Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vacht achterpoten wat doe ik ermee?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dansa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-Tzu x Japanse Spaniel 17 dec 2008
Shih-Tzu x York 12 jan 2010

Vacht achterpoten wat doe ik ermee?

Ongelezen bericht door Dansa »

Dansa is nu ruim 13 wkn.
Als ze buiten geplast heeft, heeft ze atijd de vacht van haar achterpoten nat, ik probeer dit zoveel mogelijk te verzorgen (ongeparfumeerde babydoekjes), maar na ongeveer een week -1 1/2 week begint dat te ruiken (naar gedroogde urine), ik moet haar dan altijd met de achterkant ff in de wasbak zetten, maar omdit zo vaak te doen is toch niet goed voor de vacht? iemand een oplossing?
Thanx Rachelle :denken:
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Misschien even een trimsalon bellen? Als je de leeftijd er dan bij vermeld doen ze soms de achterkant alleen gratis. Doen wij tenminste wel bij zulke jonge pups die niet helemaal getrimd hoeven te worden. Zo went de hond er ook aan om getrimd te worden, op tafel te staan etc.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Je kunt het haar in de liezen/binnenkant dijen wat korter (laten) maken. Verder is het gewoon een kwestie van schoonhouden. Gebruik je een milde shampoo dan wordt die vacht daar niet slechter van. Niet wassen levert uiteindelijk een stinkend plakkerig en verkleurd achterkantje op.
wheatylot

Ongelezen bericht door wheatylot »

De meeste trimmers scheren (of knippen) het haar in de liezen sowieso al korter, dit is de plaats waar de meeste klitten ontstaan, wat het eerst gaat stinken en waar vlooien graag zitten.

13 weken, een mooie leeftijd om voor het eerst naar de trimmer te gaan. Ze hoeft (waarschijnlijk) niet al de gehele behandeling, en dat is juist handig voor een eerste keer. Goed overleggen met de trimmer, dat het je alleen om die specifieke haren gaat, misschien wat haartjes knippen aan de onderkant van de voetjes en blijf er ook bij.
Heb je een schoon hondje, en leert ze meteen om te gaan met de trimmer.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”