Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenverzekering Ja of Nee
Moderator: moderatorteam
- Esther 1
- Zeer actief
Hondenverzekering Ja of Nee
Bij de da liggen folders met info om je honden te verzekeren, zijn er hier baasjes bekend mee? De voor en nadelen.........
Op zich vond ik het best prijzig
Ikzelf houd ik altijd deel apart (soort spaarrekening voor de honden ) voor onvoorziene da kosten.
Op zich vond ik het best prijzig
Ikzelf houd ik altijd deel apart (soort spaarrekening voor de honden ) voor onvoorziene da kosten.
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- Esther 1
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Verschilt per verzekering.Esther 1 schreef:zitten er geen kleine lettertjes in dan? ( wat je wel eens vaker hoort )
vallen alleen operaties hieronder of ook entingen en medicijnen ?
Preventieve dingen zoals entingen zijn bij mij niet verzekerd.
Verder hebben ze tot nu toe vrijwel alles vergoed, waaronder medicijnen, bloedtesten, accupunctuur en dergelijke.

- Esther 1
- Zeer actief
dan denk ik dat ik het toch maar eens verder ga uitpluizen als jullie er zo positief over zijn.
Vooral dat ik nu weer 2 jonge honden heb is het denk ik erg aantrekkelijk, ik weet met Nala & Senne werd het echt mega duur omdat zij al wat ouder waren.
Vooral dat ik nu weer 2 jonge honden heb is het denk ik erg aantrekkelijk, ik weet met Nala & Senne werd het echt mega duur omdat zij al wat ouder waren.

-
Aphraell
- Zeer actief
ik heb m'n honden verzekerd, en ik ben er erg blij mee...
pluis wel de voorwaarden goed uit, want ik kwam me toch een vreemde dingen tegen bij sommige...
goed zijn Petplan en Proteq
zelf heb ik petplan genomen omdat die knie en elleboogletsel wel vergoed bij trauma..
bij proteq was dat gewoon in z'n geheel uitgesloten...
pluis wel de voorwaarden goed uit, want ik kwam me toch een vreemde dingen tegen bij sommige...
goed zijn Petplan en Proteq
zelf heb ik petplan genomen omdat die knie en elleboogletsel wel vergoed bij trauma..
bij proteq was dat gewoon in z'n geheel uitgesloten...
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, de honden bij Proteq, de katten bij Petplan. Bij Petplan krijg je korting als je meer dan twee dieren verzekerd hebt. Die korting geldt over alle verzekerde dieren. Proteq rekent over elke rekening 19% eigen risico. Bij Petplan kan je alle rekeningen van 1 dier een jaar lang opsparen en dan betaal je slechts 1x 35 euro. Dat is het verschil in grote lijnen.
Groetjes van Charlotte

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb mijn honden nooit verzekerd. Ik had/heb altijd genoeg geld achter de hand.
Megan had epilepsie, dat heeft me duizenden euro's gekost. Na het inslapen van Megan kwam Jenny. Zij kreeg in november jl. acuut nierfalen. Ook voor Jenny was ik in een goeie maand 3000 euro lichter en dan gaat het toch hard.
Nou is dat geld niet het belangrijkste, maar de strijd telkens verliezen van dit soort ziektes, dat hakt er wel in.
Toen wij Sandy als herplaatsertje namen, ben ik toch eens na gaan denken. Ik heb besloten om Sandy wel te verzekeren bij Proteq. Eigenlijk puur uit een stukje bijgeloof na de ervaringen met mijn vorige herplaatsertjes. Je zal het altijd zien dat ze niets gaat mankeren als ik haar verzeker en als ik het niet doe, dan heb ik misschien weer over een poosje een hond die me enorm veel aan medische behandelingen kost.
Puur bijgeloof dus, maar ik hoop dat ik jaren lang premie voor niets betaal.
Megan had epilepsie, dat heeft me duizenden euro's gekost. Na het inslapen van Megan kwam Jenny. Zij kreeg in november jl. acuut nierfalen. Ook voor Jenny was ik in een goeie maand 3000 euro lichter en dan gaat het toch hard.
Nou is dat geld niet het belangrijkste, maar de strijd telkens verliezen van dit soort ziektes, dat hakt er wel in.
Toen wij Sandy als herplaatsertje namen, ben ik toch eens na gaan denken. Ik heb besloten om Sandy wel te verzekeren bij Proteq. Eigenlijk puur uit een stukje bijgeloof na de ervaringen met mijn vorige herplaatsertjes. Je zal het altijd zien dat ze niets gaat mankeren als ik haar verzeker en als ik het niet doe, dan heb ik misschien weer over een poosje een hond die me enorm veel aan medische behandelingen kost.
Puur bijgeloof dus, maar ik hoop dat ik jaren lang premie voor niets betaal.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Hummer
- Actief
Ik heb Hummer in de verzekering zitten bij Petplan en hij is het uitgebreidst verzekerd. Hummer is nu 1.5 jaar en ik heb het er nu al uit. Ik ben er blij mee. Misschien kun je ook afwegen of je een ras hebt die gevoelig is voor bepaalde zaken.
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
wij hebben een spaarpot. Heb wel eens naar de verzekeringen gekeken maar voor engelse bullen wordt er zeer weinig vergoed. We hebben ook 4 katten waarvan de jongste hart problemen heeft. De kosten hiervoor vallen mee en wegen niet op tegen de verzekeringskosten...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- frank1985
- Zeer actief
de kruidvat heeft tegenwoordig ook dierenverzekeringen.
http://www.kruidvatgeldplein.nl/huisdie ... ering.aspx
ik weet niet of het wat is maar mijn auto verzekering bevalt daar wel goed
http://www.kruidvatgeldplein.nl/huisdie ... ering.aspx
ik weet niet of het wat is maar mijn auto verzekering bevalt daar wel goed
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een spaarpotje voor Fellow, ik denk dat ik meer kwijt ben aan de verzekering dan ik zelf aan de dierenarts betaal met Fellow. Ik denk als ik elke maand dat bedrag opzij leg dat ik ook wel een aardig bedrag heb op den duur. Maar als je een hond hebt die vaak naar de dierenarts moet is het wat anders natuurlijk.
- Aiske
- Zeer actief
Mijn jongste honden zijn verzekerd bij Proteq.
Eerst dacht ik dat het onzin was (spaarde ook voor de honden) tot eerst mijn oudste hond een dure operatie in Utrecht moest ondergaan (zo'n 2500,= gulden) En daarna mijn andere teefje nog geen jaar later haar knieband afscheurde en voor zo'n 1500 eurie geopereerd werd. En toen wist ik dat ik tegen zulke operaties niet kon opsparen.
Vanaf dat moment heb ik gezegd alle nieuwe honden gaan in de verzekering. Anke heeft haar verzekering er voor de eerste jaren uitgehaald omdat ze als pup in een klem terrecht is gekomen en 6 weken lang bij de DA zat. Jidske is ook niet echt een geluksvogel en heeft haar verzekering er vorig jaar ruim uitgehaald. Jelmer heeft tot nu toe elke dans goed weten te ontspringen.
Eerst dacht ik dat het onzin was (spaarde ook voor de honden) tot eerst mijn oudste hond een dure operatie in Utrecht moest ondergaan (zo'n 2500,= gulden) En daarna mijn andere teefje nog geen jaar later haar knieband afscheurde en voor zo'n 1500 eurie geopereerd werd. En toen wist ik dat ik tegen zulke operaties niet kon opsparen.
Vanaf dat moment heb ik gezegd alle nieuwe honden gaan in de verzekering. Anke heeft haar verzekering er voor de eerste jaren uitgehaald omdat ze als pup in een klem terrecht is gekomen en 6 weken lang bij de DA zat. Jidske is ook niet echt een geluksvogel en heeft haar verzekering er vorig jaar ruim uitgehaald. Jelmer heeft tot nu toe elke dans goed weten te ontspringen.
Groetjes,
de fryske hounen

de fryske hounen

-
Neeltje
En het probleem is, dat je dat van te voren niet weet. Je hond kan altijd ziek worden of 'n ongeluk krijgen. Met 'n paar röntgenfoto's en bloedonderzoeken heb je de premie die je moet betalen er al uit. Vorig jaar heb ik tegelijk de nieuwe jaarpremie betaald en 'n declaratie van € 400 opgestuurd.Noële schreef:Ik heb een spaarpotje voor Fellow, ik denk dat ik meer kwijt ben aan de verzekering dan ik zelf aan de dierenarts betaal met Fellow. Ik denk als ik elke maand dat bedrag opzij leg dat ik ook wel een aardig bedrag heb op den duur. Maar als je een hond hebt die vaak naar de dierenarts moet is het wat anders natuurlijk.
Hier is kat en hond verzekerd en m'n volgende hond ook weer (gelukkig is die dan hopelijk wel goedkoper dan Tirsa).
- Esther 1
- Zeer actief
Hier heeft iedereen echt goede ervaringen met de verzekering van zijn / haar hond.
Wij gaan ze dan nu ook verzekeren, moet alleen alles nog goed opzoeken maar dat is nu al een heel stuk duidelijker met jullie gegeven info
Wij gaan ze dan nu ook verzekeren, moet alleen alles nog goed opzoeken maar dat is nu al een heel stuk duidelijker met jullie gegeven info

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Dat betaal ik voor Vera inderdaad ookMoniqueDM schreef:Voor Sandy (net 2 jaar) betaal ik 20 euro en een paar centen per maand.Noële schreef:Wat zijn jullie dan kwijt voor verzekering in de maand?
Saar is iets van 15 euro per maand. En ik ben nu alweer blij dat ik haar wel meteen met 8 weken de verzekering ingeknikkerd heb! (Moos was niet verzekerd...).

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Megan en Jenny ook niet. Donna is ook niet verzekerd, maar één hond in de verzekering scheelt natuurlijk al heel wat als er iets is.Moos schreef:(Moos was niet verzekerd...).MoniqueDM schreef:Voor Sandy (net 2 jaar) betaal ik 20 euro en een paar centen per maand.Noële schreef:Wat zijn jullie dan kwijt voor verzekering in de maand?
Maar ik hoop gewoon dat ik premie voor niets betaal
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)