Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik heb even snel zitten googlen en begrijp dat het handig zou moeten zijn als de hond trekt?
Mijn honden trekken normaal gesproken niet, en dan lijkt het me juist heel irritant lopen met zo'n handvat eigenlijk Ik pak de riem vaak wat korter en langer, afhankelijk van hoe dicht ze naast me lopen, en met dat handvat heb je dat er dan steeds aan bungelen.
Trekt de hond wel dan is het vast wel comfortabel denk ik
Enya heeft periodes dat ze opeens een paar keer naar voren schiet en aangezien ik een slijmbeursontsteking heb in m'n schouder, is dat niet echt prettig en zou ik een riem met elastiek willen. Maar ik vraag me dus inderdaad af of dat handvat toegevoegde waarde heeft. Er is er ook één met een "normaal" handvat.
Enya schreef:Enya heeft periodes dat ze opeens een paar keer naar voren schiet en aangezien ik een slijmbeursontsteking heb in m'n schouder, is dat niet echt prettig en zou ik een riem met elastiek willen. Maar ik vraag me dus inderdaad af of dat handvat toegevoegde waarde heeft. Er is er ook één met een "normaal" handvat.
Ik zou denken, zoals ik het lees op internet ook, dat dat handvat vooral een toegevoegde waarde heeft als je bijvoorbeeld gaat joggen of fietsen met een hond die dan continu je 'vooruit trekt'. Dan is het denk ik inderdaad wel lekker vasthouden.
Ik heb er één voor Kaiou gekocht toen ik door zijn onverwachte rukken aan de lijn bijna een tenniselleboog had.
Het handvat heeft niet echt veel toegevoegde waarde vind ik, maar het houdt wel fijn vast.
De lijn op zich was voor mijn armspieren een verademing
En even een aanvulling: ik gebruik de lijn niet meer dus ik wil hem best aan je uitlenen zodat je hem kunt proberen. Laat maar weten, ik kan hem opsturen.
Laatst gewijzigd door Kaiou op 20 mar 2009 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jores schreef:ik heb hem uitgeprobeerd, met 1 hond is het een fijne riem, met meer dan 1 hond afgrijselijk
LOL, ik heb er maar 1, dus dat scheelt Jij hebt dus geen nadelen ondervonden aan het handvat? Kan je het bv ook makkelijk om je arm doen om je handen even vrij te hebben?
jores schreef:ik heb hem uitgeprobeerd, met 1 hond is het een fijne riem, met meer dan 1 hond afgrijselijk
LOL, ik heb er maar 1, dus dat scheelt Jij hebt dus geen nadelen ondervonden aan het handvat? Kan je het bv ook makkelijk om je arm doen om je handen even vrij te hebben?
nee makkelijk om je arm is het niet, maar het helpt wel om schokken op te vangen.
Ik had voor Lance en Chad 2 lijnen geleend, en dan wordt je dus een trekpop de ene arm naar voren en terug veren en dan de andere
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
Kaiou schreef:Ik heb er één voor Kaiou gekocht toen ik door zijn onverwachte rukken aan de lijn bijna een tenniselleboog had.
Het handvat heeft niet echt veel toegevoegde waarde vind ik, maar het houdt wel fijn vast.
En even een aanvulling: ik gebruik de lijn niet meer dus ik wil hem best aan je uitlenen zodat je hem kunt proberen. Laat maar weten, ik kan hem opsturen.
Kun je die met het handvat ook om je arm doen, als je je handen vrij wilt hebben? Anders hebben ze dus ook deze
Dat lenen houd ik even in gedachten
Laatst gewijzigd door Enya op 20 mar 2009 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben net steeds iets te laat met reageren... Dan heb ik een reactie geplaatst, is iemand anders me net voor Dus nu stel ik allemaal dubbele vragen....
jores schreef:
nee makkelijk om je arm is het niet, maar het helpt wel om schokken op te vangen.
Ik had voor Lance en Chad 2 lijnen geleend, en dan wordt je dus een trekpop de ene arm naar voren en terug veren en dan de andere
Ik zie het helemaal voor me Misschien dat ik dan toch maar die andere neem met een gewone lus.
Kaiou schreef:Ik heb er één voor Kaiou gekocht toen ik door zijn onverwachte rukken aan de lijn bijna een tenniselleboog had.
Kun je die met het handvat ook om je arm doen, als je je handen vrij wilt hebben? Anders hebben ze dus ook deze
Dat lenen houd ik even in gedachten
Wanneer ik er weer één zou kopen zou ik die met het normale handvat kopen.
Dat Pyramidehandvat kun je eigenlijk maar op één manier vasthouden en om je arm zit ie niet fijn (net even uitgeprobeerd ).
Kaiou schreef:
Wanneer ik er weer één zou kopen zou ik die met het normale handvat kopen.
Dat Pyramidehandvat kun je eigenlijk maar op één manier vasthouden en om je arm zit ie niet fijn (net even uitgeprobeerd ).
Aangezien ik nogal vaak met Frolicjes loop te klooien tijdens het uitlaten, wil ik 'm wel makkelijk om m'n arm kunnen doen. Of in de winkel met betalen. Of met poep opruimen en zakje dichtknopen.... Ik krijg opeens smerige visioenen :N: Nou, dan is m'n keuze gemaakt
Blijkt dat ze die dingen hier in het dorp verkopen Ik heb dat pyramidehandvat dus zelf ook nog even vast gehad. Ligt idd goed in de hand, maar voor om de pols is het niets. Ik heb dus die Mutley gekocht. Ik kon 'm gelijk goed uitproberen, want Enya wilde in de dierenwinkel alle kanten op :N: Dat vond ze niet grappig en na een paar keer stond ze wat beteuterd naast me Het is denk ik overbodig te zeggen dat ik 'm gekocht heb
Ik heb de Mutley ook besteld en een keer kunnen uitproberen, ik heb degene van 1 meter genomen omdat ik de 64 cm wat kort vond.
Iemand die ik ken heeft die andere en daar met een koppelstuk twee honden aan en is daar best tevreden over.
Dat tussenstuk Fenneke, werkt net zo ...... alleen heb je toch weer een extra koppelstuk en een riem uit één stuk is toch wel fijner (althans vind ik).
flatcoat schreef:Dat tussenstuk Fenneke, werkt net zo ...... alleen heb je toch weer een extra koppelstuk en een riem uit één stuk is toch wel fijner (althans vind ik).
Buster kan zulke rukken geven aan de riem :N: dat is niet goed voor mij
dus toen ik dit las
hoe is de werking precies?
er zit een soort vering in die de klappen opvangt?
en hoe ervaart de hond dat, een mindere klap in de nek?
Geen idee hoe de hond het ervaart maar wat ik wel gezien heb is dat ze er na een paar keer al min of meer rekening mee houden, dus minder getrek. Voor jezelf zijn de klappen minder erg alleen als je bijv. langs de weg loopt of bij het stoplicht staat te wachten moet je wel altijd rekening houden met het feit dat de riem wat langer wordt dan ie lijkt
Het nut van het handvat en dat van de elastiek in de lijn zijn twee afzonderlijke dingen. Het handvat is bedoeld ergonomisch te zijn. Veel mensen met reuma wandelen er fijn mee. Aan de andere kant zijn er ook mensen die met dit handvat niets kunnen. Vraag of je mag uitproberen dus!!!!
Het elastiek in de lijn is om plotselinge "uitvallen" aan de lijn op te vangen. Kan heel fijn werken bij honden die normaal wel gewoon lekker meelopen, maar soms plotseling toch iets anders willen dan jij. Ook als je vaak pijnlijke schouders hebt, worden deze lijnen wel als prettig ervaren. Als je veel langs de weg loopt zou ik ze afraden, want zoals hierboven al door iemand gezegd is: de lijn is langer dan je denkt en je hebt minder controle over de hond. Ik zou dan eerder een lijn aanraden met boven aan een deel elastiek en op de overgang van elastiek naar gewoon een dikke knoop (maak je er desnoods zelf in), dan kun je de hond korter vasthouden.
Ook hierbij: vraag of de winkelier meerdere systemen heeft en of je ze mag uitproberen.
@TS: Is voor jou een handsfree systeem misschien handig?
Daar zat ik idd ook aan te denken. Ik heb zo'n gordel ergens liggen. Maar m'n ouders lopen ook met Enya en die zie ik geen gordel aan doen En ik wilde toch al een nieuwe riem, want ik heb nu een oranje puppy-riempje en ik hou niet van oranje
Enya schreef:Daar zat ik idd ook aan te denken. Ik heb zo'n gordel ergens liggen. Maar m'n ouders lopen ook met Enya en die zie ik geen gordel aan doen En ik wilde toch al een nieuwe riem, want ik heb nu een oranje puppy-riempje en ik hou niet van oranje
Oranje is toch moohooi!!
Ik zou je aanraden om eventueel met je ouders en Enya naar een winkel te gaan waar ze ruime keuze in lijnen hebben. Een lijn is heel persoonlijk. En dan gewoon lekker uitproberen.
Ik heb 'm al (uitgeprobeerd en) gekocht en ik ben er blij mee Als m'n ouders het niet prettig vinden, mogen ze op mijn kosten zelf iets uit gaan zoeken. Ze passen toch regelmatig op Enya en dan moet het voor hun ook fijn zijn