Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Even een hele brutale vraag hoor, maar hoe komt u aan deze kat? Ik vraag dit omdat ik vroeger een mevrouw kende die ook een lapjes kat had die sprekend op de uwe lijkt. Dat was een poes maar mischien is die van u een kater????
ukkie schreef:Mooie kat! (ik hou van lapjes katten )
Even een hele brutale vraag hoor, maar hoe komt u aan deze kat? Ik vraag dit omdat ik vroeger een mevrouw kende die ook een lapjes kat had die sprekend op de uwe lijkt. Dat was een poes maar mischien is die van u een kater????
Ellen. schreef:Mooi koppie!
Is ze gesterilliseerd?
Want dat lijkt de oorzaak van een te dikke buik.
Jup ze is gesteriliseerd. Met al die katers hier in de buurt haha!
Mooie kat! (ik hou van lapjes katten )
We hebben haar gratis gekregen als jonge poes van een oude vrouw een straat verderop die van haar af wou. We hebben haar al haar hele leven dus denk niet dat je haar kent haha! Maar bedankt voor de leuke reactie.
ik heb ze even kleiner neer gezet hoor ben gek op lapjes dus wilde hem ook wel zien
Bedankt! Want ik ben niet zo goed in dat soort dingen haha!
een lapje is altijd een poes
Zo, dat is wel heel erg dom inderdaad. :N:
Niet dom hoor, daar er ook 'lapjes' katers zijn. En zelfs 'lapjes' katers die vruchtbaar zijn.
Mooie poes trouwens. Ik ben gek op lapjes katten.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
een lapje is altijd een poes
Zo, dat is wel heel erg dom inderdaad. :N:
Niet dom hoor, daar er ook 'lapjes' katers zijn. En zelfs 'lapjes' katers die vruchtbaar zijn.
Mooie poes trouwens. Ik ben gek op lapjes katten.
ik weet dat er mischien 1 % kater is maar vruchtbaar dacht ik niet
Schildpadkatten zijn bijna altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch komen er sporadisch schildpadkaters voor; een onderzoek wees uit dat één op de 3000 geboorten een schildpadkater oplevert. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, deze kater heeft een XXY-chromosoom. Hij is dan steriel. Ook kan er een verschijnsel optreden dat "chimera" genoemd wordt. Twee klompjes cellen smelten dan in een heel vroeg stadium embryonaal samen. Deze twee klompjes zouden normaalgesproken twee kittens worden, maar door de vroege samensmelting wordt er maar één kitten geboren. Deze kater is wel vruchtbaar. Wel kan hij in bepaalde delen van zijn lichaam verschillend DNA hebben. Bij sommige rassen kan er tenslotte sprake zijn van een pigmentstoring, waardoor de kater schildpad lijkt, maar het niet is. De katers vererven een gewone rode vachtkleur, ze hebben alleen voor het oog zwarte vlekjes in de vacht. Hij kan wel vaker dit soort katers vererven. Een kenner zal kunnen zien dat het geen schildpad is omdat de tekening niet zo gemêleerd is.
Op onderstaande link staat meer info over 'lapjes' katers en ook behoorlijk wat foto's van 'lapjes' katers. Sommige 'lapjes' katers zijn daarbij ook dekkaters.