Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bekend in Den Ham?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Aantal honden: 1

Bekend in Den Ham?

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Morgen ben ik in Den Ham (bij Ommen) en daar wil ik ook gaan wandelen met Luna.
Iemand die daar leuke losloopgebieden weet, liefst met een paaltjeswandeling of iets dergelijks...
Alvast bedankt.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik woon in de buurt (Almelo) en weet er wel een wandeling, maar weet niet of honden er los mogen. ik kom morgen waarschijnlijk ook nog in de buurt, want ik ga waarschijnlijk naar mijn ouders in Ommen.
Misschien kunnen we iets afspreken? Stuur maar een pb als je wilt
Misschien weet Longfields iets, want zij logeert wel eens in de buurt.
ik ga even op zoek naar een wandeling.

edit; voor zover ikheb kunnen vinden mogen honden alleen aangelijnd wandelen in de bossen rondom Ommen en Den Ham.
Ik hoop dat iemand nog tips heeft, de routes die ik ken zijn niet toegestaan voor loslopende honden.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Den Ham is niet veel meer dan een dorpskern en een hoop weilanden daaromheen :mrgreen:

Je zult om te wandelen dus echt richting Ommen moeten of richting Beerze bvb
Als je richting Ommen gaat is het Laarbos heel mooi, maar dat is echt al aan de 'achterkant' van Ommen zeg maar...het is krap een km of 2 buiten de bebouwde kom richting Vilsteren, bij de begraafplaats van Ommen.

Als je bij Hotel de Zon in Ommen aankomt rijden en je gaat meteen rechts slinger je binnendoor richting Beerze en de bossen daar...is ook erg mooi.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

of het bos tegenover Camping de Beerze Bulten! (in Beerze dichtbij Ommen)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Maar officieel morgen de honden nergens los.
bij het Eerder Achterbroek (ten noorden van Den Ham) is ook een mooie wandelroute, maar ook daar mag de hond niet los, net zo min als bij de Zandstuve of de rest van de bossen om Ommen en Junne.
Je kunt vanaf de fotozaak ook direkt Den Ham door in noordelijke richting en dan kom je ook in Junne en Beerze uit.
mercedes2803
Zeer actief

Ja dat klopt, maar ik hoor nooit iets over controles...
Zowiezo hoor ik dat aan deze kant van het land nooit :19:
Misschien maken we ons minder druk over dat soort dingen omdat we over het algemeen "ruumte zat heb't" :mrgreen:
hercujess

mercedes2803 schreef:Ja dat klopt, maar ik hoor nooit iets over controles...
Misschien maken we ons minder druk over dat soort dingen omdat we over het algemeen "ruumte zat heb't" :mrgreen:
Deze zomer gaan ze wel strenger controleren. Ik heb al verscheidene mensen in de winkel gehad die bij de Oldemeyer zijn bekeurd. Er staan nu ook nieuwe borden (oranje) en het is de bedoeling dat aanstaande zomer de gedoging echt ten einde komt. We zijn nu bezig om een apart hondengebied te krijgen...
Bert en Hessel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bert en Hessel »

hercujess schreef:
mercedes2803 schreef:Ja dat klopt, maar ik hoor nooit iets over controles...
Deze zomer gaan ze wel strenger controleren. Ik heb al verscheidene mensen in de winkel gehad die bij de Oldemeyer zijn bekeurd. Er staan nu ook nieuwe borden (oranje) en het is de bedoeling dat aanstaande zomer de gedoging echt ten einde komt. We zijn nu bezig om een apart hondengebied te krijgen...
wij hebben ook al mensen gesproken die in het bos in Hardenberg zijn bekeurd, zowel het Engelandse bos als het Ontginningsbos van Staatsbosbeheer. Zucht...mogen de honden dan nergens meer lekker los rennen? :boos:
mercedes2803
Zeer actief

Ik hoorde vandaag van Jes dat ze door heel Nederland heen de regels aangescherpt hebben en zo ook hier :denken:
Vergeet niet dat ik voor mijn gevoel nog in 2008 leef he? :smile:
Ik ben toevallig net twee keer weer in het Engelandsche Bos geweest na mijn longontstekingsverhaal dus ik zou niet weten hoe het ervoor staat.

Ik heb nooit een drama gemaakt van loslopende honden maar WEL van honden die als ongeleid projectiel op me afgerend komen met Rimpel bij me aan de lijn. :devil: Die muddefukkers Die :boos:
Als ik te horen krijg dat er in het Engelandsche bos fanatiek gecontroleerd wordt durf ik daar ook wel weer te gaan lopen met Rimpel eerlijk gezegd.

En ik vind het jammer voor mensen met luisterende loslopende honden hoor en Muis loopt natuurlijk ook los (blijf ik doen, dan kom maar op met die boete :wink: ) maar persoonlijk vind het geen drama als het Engelandssche bos een plek wordt waar OOK ik weer kan lopen.
Ik hoef het namelijk niet te flikken daar op zondag heen te gaan of het bos in te lopen als er meerdere auto's staan want GEGARANDEERD dat ik 1 of andere oeverloos zeikende en zuigende ENNN onkundige kutbaas tref die zijn hond(en) op me af laat denderen waardoor ik met een gefilpte Sharpei in op mijn schouders zit...
En je kunt vragen wat je wilt, mijn ervaring is dat de grootste honden-baas-klootzakken in het bos lopen :wink:
In de woonwijk willen mensen nog weleen wat doen voor hun buurgenoten, in het bos wanen ze zich God met een hond die mag doen wat ie wil en die hufters hebben er ook voor gezorgd dat erniet meer los gelopen mag worden omdat alles en iedereen en alle dieren moeten lijden onder het debielerige gedrag van zulke honden en hun baas
hercujess

Bert en Hessel schreef:wij hebben ook al mensen gesproken die in het bos in Hardenberg zijn bekeurd, zowel het Engelandse bos als het Ontginningsbos van Staatsbosbeheer. Zucht...mogen de honden dan nergens meer lekker los rennen? :boos:
De problemen in de wijken worden volgens mij ook alleen maar groter als je de honden niet meer los kunt laten in het bos. Bepaalde honden zullen energie en/of frustratie toch kwijt moeten in hun portie beweging...
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Bedankt nog voor alle reacties! :ok:
ik denk dat er ergens iets is mis gegaan want van de laatste paar antwoorden heb ik geen melding via e-mail gehad... :denken:
Maar goed, uiteindelijk zijn we bij de Beerze Bulten geweest, mooi gebied hoor!
Enne, ik heb Luna gewoon los laten lopen en ben niemand tegen gekomen.
Als ik trouwens ergens loop waar de honden officieel niet los mogen en Luna loopt dan wel los, dan lijn ik haar altijd aan als er mensen aankomen, met of zonder hond!
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Hier in Enschede zijn de regels ook aangescherpt. Ik heb van de week voor het eerst in mijn leven een waarschuwing gehad omdat Diesel los liep (hij liep naast me te sjokken na een wandeling van een uur) en ik geen zakjes bij me had.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wij wonen vlak bij het Kolenbrandersbos en daar staan sinds kort bordjes met natuurlijk : verboden voor loslopende honden.
Mijn vriend had al gehoord dat ze daar ook strenger gaan controleren en niet alleen maar daar maar inderdaad ook in Hardenberg en Ommen.
Er zijn vrijwilligers die in een auto van staatsbosbeheer rijden en de boel in de gaten houden.

Nog even en dan mag je hond nergens meer los lopen!
Was zo boos toen ik dat bord zag :boos:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Kom maar naar Rijssen hoor,hier lopen ze ook gewoon los in het bos.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”