Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn hond is wagenziek
Moderator: moderatorteam
-
yvette!!
- nieuw lid
mijn hond is wagenziek
Hallo,
Ik een hond die ontzettend wagenziek is.
Ze springt altijd spontaan in de auto, maar als we eenmaal beginnen met rijden begint de narigheid. Dan gaat ze ontzettend kwijlen/gapen en uiteindelijk duurt het niet lang voor ze de auto onder spuugt.
Heb al meerdere middeltjes geprobeerd, maar nog geen resultaat hiermee geboekt.
Heeft iemand raad?
groetjes
Ik een hond die ontzettend wagenziek is.
Ze springt altijd spontaan in de auto, maar als we eenmaal beginnen met rijden begint de narigheid. Dan gaat ze ontzettend kwijlen/gapen en uiteindelijk duurt het niet lang voor ze de auto onder spuugt.
Heb al meerdere middeltjes geprobeerd, maar nog geen resultaat hiermee geboekt.
Heeft iemand raad?
groetjes
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ja, wat ellyenrob zegt: rustig opbouwen. Ik heb ook een hond die erg wagenziek is (reu van 12 maanden).
Wat bij hem goed helpt is een 1/2 tabletje primatour een half uur voor we weg gaan.
Ook helpt het wel als we hem in het midden van de auto leggen, dus niet achterin. We klappen dan de achterbanken in . Dan kan hij achter de voorstoelen liggen. Het schijnt dan wat minder te schommelen.
Ook helpt het om je rijstijl wat aan te passen, dus rustig door de bochten en rustig afremmen.
Ik weet niet hoe oud de hond van jullie is die zo wagenziek is, maar vaak groeien ze er wel overheen. Onze vorige hond was ook erg wagenziek. Naarmate hij ouder werd kwijlde hij niet meer . Hij is nooit een liefhebber van autorijden geworden, maar we konden hem wel steeds beter meenemen.
succes!
Wat bij hem goed helpt is een 1/2 tabletje primatour een half uur voor we weg gaan.
Ook helpt het wel als we hem in het midden van de auto leggen, dus niet achterin. We klappen dan de achterbanken in . Dan kan hij achter de voorstoelen liggen. Het schijnt dan wat minder te schommelen.
Ook helpt het om je rijstijl wat aan te passen, dus rustig door de bochten en rustig afremmen.
Ik weet niet hoe oud de hond van jullie is die zo wagenziek is, maar vaak groeien ze er wel overheen. Onze vorige hond was ook erg wagenziek. Naarmate hij ouder werd kwijlde hij niet meer . Hij is nooit een liefhebber van autorijden geworden, maar we konden hem wel steeds beter meenemen.
succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik weet niet hoe oud je hond is maar ik heb altijd begrepen dat het bij jonge honden veroorzaakt wordt doordat de kleine hersenen (die zorg dragen voor de coordinatie) nog niet helemaal ontwikkeld zijn.
Doordat de auto alle kanten op gaat tijdens het rijden worden ze misselijk.
Het is belangrijk om de autorit positief af te sluiten om het leuk te houden, dit kun je doen door je hond in de auto te laten zitten tot hij zich weer beter voelt. Omdat de auto stilstaat kan hij rustig bijkomen en zich weer goed gaan voelen. Als je hem er pas uit haalt als hij zich weer goed voelt houd hij er geen nare ideeen aan over en wil hij volgende keer weer graag mee.
Maar nogmaals het ligt eraan hoe oud je hond is, pups groeien er op deze manier namelijk vaak overheen maar met een oudere hond zul je anders te werk moeten gaan.
Het is belangrijk om de autorit positief af te sluiten om het leuk te houden, dit kun je doen door je hond in de auto te laten zitten tot hij zich weer beter voelt. Omdat de auto stilstaat kan hij rustig bijkomen en zich weer goed gaan voelen. Als je hem er pas uit haalt als hij zich weer goed voelt houd hij er geen nare ideeen aan over en wil hij volgende keer weer graag mee.
Maar nogmaals het ligt eraan hoe oud je hond is, pups groeien er op deze manier namelijk vaak overheen maar met een oudere hond zul je anders te werk moeten gaan.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
yvette!!
- nieuw lid
Mijn hond is nu bijna 2 jaar. Echter het vreemde is dat ze als pup nooit een probleem gehad heeft. Het begon pas toen we de 2e hond kregen een jaar geleden. Ook rijden we altijd erg rustig raampjes open etc. dus een nare ervaring kan ik ook niet plaatsen.YvetteJ schreef:Ik weet niet hoe oud je hond is maar ik heb altijd begrepen dat het bij jonge honden veroorzaakt wordt doordat de kleine hersenen (die zorg dragen voor de coordinatie) nog niet helemaal ontwikkeld zijn.
-
fabiola
- Actief
even primatour halen bij de drogist. Werkt echt perfect. Onze hond had het in haar jonge jaren ook en wilde de auto niet meer in. Even primatourtje erin en het ging prima (je kan toe met een kwart of halve pil, ligt eraan hoe groot je hond is). Onze hond is er overheen gekomen. Ze heeft het nu niet meer nodig en is ook van haar autotrauma af.

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer: