Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Happy in blue (nu doet hij het wel)
Moderator: moderatorteam
- Chica
- Actief
Happy in blue (nu doet hij het wel)
Mijn knappe kereltje, deze foto geeft nog lang niet het beeld wat ik graag zou willen zien maar we zijn toch best een eind op weg.

- Matje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel - Aantal honden: 2
- Chica
- Actief
Bedankt
, het is van nature een erg easy going typje en manege paard geweest (hij was toen een jaar of 3 a 4) dus echt heel veel is hem nooit echt geleerd. Lang en laag kan hij als de beste dus ik ben heel erg blij dat hij nu ietsje meer omhoog komt vanvoren en vanachter ietsje gaat zakken.
Vind alleen dat mijn binnenhand wat te streng is op de foto.
Normaal ben ik echt van het binnenbeen buitenteugel verhaal
.
Normaal ben ik echt van het binnenbeen buitenteugel verhaal
- Matje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel - Aantal honden: 2
Een foto is een moment-opname, dus kan natuurlijk even toeval zijnChica schreef:Bedankt, het is van nature een erg easy going typje en manege paard geweest (hij was toen een jaar of 3 a 4) dus echt heel veel is hem nooit echt geleerd. Lang en laag kan hij als de beste dus ik ben heel erg blij dat hij nu ietsje meer omhoog komt vanvoren en vanachter ietsje gaat zakken.
Normaal ben ik echt van het binnenbeen buitenteugel verhaal.
Maar foto's zijn altijd wel ideaal om te zien hoe je zit e.d.
Bij Bokt (.nl) kun je de foto evt ook plaatsen, daar zijn heul veul mensen die er wel (of soms een beetje) verstand van hebben

- Chica
- Actief
Toen hij uit de manege kwam was hij inderdaad zo scheef als wat maar de vorige eigenaresse heeft hem helemaal op laten knappen ook laat ik regelmatig zijn tanden doen dus dat zit wel goed.
Normaal rijden wij hem ook met een boomlooszadel maar omdat ik als dressuurmuts dat dus helemaal niets vind om mee in de bak aan het werk te gaan heb ik mijn dressuurzadel erop liggen.
Ik denk dat het meer met zijn maat te maken heeft (hij meet 185m.
) dat hij wat moeite heeft met de oefeningen.
Ook moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik hem ook niet heel fanatiek er elke dag door heen prik hoor, het is meer spelenderwijs zo nu en dan voorzichtig oppakken zodat we steeds een stukje verder komen.
Normaal rijden wij hem ook met een boomlooszadel maar omdat ik als dressuurmuts dat dus helemaal niets vind om mee in de bak aan het werk te gaan heb ik mijn dressuurzadel erop liggen.
Ik denk dat het meer met zijn maat te maken heeft (hij meet 185m.
Ook moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik hem ook niet heel fanatiek er elke dag door heen prik hoor, het is meer spelenderwijs zo nu en dan voorzichtig oppakken zodat we steeds een stukje verder komen.
- Chica
- Actief
ohh ehh sorry we hebben hem in april 2 jaar maar zoals ik al zei niet echt serieus gereden. We hebben de eerste periode veel buiten gereden omdat hij een koliek operatie achter de rug had en daarna nog wel eens last heeft gehad daarvan.
Zijn rug laat hij ook wel los hoor hij spant hem niet aan of zo althans niet overdreven ook laat hij je goed zitten.
Zijn rug laat hij ook wel los hoor hij spant hem niet aan of zo althans niet overdreven ook laat hij je goed zitten.
- Chica
- Actief
Nee he hij lijkt inderdaad niet zo groot op de foto maar als je naast hem staat is hij dat des te meer hihiiiii zeker als hij iets spannends ziet.
We gaan zeker op een rustige manier door, mijn droom om weer terug de wedstrijden in te gaan heb ik al eens opzij gezet voor een paard en als dit dier het laat blijken dat hij er niets in ziet om er echt fanatiek tegen aan te gaan kan ik best een aantal jaar wachten op een eventuele opvolger voor hem. Dus druk hebben we gelukkig helemaal niet, we hebben het motto 'we kunnen alles en we moeten helemaal niets'
.
We gaan zeker op een rustige manier door, mijn droom om weer terug de wedstrijden in te gaan heb ik al eens opzij gezet voor een paard en als dit dier het laat blijken dat hij er niets in ziet om er echt fanatiek tegen aan te gaan kan ik best een aantal jaar wachten op een eventuele opvolger voor hem. Dus druk hebben we gelukkig helemaal niet, we hebben het motto 'we kunnen alles en we moeten helemaal niets'
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een leuk dier!
Ik had niet ingeschat dat hij zó hoog zou zijn, hij toont niet grof of lomp of zo.
Gezien het feit dat hij manegepaard geweest is vind ik dat je hem al prima aan het sjouwen hebt, dat zal best een hele overgang voor hem zijn geweest. Hoe oud is hij nu?
Wat je zelf al zei zie ik inderdaad ook, je binnenteugel is wat stug en je inwerking met die hand/arm wat te strak. Daardoor houdt hij zijn bovenlijn op deze foto ook wat vast heb ik het idee. Verder valt het me op dat hij met de voorbenen ruimer is dan met de achterbenen.
Iets om met de training lekker wat aandacht aan te besteden. Maar je bent prima op weg zo te zien, jullie zijn een mooie combinatie!
Ik had niet ingeschat dat hij zó hoog zou zijn, hij toont niet grof of lomp of zo.
Gezien het feit dat hij manegepaard geweest is vind ik dat je hem al prima aan het sjouwen hebt, dat zal best een hele overgang voor hem zijn geweest. Hoe oud is hij nu?
Wat je zelf al zei zie ik inderdaad ook, je binnenteugel is wat stug en je inwerking met die hand/arm wat te strak. Daardoor houdt hij zijn bovenlijn op deze foto ook wat vast heb ik het idee. Verder valt het me op dat hij met de voorbenen ruimer is dan met de achterbenen.
Iets om met de training lekker wat aandacht aan te besteden. Maar je bent prima op weg zo te zien, jullie zijn een mooie combinatie!
- Chica
- Actief
Dank je wel
, hij toont inderdaad niet mega groot of lang wat je vaak ziet bij die grote paard dat het van die dweilen worden maar gelukkig heeft hij dat niet.
Hij is er achter ook nog niet helemaal bij maar dat komt vast wel goed als hij wat meer lossigheid in zijn lijf krijgt en wat makkelijker kan gaan zakken zodat hij wat beter onder kan gaan treden.
Wel vind ik dat hij zijn binnen achterbeen super mooi onder de massa plaats (foto is op een volte genomen). Je ziet dat hij zijn bekken mooi laat zakken.
Oke het is nog niet zoals het moet zijn maar begin is er.
Ik denk trouwens achteraf dat ik hem op dat moment net even bij de les wilde houden wat betreft mijn binnenhand, die balen kuil daar achter de bak zijn namelijk levensgevaarlijk dus die wilde hij even goed in de gaten houden. Maar goed dat is geen reden om hem er te straks bij te pakken.
Hij zal zo'n jaar of 10 zijn, helaas heeft hij gaan papier althans niet dat wij weten dus precies kunnen we het niet zeggen.
Dus als iemand hem herkend zou ik graag wat meer over zijn afkomst te weten komen :smile1:
Hij is er achter ook nog niet helemaal bij maar dat komt vast wel goed als hij wat meer lossigheid in zijn lijf krijgt en wat makkelijker kan gaan zakken zodat hij wat beter onder kan gaan treden.
Wel vind ik dat hij zijn binnen achterbeen super mooi onder de massa plaats (foto is op een volte genomen). Je ziet dat hij zijn bekken mooi laat zakken.
Oke het is nog niet zoals het moet zijn maar begin is er.
Ik denk trouwens achteraf dat ik hem op dat moment net even bij de les wilde houden wat betreft mijn binnenhand, die balen kuil daar achter de bak zijn namelijk levensgevaarlijk dus die wilde hij even goed in de gaten houden. Maar goed dat is geen reden om hem er te straks bij te pakken.
Hij zal zo'n jaar of 10 zijn, helaas heeft hij gaan papier althans niet dat wij weten dus precies kunnen we het niet zeggen.
Dus als iemand hem herkend zou ik graag wat meer over zijn afkomst te weten komen :smile1: