Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie oh wie weet er een locatie (centraal in Nederland) waar je met een groep honden (ongeveer 20) zowel kunt kamperen als huisjes kunt huren?
Waar eventueel de mogelijkheid is om een groepstent neer te zetten en waar in de omgeving ook nog aardig gewandeld kan worden?
Ik geef toe ..... veel "eisen" maar niet geschoten is altijd mis, dus degene die iets leuks weten .....
Erkermederstrand is geen optie, vorig jaar zijn we hier geweest en helemaal toppie maar ze willen de daar 5 beschikbare huisjes nu niet voor een weekend verhuren We kunnen er hooguit 2 of 3 huren en dat is te weinig.
Wij gaan in september met het kooikerforum naar het Lierderholt in Beekbergen, http://www.lierderholt.nl/ We hebben een stuk of 10 huisjes vlak bij elkaar. Laatst daar een en ander doorgesproken en het lijkt heel leuk en heel hondvriendelijk! Huisjes vlak bij een veld waar we kunnen trainen en daar is ook een apart kampeerveld met sanitair.
De kooikervereniging heeft hier ook een keer een weekeinde gehad en hadden hele goede ervaringen. Helaas kon ik dat weekeinde niet.
Oh ..... vandaar dat wij in september niet bij de Liederholt terecht konden, jullie zitten daar al Deze hebben we voor volgend jaar in de planning staan ......... maar nu nog iets voor dit jaar in september.
flatcoat schreef:Oh ..... vandaar dat wij in september niet bij de Liederholt terecht konden, jullie zitten daar al Deze hebben we voor volgend jaar in de planning staan ......... maar nu nog iets voor dit jaar in september.
Dan wens ik je veel succes, misschien ben je al bijna aan de late kant...
Wij konden daar ook niet terecht in ons eerste voorkeursweekeinde, maar wel in dit weekeinde. Je zou kunnen vragen welk weekeinde ze nog wel plaats hebben?
Helaas pas na september en dan lopen we het risico dat het te koud zal zijn (voor de kampeerders). Ik hoop gewoon op nog meer reacties .... we hebben zelf al wel de nodige accomodaties gebeld en geschreven maar de echte "klik" hebben we nog niet gevonden. Dus vandaar de vraag hier omdat veel van hier nogal eens een weekend hebben met bijv. rasvereniging of fora.
Misschien is www.westerbergen.nl iets voor jullie? Er zijn huisjes te huur waar honden welkom zijn en aan de andere kant van de weg hebben ze een grote camping waar je ook nog caravans/stacaravans kan huren. Wandelen is geen probleem in dit gebied
succes!
groetjes, Ingrid
Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
flatcoat schreef:Oh ..... vandaar dat wij in september niet bij de Liederholt terecht konden, jullie zitten daar al Deze hebben we voor volgend jaar in de planning staan ......... maar nu nog iets voor dit jaar in september.
Wij konden daar ook niet terecht in ons eerste voorkeursweekeinde, maar wel in dit weekeinde. Je zou kunnen vragen welk weekeinde ze nog wel plaats hebben?
In jullie voorkeursweekeinde zitten zeker de Markiesjes er al Of de vlinderhondjes, die gaan er ook altijd heen.
Een andere locatie zou ik zo niet weten. Met de Markiesjes gaan we er al zo'n jaar of 12 tot volle tevredenheid naar Beekbergen.
Helaas Ingrid, niet overal zijn de huisdieren toegestaan; in de bungalows/chalets Huisdieren (beperkt, max. 1) in de kampeerbungalows helemaal niet en op de camping Huisdieren beperkt (beperkt, max. 2). en de groepsaccomodatie Huisdieren (beperkt, max. 2)
Maar bedankt voor het meedenken/de link
In jullie voorkeursweekeinde zitten zeker de Markiesjes er al Of de vlinderhondjes, die gaan er ook altijd heen.
Een andere locatie zou ik zo niet weten. Met de Markiesjes gaan we er al zo'n jaar of 12 tot volle tevredenheid naar Beekbergen.
Dan zullen we dit jaar alvast maar boeken voor volgend jaar Maarre ..... veel plezier alvast
Geen idee, maar het was voor de organisatie een kleine moeite om het weekeinde te verplaatsen. Eén nadeel, we hadden al jaren hetzelde weekeinde een forumdag en altijd stralend weer. Zul je nu zien 1 weekje later en we worden weggespoeld...
Hallo ja wij hebben een B&B in de Ardennen waar honden van harte welkom zijn, maar dat is niet in Nederland en 20 honden, daar zitten ook veel baasjes bij, dus zullen wij te klein zijn. maar ik las net in "hondenleven"over een hondvriendelijke camping bij Meppel in de buurt. www.campingdehavixhorst.nl Ze verhuren ook caravans.
Succes en misschien ooit tot ziens bij ons in de Ardennen.
groetjes van Anneke
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast http://www.chezmaranoa.be"
Aangezien wij slechte ervaringen hebben met groepen welke met honden komen [b.v. hondenscholen, kennelweekenden etc.], hebben wij besloten om uitsluitend individuele personen / gezinnen met honden toe te laten.
flatcoat schreef:Bedankt voor de link, maar helaas ......
Aangezien wij slechte ervaringen hebben met groepen welke met honden komen [b.v. hondenscholen, kennelweekenden etc.], hebben wij besloten om uitsluitend individuele personen / gezinnen met honden toe te laten.
Dat noem ik dan niet hondvriendelijk, maar ja......
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast http://www.chezmaranoa.be"
Daar zijn we afgelopen weekend wezen kijken Hilje, maar vroegen ons af of er op het zg. grotere veld waar ook vaste staanplaatsen zijn er geen "klachten" zouden komen over het aantal honden. Want ja, als er één blaft .... begint derest ook vaak.
Maar jullie hebben er goede ervaringen gehad??
Wij gaan naar deze camping in de maand Mei met maximaal 25 Hovawarts.
Ze hebben een veldje waar je volgens mij tenten,caravans enz bij elkaar neer kunt zetten.
Trekkershutten kun je huren.
Het hele fijne weeet ik er niet van, want het wordt geregeld http://www.camping-beekhuizen.nl/
Je kan altijd even bellen over je wensen.
Reserveren link werkt niet, kwam ik gisteren achter maar deze is tijdelijk uitgeschakeld bewust.
flatcoat schreef:Daar zijn we afgelopen weekend wezen kijken Hilje, maar vroegen ons af of er op het zg. grotere veld waar ook vaste staanplaatsen zijn er geen "klachten" zouden komen over het aantal honden. Want ja, als er één blaft .... begint derest ook vaak.
Ik ben met 1 hondenforumweekeinde meegeweest, en de ervaring was toen goed.
Alleen hebben ze er volgens mij niet zo veel huisjes in de verhuur.
flatcoat schreef:Daar zijn we afgelopen weekend wezen kijken Hilje, maar vroegen ons af of er op het zg. grotere veld waar ook vaste staanplaatsen zijn er geen "klachten" zouden komen over het aantal honden. Want ja, als er één blaft .... begint derest ook vaak.
Ik ben met 1 hondenforumweekeinde meegeweest, en de ervaring was toen goed.
Alleen hebben ze er volgens mij niet zo veel huisjes in de verhuur.
Bij de Witte Wieven zijn thans voldoende huisjes te huur, bij de link hierboven zijn er maar 3 te huur ......
Tot dusver vond ik het de beste plek
Relaxte mensen en relaxte sfeer ten aanzien van honden.
Er zijn namelijk nogal wat campings die over de telefoon niet moeilijk doen over een groep honden maar als puntje bij paaltje komt heb je ze overspannen gillend op je veld staan dat het toch niet helemaal de bedoeling was zoals het dan gaat.
In Nunspeet WEET je dat ze het gewend zijn en de ervaringen van hieruit zijn gewoon goed voor zover ik weet...van mij in ieder geval wel
mercedes2803 schreef:In Nunspeet WEET je dat ze het gewend zijn en de ervaringen van hieruit zijn gewoon goed voor zover ik weet...van mij in ieder geval wel
Klopt. Daarbij hebben de meeste gasten met vaste staanplaatsen zelf ook een hond en zijn vaak niet eens ieder weekend aanwezig.
Mijn ras(sen): Bink en Puck 1 x Border Collie 1 x Border Terrier Altijd in gedachten: Max (13 jaar) 16-9-2005 Bob (13 jaar) 12-9-2011 Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Wij staan in Uelsen.
Dit is net over grens bij Coevorden in een rijk bos gebied!!
Heerlijk rustig en achter de camping is een soort zandopgraving geweest en dit is nu eigenlijk meer een meertje voor de honden zomers om heerlijk af te koelen.