan?

Heb het van horen zeggen geen idee of het waar is, maar ik stofzuig Déwan gewoon met de rustige stand, komt veel vanaf, en het wordt steeds beter.. Hij krijgt nu ook wat sla olie over zijn brokken en sinds dien wordt het krabben veel en veel minder
alm@
moderator

Wolvin schreef:het ligt ook aan het type hond,met die van mij ben je weken zoet. Ik borstel hem in de rui elke dag en dan haal ik er makkelijk 1 boodschappentas met wol per borstelbeurt uit :eek:
Je moet ook niet borstelen maar harken :wink:
Afbeelding
Ingev
geregistreerd lid

alm@ schreef:
Dat is ook een optie, bij Déwan moet je de borstel op zijn huid zetten en dan klein rondjes draaien dan komt er veel haar vanaf.. (we gebruiken geen borstel met ijzeren pinnen, gewoon een zachte :wink: )
Wolvin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wolvin »

alm@ schreef:
ik noem het 'borstelen' maar daarmee bedoel ik dus de vachtverzorging in het algemeen bedoel :wink:
ik gebruik zo'n ding met van die metalen tandjes voor de wol en een rubberen borstel om de losse haren eruit te vegen.
Ik borstel hem op het moment ook niet elke dag,maar zodra de plukken vacht er aan bengelen zodat ik ze er zo uit kan trekken ga ik intensief aan de slag. Wel haal ik er een borstel doorheen als zijn vacht er smoezelig uitgaat zien want dat is geen pan.
*Maaike*
nieuw lid

wassen...

Ongelezen bericht door *Maaike* »

Ingev schreef: Tegen mij is gezegd dat borstelen nu juist niet goed is.
Omdat je de haarzakjes dan elke keer kapot maakt.. en het verharen dan maar door blijft gaan?

Heb het van horen zeggen geen idee of het waar is...
Het is waar dat het niet goed is om elke dag te borstelen. Dat stimuleert juist de vacht. Wat je ook kan proberen is wassen. Voornamelijk in een trimsalon, die hebben goeie apparatuur ervoor. Wij wassen ook berners, goldens, labradors die verharen. Met het wassen haal je het meeste haar er al uit en dan hebben we een krachtige fohn (waterblazer) die na het wassen ook nog veel haar verwijdert. Dan vliegen de vlokken in het rond. Dan ben je er iig een tijdje vanaf.
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

onze boomer verhaart nooit zichtbaar, de draadhaar verhaart sinds een maand niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”