Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verharen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Verharen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tot een paar maanden terug verhaarde mijn stel echt vreselijk, bijna het hele jaar door, soms was het heel even weg maar nooit voor lang, en ik moest wel elke dag stofzuigen. En toen was het opeens over, en ik was een gelukkig mens. :mrgreen: Tot ergens vorige week. Lilo kwam buiten aanrennen, remde af met een bochtje en er vloog gewoon een wolk haren vanaf. Ik heb haar ter plekke staan 'plukken' en het was echt bizar wat er af kwam. Jack gecheckt, en precies hetzelfde verhaal, wat daar opeens af kwam kon ik een klein hondje van breien. :roll:

Ik bereidde me dus al half en half voor op weer minstens 1 x per dag stofzuigen, maar tot mijn stomme verbazing hielden ze na een dag of 2 weer op met verharen. Okee, als Lilo op schoot heeft gezeten ben ik bepaald niet haarloos, maar het is geen vergelijking met 'vroeger'.

Ik klaag niet, integendeel, :cheer: maar ik vraag me wel af wat er nou toch 'anders' is dan voorheen. Ik gaf altijd het weer de schuld van het verharen, maar het weer is nog net zo wispelturig als 'vroeger'.

Iemand enig idee? Want als het iets is dat ik doe, wil ik dat graag blijven doen. Ik ben een lui mens, en 1 x in de zoveel dagen stofzuigen bevalt me wel. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Vera verhaart heel duidelijk een maand of 2 voordat ze loops moet worden. Ze gooit dan ook maar meteen bijna alles eraf, ze leek wel een Labje laatst :roll: :mrgreen:
Vlak voor en tijdens de loopsheid begon de boel weer te groeien, en dat doet het nu nog steeds en ze verhaart nauwelijks meer.

In die periode dat ze haar hele jas eraf gooide gingen we een keertje met de trein. Ik voelde me best lullig, want alle stoelen rondom Vera waren bedekt met een laagje Golden vacht :N: Zodra ze bewoog waaide er weer haar af, en dat lande dan ergens op de stoelen rondom ons :N:

Maar waarom jouw stel opeens anders verhaart zou ik zo niet weten :denken: Ander voer misschien toevallig?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”