Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor het buitenland?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Voor het buitenland?

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de honden naar het buitenland, Frankrijk dus.
Moet je je ze nog speciaal ergens tegen behandelen. Bv ivm zandvliegen oid? (ik heb de klok horen luiden maar.... :wink: )
Kira is nml allergisch voor de Scaliborhalsband
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Teken bescherming is een goed idee, vlooien ook ;-)

Hou er rekening mee dat verschillende rassen niet overal welkom zijn; ik weet echter niet precies welke rassen en waar! Het zijn (jammer genoeg) idd de "pit-bull-achtigen" dus ga dat even goed voor jezelf na. Er is ergens een site/lijst, maar ik weet niet waar ;-(

Hier staat alvast wat, maar zoek "even" op de site van de ambassade ofzo? http://www.dogsincluded.nl/invoer/frankrijk.htm

Let op dingen als muilkorfgebod enzo.

Dan, als het ras in combinatie met het gebied/land geen probleme oplevert; de normale entinen en verplicht de Rabies.

Groetjes,
Suzanne[/url]
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

wij doen alstijd scalibor en strongholt. Je zou de strongholt zo wie zo kunnen doen.

Maar dit alles is geen garantie, in 2007 is onze Joep doodziek mee terug gekomen uit Kroatië, die had Babesiose, ondanks alle middeltjes en een teek hebben we ook niet gezien :19:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Als je naar Zuid- Frankrijk gaat (mn middellandse zee gebied) zou ik zeker tegen zandvliegjes, hartworm en teken beschermen. Indien scalibor geen optie is zou je pulvex kunnen proberen: een spot-on die ook tegen zandvliegjes beschermt. Lees verder de link van Suzanne123 idd even goed door :wink:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Nadat 2 van mijn honden zijn blijven hangen met de scaliborband en bijna gestikt zijnn zijn we overgestapt naar: 1 pipet expot per maand en frontline spray...
Wij wonen in de gevaarlijke zone en dit was de oplossing gegeven door de DA :wink:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”