Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vakantie naar Frankrijk met bullmastiff

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

vakantie naar Frankrijk met bullmastiff

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Niemand (Franse Ambassade in Nederland, dierenarts, Voedsel & Waren autoriteit, etc) weet mij te vertellen of ik zonder muilkorf op vakantie kan naar Frankrijk. De ambassade/douane in Frankrijk heeft helaas nog steeds niet gereageerd op mijn mail.

De info van het franse consulaat zou correct moeten zijn. Maar dan zou de bullmastiff misschien toch onder de 2e categorie honden vallen, omdat ze "lijken" op de rottweiler. Zie hieronder.

"De tweede categorie van waak- of verdedigingshonden betreft zuivere hondenrassen die staan ingeschreven in een erkend stamboek: Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier, Rottweiler, Tosa, en honden die lijken op het Rottweilerras. Het is toegestaan deze honden mee te nemen voor een verblijf op of doorreis over het Franse grondgebied. Echter, het dragen van een muilkorf en aanlijning is verplicht in voor het publiek toegankelijke plaatsen, en de eigenaar moet bovendien verzekerd zijn voor dit dier.

4. Wat verstaat men onder een hond die overeenkomsten heeft met het Rottweilerras?

Honden die behoren tot de tweede categorie en die qua lichaamsbouw lijken op honden van het Rottweilerras vertonen een grote overeenkomst met de volgende beschrijving:
— kortharige dog, met zwartrossige vacht;
— een korte en gedrongen hond met een cilindervormig lijf en waarvan de omvang van de borstholte groter is dan 70 cm (wat overeenkomt met een gewicht dat zwaarder is dan 30 kg). De schofthoogte is ongeveer 60 à 65 cm;
— de schedel is breed, met een vooruitstekend voorhoofd en gespierde wangen;
— de snuit is middelgroot, met sterke kaken;
— de stop (overgang tussen snuit en schedel) is zeer geprononceerd;
— de neus ligt op hetzelfde niveau als de kin.

Ik hoop dat iemand mij nou concreet kan zeggen of de bullmastiff wel dan niet tot categorie twee behoort.
Ik wil nl. niet met een gemuilkorfde en constant aangelijnde hond op vakantie.

Harstikke bedankt alvast!
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dog-out »

Bij ons mogen ze zonder muilkorf en los op het terrein lopen, mits het sociale honden naar mens en dier zijn. Wil je een dagje weg, dan kunnen ze gewoon bij ons blijven en zorgen wij dat ze hun natje, droogje en beweging krijgen.

Groetjes,
Lindy
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

Dog-out schreef:Bij ons mogen ze zonder muilkorf en los op het terrein lopen, mits het sociale honden naar mens en dier zijn. Wil je een dagje weg, dan kunnen ze gewoon bij ons blijven en zorgen wij dat ze hun natje, droogje en beweging krijgen.

Groetjes,
Lindy
Dank voor je reactie. Jullie verblijf ziet er goed uit. Maar wij zijn op zoek naar een huisje met keuken en aparte slaapkamer.
Maar weet jij ook niet hoe het zit qua regelgeving?
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

misschien een mail doen aan de fci?

k kan het ook niet vinden helaas.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Brigitte30
Zeer actief

laura23 schreef:misschien een mail doen aan de fci?

k kan het ook niet vinden helaas.

gr laura
Bedankt, heb het meteen gedaan, maar betwijfel of zij me wel kunnen helpen.
Brigitte30
Zeer actief

Via de FCI heb ik nu de contactgegevens van Société Centrale Canine pour l’Amélioration des Races de Chiens en France. Als het goed is, kunnen zij mij helpen.

Ben benieuwd of ik een antwoord krijg. :19:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Je kunt toch ook een muilkorf meenemen en alleen gebruiken als iemand je daar in Frankrijk op aanspreekt. Met dit soort honden weet je dat sommige landen moeilijk kunnen doen. Of een ander land uit kiezen. Maar ik zou de gok nemen. Zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen. En wat bedoelen ze met, de hond moet verzekerd zijn? Valt hij niet onder jullie aansprakelijkheids verzekering. Lijkt mij wel.
Maggie.
Maggie
Brigitte30
Zeer actief

goud schreef:Je kunt toch ook een muilkorf meenemen en alleen gebruiken als iemand je daar in Frankrijk op aanspreekt. Met dit soort honden weet je dat sommige landen moeilijk kunnen doen. Of een ander land uit kiezen. Maar ik zou de gok nemen. Zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen. En wat bedoelen ze met, de hond moet verzekerd zijn? Valt hij niet onder jullie aansprakelijkheids verzekering. Lijkt mij wel.
Maggie.
Als blijkt dat de bullmastiff tot categorie 2 van honden hoort, schaffen we een muilkorf aan.
En de honden vallen onder onze WA verzekering, dus kopie polis gaat mee (lezen kunnen ze het alleen niet :wink: )

Maar ik vind het te gek voor woorden dat niemand van 4 verschillende instanties in Nederland en Frankrijk, precies weet hoe het zit.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte30 schreef:
goud schreef:Je kunt toch ook een muilkorf meenemen en alleen gebruiken als iemand je daar in Frankrijk op aanspreekt. Met dit soort honden weet je dat sommige landen moeilijk kunnen doen. Of een ander land uit kiezen. Maar ik zou de gok nemen. Zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen. En wat bedoelen ze met, de hond moet verzekerd zijn? Valt hij niet onder jullie aansprakelijkheids verzekering. Lijkt mij wel.
Maggie.
Als blijkt dat de bullmastiff tot categorie 2 van honden hoort, schaffen we een muilkorf aan.
En de honden vallen onder onze WA verzekering, dus kopie polis gaat mee (lezen kunnen ze het alleen niet :wink: )

Maar ik vind het te gek voor woorden dat niemand van 4 verschillende instanties in Nederland en Frankrijk, precies weet hoe het zit.
Is inderdaad ook raar. Daarom schreef ik ook om de gok te nemn.
Veel plezier
Maggie
Brigitte30
Zeer actief

goud schreef:
Brigitte30 schreef:
Maggie.

Is inderdaad ook raar. Daarom schreef ik ook om de gok te nemn.
Veel plezier
De gok gaan we nemen.
Bedankt!
Brigitte30
Zeer actief

Ik heb een antwoord, geen muilkorf nodig!

Dear Sir and Madam,
If your Bullmastiffs are register to the Raad van de Beheer, the Deutch kennel Club, they are considered as any other dog and do not need to be museled in public places. In France however, in such places, dogs (any of them) are required to be with a collar and a leach .
http://www.scc.asso.fr
goud
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte30 schreef:Ik heb een antwoord, geen muilkorf nodig!

Dear Sir and Madam,
If your Bullmastiffs are register to the Raad van de Beheer, the Deutch kennel Club, they are considered as any other dog and do not need to be museled in public places. In France however, in such places, dogs (any of them) are required to be with a collar and a leach .
http://www.scc.asso.fr
:ok: :ok: Een geruststelling.
Maggie
Maggie
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”