Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

braintrainig spel.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

braintrainig spel.

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb voor met name Vera van de week zo'n spel gekocht. Het is een 'nepperd' en heeft twee spellen in 1. Aan de ene kant is het het spel met de pionnen waaronder je koekjes verstopt. De andere kant zijn schuifjes die de hond open moet schuiven om de koekjes te krijgen.

Saar gaat erbij zitten alsof ze water ziet branden :mrgreen: , Vera echter tikt vakkundig die pionnen om met haar neus en vreet de koekjes eronder weg alsof ze nooit anders gedaan heeft. Nou, dacht ik, dan maar door naar de schuifjes :19:
Koekjes onder schuifjes, Vera vrij gegeven, en Vera deed nog net niet met een verveeld gezicht "schuif schuif', maar binnen een minuut had ze alle schuifjes opzij geschoven met poot of snuit en waren de koekies op.

Ehm tja :denken: :smile:

Hoe kan ik hier nou 'meer plezier' uit krijgen? Want op deze manier zijn we erg rap klaar natuurlijk.
Of moet ik aan een moeilijkere versie, en heb ik nou voor 30 euro een te makkelijk spel gekocht? :boos:

Ik kan zelf nog bedenken om Vera te leren dat ze de pionnen niet om mag duwen maar echt op moet tillen. Alleen dat wordt dan meteen wel weer erg moeilijk denk ik, met de koekies eronder en dat hele spel wat naar koekies ruikt...
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Ze is gewoon te slim. :19: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Mizzsylver schreef:hahaha zo heb ik dagen lopen zwoegen om zon spel zelf te maken en Chelsea had binnen een minuut door hoe het moest en was de lol eraf :smile:
Hahahahah ah een medestander :smile: Ik dacht nog, ik neem niet zo'n moeilijke want dat snapt zo'n hond nooit natuurlijk.
Yeah right :mrgreen: De lol was er hier ook snel af inderdaad, voor mij dan, Vera kan best een half uur lang schuifjes opzij schuiven als er een frolicje onder zit denk ik :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Daarom koop ik ze dus niet duur, want als ze ze door hebben is het idd nog wel leuk maar niet meer echt zware training ofzo :mrgreen:

Welke me wel wat lijkt zijn die met die blokjes die ze bovenin een doosje moeten gooien. Die blokjes kun je dan nog verstoppen door je huis.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moos
Zeer actief

Lysette schreef:Daarom koop ik ze dus niet duur, want als ze ze door hebben is het idd nog wel leuk maar niet meer echt zware training ofzo :mrgreen:
Ja, maar ja, wist ik veel dat ze dat soms zonder training zo binnen 2 minuten door kunnen hebben :jank: :mrgreen:
Welke me wel wat lijkt zijn die met die blokjes die ze bovenin een doosje moeten gooien. Die blokjes kun je dan nog verstoppen door je huis.
Ah ja, dat klinkt inderdaad als meer iets voor Vera dan :ok: :mrgreen:

Misschien zet ik deze wel in de rommelhoek hier ofzo :roll: :smile:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Haha, ik heb precies dezelfde nepper gekocht! (Was in de aanbieding bij Zooplus.)
En Billy had 'm ook zo door. Wel met heel veel enthousiasme dus na een dag of wat vind 'ie het - gelukkig - leuk om nog een keer te doen.
Ik maak het moeilijker door 'm de pionnen 'netjes' aan mij te laten geven, in plaats van ze alleen maar omver te knikkeren.
Silka doet alleen de kant met de pionnen goed. Die schuifjes doet ze op goed geluk (ze maait en krabt en neust wat in het wilde weg :mrgreen: ) dus met haar ben ik nog niet uitgespeeld. :wink:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Nou ik vind Vera wel erg slim hoor!
Een cursist had zelfgemaakte in de aanbieding :mrgreen:
en ik was natuurlijk wel een afnemer :ok:
Zelfs mijn domste hond lukte het ook prima maar niet zo heeel rap als jij schrijft.
Ik heb hem nu uitgeleend aan n Truffelpuppy die erg veel energie heeft en wel een hersengymnastiekje kan gebruiken, ben heel benieuwd hoe dat gaat....
Maar je hebt er toch ook een dat ze die dingen op moeten pakken met hun bek en dan pas bij t voertje kunnen, heb jij die nu ook dan? Die lijkt me moeilijker!
Moos
Zeer actief

TeamWork schreef: Maar je hebt er toch ook een dat ze die dingen op moeten pakken met hun bek en dan pas bij t voertje kunnen, heb jij die nu ook dan? Die lijkt me moeilijker!
Nee, deze kan ze ook gewoon met de snuit omduwen om bij de koekjes te komen. Ik kan hem inderdaad wel moeilijker maken door haar het te laten oppakken, maar ik denk dat dat bij toch wel hele jonge Vera vooral frustratie op gaat leveren. Ze kan immers zonder oppakken ook prima bij de koekies, en ik denk niet dat ze extra lol inziet in de koekjes pas mogen opeten als ze eerst zo'n pion aan mij heeft gegeven hihi :wink:
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Floeboe is ook zo uitgepuzzeld, maar ach, ze vind het wel leuk. :mrgreen:

Maar je moet Saar aan het puzzelen krijgen joh. Uiteindelijk snapt Keizer het ook en die is nou niet echt bepaald intelligent te noemen :mrgreen: dus dan moet Saar het ook kunnen. :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Inderdaad heeft Vera dat heeel erg snel opgepikt, wel knap hoor :ok:
Idd proberen om haar de pionnen op te laten pakken en aan jou te laten geven. En niet meer onder iedere pion- en in ieder laatje een brokje, dan moet ze er ook iets meer moeite voor doen.
Voor Kaiou heb ik nu 6 verschillende Nina O. spellen. Op 1 na kent hij ze allemaal feilloos, maar die ene, de Dog Turbo, is ook wel erg moeilijk. Maar of het nu flitsend gaat ja of nee, Kaiou blijft het fantastisch vinden om te doen :wink:
Afbeelding
edit: vergeten woord en plaatje toegevoegd
Laatst gewijzigd door Kaiou op 28 feb 2009 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

clausipaus schreef:Floeboe is ook zo uitgepuzzeld, maar ach, ze vind het wel leuk. :mrgreen:

Maar je moet Saar aan het puzzelen krijgen joh. Uiteindelijk snapt Keizer het ook en die is nou niet echt bepaald intelligent te noemen :mrgreen: dus dan moet Saar het ook kunnen. :mrgreen:
Hahahahh, Saar wordt er een beetje nerveus van heb ik het idee. Die wil graag meteen iets goed doen, en anders denkt ze dat het vast fout is ofzo :19: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Kaiou schreef:Inderdaad heeft Vera dat heeel erg snel opgepikt, wel knap hoor :ok:
Idd proberen om haar de pionnen op te laten pakken en aan jou te geven. En niet meer onder iedere pion- en in ieder laatje een brokje, dan moet ze er ook iets meer moeite voor doen.
Voor Kaiou heb ik nu 6 verschillende Nina O. spellen. Op 1 na kent hij ze allemaal feilloos, maar die ene, de Dog Turbo, is ook wel erg moeilijk. Maar of het nu flitsend gaat ja of nee, Kaiou blijft het fantastisch vinden om te doen :wink:
Wat voor is dat die Dog Turbo? Oh wacht, kan ook wel even googlen natuurlijk :mrgreen:

Onder niet elke pion of elk schuifje een koekje had ik inderdaad ook gedaan :ok: :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Kaiou schreef: En niet meer onder iedere pion- en in ieder laatje een brokje, dan moet ze er ook iets meer moeite voor doen.
Gut, ik dacht dus dat het de bedoeling was om er maar onder één pion of onder één schuifje iets lekkers te doen! :hamer:
Als een soort balletje-balletje. :mrgreen:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Rami schreef:
Kaiou schreef: En niet meer onder iedere pion- en in ieder laatje een brokje, dan moet ze er ook iets meer moeite voor doen.
Gut, ik dacht dus dat het de bedoeling was om er maar onder één pion of onder één schuifje iets lekkers te doen! :hamer:
Da´s voor gevorderden :mrgreen:
Maar dat zijn de meeste honden al heel snel volgens mij :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Kaiou schreef:
Rami schreef:
Da´s voor gevorderden :mrgreen:
Maar dat zijn de meeste honden al heel snel volgens mij :wink:
Volgens mij ook! :mrgreen:
Maar als ik het spel na een paar dagen weer tevoorschijn haal vinden ze het toch weer leuk. Nou ja, wel voor korte tijd maar toch! :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Oh maar Vera vindt het ook onwijs leuk nog hoor!

Alleen ik vind het een beetje saai hahahahah. Zit ik daar te kijken naar een hond die "tok tok tok" die pionnetjes omduwt en de koekies opvreet. En nog een keer, en nog een keer, en nog een keer, en............ :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef:Oh maar Vera vindt het ook onwijs leuk nog hoor!

Alleen ik vind het een beetje saai hahahahah. Zit ik daar te kijken naar een hond die "tok tok tok" die pionnetjes omduwt en de koekies opvreet. En nog een keer, en nog een keer, en nog een keer, en............ :mrgreen:
Haha, jouw brain wordt er niet bepaald mee getraind dus! :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Moos schreef:Oh maar Vera vindt het ook onwijs leuk nog hoor!

Haha, jouw brain wordt er niet bepaald mee getraind dus! :mrgreen:
Hahahah, nee, die wordt eerder in slaapstand gezet :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Misschien is die Dog Turbo van Kaiou dan wat voor jou ehm... ik bedoel voor Vera! :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Moos schreef:
Misschien is die Dog Turbo van Kaiou dan wat voor jou ehm... ik bedoel voor Vera! :mrgreen:
:smile:
Oh ja, daar ging ik even op googlen!
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moos schreef:
Rami schreef:
Moos schreef:
Ruilen voor jou 2 in 1?

Ik heb de dog turbo, maar beide snappen er hier geen bal van :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:
Moos schreef:
Rami schreef:
Moos schreef:
Ruilen voor jou 2 in 1?

Nou graag!! :ok: :mrgreen:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moos schreef:
Sita schreef:
Moos schreef:
Rami schreef: Misschien is die Dog Turbo van Kaiou dan wat voor jou ehm... ik bedoel voor Vera! :mrgreen:
Ruilen voor jou 2 in 1?

Nou graag!! :ok: :mrgreen:
Deal :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sita schreef:
Deal :ok:
:cheer: Moeten we de volgende wandeling even ruilen :mrgreen: :ok:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik heb die ook, Boomer had het gelijk door, Benny is net als Saar.. :smile:
Boomer eet eerst alle koekjes weg, vervolgens geeft hij 1 voor 1 de pionnen aan mij, in ruil voor nog een brokje.. :wink:
Maar het is nog steeds te simpel voor hem...
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb 'm ook en ook Frenk gaat recht op z'n doel af. Schuiffie open, koekkie op :N:
:mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”