Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar mag de hond mee in het duingebied bij Zandvoort?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Waar mag de hond mee in het duingebied bij Zandvoort?

Ongelezen bericht door Frenk »

Nog bedankt voor de tip Maylala :ok: Wat hebben we vandaag heerlijk gelopen in de duinen bij Zandvoort.

We hebben jouw aanwijzingen opgevolgd en geparkeerd in de bocht van de boulevard en de brederodestraat bij dat apartementengebouw. Daar zijn we het fietspad richting Noordwijk ingelopen en al vlug konden we heerlijk in de duinen lopen. Bij een van de strandopgangen zijn we het strand op gegaan en zo via het strand weer terug naar de auto. Een topwandeling :ok:
Maar hoe ver kun je daar eigenlijk lopen?

Toen we terugreden via de Frans Zwaanstraat zag ik ook daar een "open" (dus niet omheind) duingebied en er stonden geen borden waarop de toegang voor honden stond aangegeven. Is dit ook een gebied waar je met de hond mag komen? En zo ja, hoe groot is het dan ongeveer?

Daarnaast vroeg ik me af of er ook nog een bos/naaldbomen/duingebied is waar je met de hond mag wandelen. Als iemand het weet, ik hoor het graag :ok:

Vandaag was in ieder geval enorm geslaagd :ok:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat leuk dat jullie zo fijn gelopen hebben! :cheer:
Wij waren vandaag toevallig ook op het strand, bij Bloemendaal zijn we erop gegaan. Misschien leuk om eens samen te wandelen?

Als je bij de F. Zwaanstraat bedoelt die duinen, met dat meertje, daar mag je gewoon lopen, met de hond los. Eigenlijk kun je dat hele gebied heerlijk af lopen, ben je echt uren zoet als je wilt. :ok:
Alleen 's zomers mogen ze op sommige (aangegeven) plaatsen in de duinen niet los, en daar wordt dan best actief op gecontroleerd en bekeurd. Wetenswaardigheidje ;)

Een leuk "nieuw" (naald)bos dat ik heb ontdekt; het wandelbos bij openlucht theater Caprera in Bloemendaal. Echt een prachtig gebied, waar ze ook los mogen. Zoek even op Google, en u vindt. :ok:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Re: Waar mag de hond mee in het duingebied bij Zandvoort?

Ongelezen bericht door Zoie »

Frenk schreef:Nog bedankt voor de tip Maylala :ok: Wat hebben we vandaag heerlijk gelopen in de duinen bij Zandvoort.

We hebben jouw aanwijzingen opgevolgd en geparkeerd in de bocht van de boulevard en de brederodestraat bij dat apartementengebouw. Daar zijn we het fietspad richting Noordwijk ingelopen en al vlug konden we heerlijk in de duinen lopen. Bij een van de strandopgangen zijn we het strand op gegaan en zo via het strand weer terug naar de auto. Een topwandeling :ok:
Maar hoe ver kun je daar eigenlijk lopen?
je kunt wel naar langevelderslag lopen, en nog verder. Als ik de locatie tenminste goed begrijp.
Toen we terugreden via de Frans Zwaanstraat zag ik ook daar een "open" (dus niet omheind) duingebied en er stonden geen borden waarop de toegang voor honden stond aangegeven. Is dit ook een gebied waar je met de hond mag komen? En zo ja, hoe groot is het dan ongeveer?
als ik me wederom goed orienteer, ik denk dat dat de zuidduinen zijn, en daar mag je ook lopen ( is tamelijk druk, dus ik kom er niet zo vaak. )

Niet zo heel groot, maar drie kwartier kan je er wel lopen.
Daarnaast vroeg ik me af of er ook nog een bos/naaldbom en/duingebied is waar je met de hond mag wandelen. Als iemand het weet, ik hoor het graag :ok:

Vandaag was in ieder geval enorm geslaagd :ok:
bos / naaldboom weet ik niet echt, maar bij de flats en bij het cicuit kan je ook heerlijk lopen, dat is echt wel behoorlijk groot.

Als je van kraantje lek naar zandvoort loopt over het fietspad door de duinen, dan kom je aan je rechterhnd een tunneltje tegen. Ga je daar doorheen, dan heb je de flats die ik bedoel. Ik rij er altijd naar toe, en parkeer m'n auto dan bij de flats. Beetje moeilijk uitleggen, maar je moet als het ware met een u - bocht om het einde van dat fietspad heen. Is het uitpuzzelen waard, en een paar naaldbomen vind je daar overigens ook.

Het fietspad zelf loop ik liever niet, omdat het vlak langs de spoorbaan loopt, wat niet helemaal ongevaarlijk is. Op zich wel een hele leuke wandeling, voor sommige honden zeker geschikt.

Verder loop ik nog wel eens de afslag benteld van dat fetspad, begin dan in bentveld. Vrij korte wandeling, maar wel leuk.

Er zijn nog wel meer plaatsen, maar hier lopen wij regelmatig ( vrijwel dagelijks. )
Afbeelding
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Naaldenveld in Aerdenhout is ook erg leuk lopen. Ingang zwaluwweg.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Frenk
Zeer actief

Maylala schreef:Wat leuk dat jullie zo fijn gelopen hebben! :cheer:
Wij waren vandaag toevallig ook op het strand, bij Bloemendaal zijn we erop gegaan. Misschien leuk om eens samen te wandelen?
Goed plan :ok:
Als je bij de F. Zwaanstraat bedoelt die duinen, met dat meertje, daar mag je gewoon lopen, met de hond los. Eigenlijk kun je dat hele gebied heerlijk af lopen, ben je echt uren zoet als je wilt. :ok:
Dat stuk bedoel ik. Zag er ook mooi uit namelijk.
Alleen 's zomers mogen ze op sommige (aangegeven) plaatsen in de duinen niet los, en daar wordt dan best actief op gecontroleerd en bekeurd. Wetenswaardigheidje ;)
Maar waar staat dat aangegeven dan? Wij zijn vandaag geen bord tegengekomen :19:
Een leuk "nieuw" (naald)bos dat ik heb ontdekt; het wandelbos bij openlucht theater Caprera in Bloemendaal. Echt een prachtig gebied, waar ze ook los mogen. Zoek even op Google, en u vindt. :ok:
Ken ik en is zeker een leuk bos. Wel wat klein, vond je niet?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Re: Waar mag de hond mee in het duingebied bij Zandvoort?

Zoie schreef:je kunt wel naar langevelderslag lopen, en nog verder. Als ik de locatie tenminste goed begrijp.
Dat stond wel op het bord bij het begin van het fietspad inderdaad.
als ik me wederom goed orienteer, ik denk dat dat de zuidduinen zijn, en daar mag je ook lopen ( is tamelijk druk, dus ik kom er niet zo vaak. )

Niet zo heel groot, maar drie kwartier kan je er wel lopen.
Leuk :ok: Maar druk dus? Vind ik op zich niet erg (loop ook in Groenendaal :mrgreen:), mits het een beetje sociale honden en baasjes zijn.. (wat in Groenendaal nog wel eens tegenvalt :N:)
bos / naaldboom weet ik niet echt, maar bij de flats en bij het cicuit kan je ook heerlijk lopen, dat is echt wel behoorlijk groot.

Als je van kraantje lek naar zandvoort loopt over het fietspad door de duinen, dan kom je aan je rechterhnd een tunneltje tegen. Ga je daar doorheen, dan heb je de flats die ik bedoel. Ik rij er altijd naar toe, en parkeer m'n auto dan bij de flats. Beetje moeilijk uitleggen, maar je moet als het ware met een u - bocht om het einde van dat fietspad heen. Is het uitpuzzelen waard, en een paar naaldbomen vind je daar overigens ook.

Het fietspad zelf loop ik liever niet, omdat het vlak langs de spoorbaan loopt, wat niet helemaal ongevaarlijk is. Op zich wel een hele leuke wandeling, voor sommige honden zeker geschikt.
Die duinen, is dat het Wurmenveld? Daar hebben we inderdaad ook al eens heerlijk gelopen. Ik heb alleen de spoorlijn gemeden. Vind ik toch een te groot risico met Frenk.
Verder loop ik nog wel eens de afslag benteld van dat fetspad, begin dan in bentveld. Vrij korte wandeling, maar wel leuk.

Er zijn nog wel meer plaatsen, maar hier lopen wij regelmatig ( vrijwel dagelijks. )
Dank je voor de uitleg :ok: Leuk om al die plaatsen te horen. Ik woon hier nu twee jaar en sinds bijna een jaar hebben we Frenk, maar dan weet je nog steeds niet alles. En het is niet zo dat je alles maar eenvoudig op internet vindt :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Domie schreef:Naaldenveld in Aerdenhout is ook erg leuk lopen. Ingang zwaluwweg.
Klinkt goed, dank je wel :ok:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Frenk schreef:
Maylala schreef:
Dat stuk bedoel ik. Zag er ook mooi uit namelijk.
Is ook leuk lopen inderdaad, wel redelijk druk bezocht. Beetje het Groenendaal idee ;) Ik spoel 's zomers Sjon vaak even af in dat meertje, nadat hij op het strand in de zee gezwommen heeft.
Is best een leuke wandeling van te maken, je kan ook via het meertje naar het strand lopen. :ok:
Maar waar staat dat aangegeven dan? Wij zijn vandaag geen bord tegengekomen :19: [/quote]
Soms staat er een paaltje bij de omheiningen, of een bordje bij de strand-opgangen. Heb zelf nog nooit een controleur gezien daar, maar hoor het wel veel om me heen van mensen die bekeurd werden.
Ken ik en is zeker een leuk bos. Wel wat klein, vond je niet?
Caprera is inderdaad best klein, maar we hebben toch een uurtje lekker de honden kunnen laten ravotten. Gewoon langzaam lopen ;) :mrgreen:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

wandelen

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Frenk schreef:
Domie schreef:Naaldenveld in Aerdenhout is ook erg leuk lopen. Ingang zwaluwweg.
Klinkt goed, dank je wel :ok:
Is maar een klein bosje, je bent er in een half uur a 3 kwartier uit en het grootste gedeelte van het jaar moeten de honden aan de lijn. Er loopt ook regelmatig een zeer strenge boswachter rond :wink:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”