Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vroeger licht, dus vroeger lopen?
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Vroeger licht, dus vroeger lopen?
Het is zo langzamerhand weer heerlijk vroeg licht aan het worden. En het zou me best goed uitkomen om al om zeven uur/half acht met Frenk naar Groenendaal of de Hout te gaan, in plaats van om half negen/negen uur. Maar hoe zit dat met mensen met "moeilijkere" honden? Zou ik die dan voor de voeten lopen, of gaan die als het vroeger licht wordt zelf ook weer vroeger lopen? Wat denken jullie?

-
Angelique.
- hovawart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawarts
- Aantal honden: 2
Wij zijn al begonnen met vroeger te gaan wandelen nu heb ik een wa(r)tje als hond.
Bij ons in de buurt gaan de mensen niet vroeger lopen die blijven op de reguliere tijden lopen net als voorgaande jaren.
De mens is een gewoonte dier, nu ken ik maar 1 hond wat met Ara niet klikt en die mevr. heeft hem altijd aangelijnd en is zeer scherp met de omgevng bezig zodat ze het kan voorkomen.
Mocht ik haar zien dan lopen we allebei bewust een andere kant op.
Kwestie van inzicht en waardering dat zij zo goed met haar hond omgaat.
Bij ons in de buurt gaan de mensen niet vroeger lopen die blijven op de reguliere tijden lopen net als voorgaande jaren.
De mens is een gewoonte dier, nu ken ik maar 1 hond wat met Ara niet klikt en die mevr. heeft hem altijd aangelijnd en is zeer scherp met de omgevng bezig zodat ze het kan voorkomen.
Mocht ik haar zien dan lopen we allebei bewust een andere kant op.
Kwestie van inzicht en waardering dat zij zo goed met haar hond omgaat.
Laatst gewijzigd door hovawart op 23 mar 2009 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Toen Bas nog leefde ging ik niet eerder wandelen. Bas was lang niet met alle honden sociaal en kon uithalen naar kinderen. Wel nam ik soms bewust een andere route waar niet veel mensen langskwamen of een route waar ik het zicht ver vooruit had. Zijn er zoveel mensen met moeilijke honden daar in de buurt dan? Ik liep wanneer het mij uitkwam en dat hing niet heel specifiek aan tijden vast...

- Frenk
- Zeer actief
Dat weet ik nietgyanty schreef:Zijn er zoveel mensen met moeilijke honden daar in de buurt dan?
Ik ge er maar vanuit dat er courante en niet-courante tijden zijn, maar in hoeverre mensen met een moeilijkere hond ook daadwerkelijk in alle vroegte Groenendaal bezoeken, dat weet ik niet. Vandaar ook een beetje mijn vraag

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
Ja, precies en dat lijkt me ook we logisch. En 's ochtends vroeg. Maar of zij dan ook hun looptijd vervroegen omdat het nu eerder licht wordtMarjoleine schreef:Moeilijke honden lopen vooral op incourante tijden volgens mij.
Je weet wel, onder etenstijden, onder de koffie en zo.
Hier althans is dat zo.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
-
blondie
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou me dus werkelijk niks aantrekken van wat anderen doen en op welke tijden. Ik kies zelf mijn tijden ook rustig omdat ik geen speelse honden heb die zitten te wachten op allerlei honden die aan komen stormen. Ik ook niet overigens. Ze doen niks verder maar ik vind het gewoon irritant en ik heb het gevoel dat mijn honden het ook irritant vinden als er onstuimige drukke honden constant opdoemen achter ze en aan hun kont gaan kleven omdat ze teef zijn en die hond het onderscheid tussen loops en niet loops niet kan maken. Dus ik loop meestal rond 1800 uur want dan eet iedereen schijnbaar
Als ik echter om 0500 uur wilde lopen omdat ik dat lekker vond dan deed ik dat dus gewoon. Mensen met een agressieve hond moeten altijd opletten, ook smorgens vroeg. Als ik echt last kreeg met honden is het vroeg genoeg om mijn tijden te veranderen
Als ik echter om 0500 uur wilde lopen omdat ik dat lekker vond dan deed ik dat dus gewoon. Mensen met een agressieve hond moeten altijd opletten, ook smorgens vroeg. Als ik echt last kreeg met honden is het vroeg genoeg om mijn tijden te veranderen
- Frenk
- Zeer actief
Het is meer dat ik degene ben die met een puber-reutje loopt waarvan ik geen 100% appel kan garanderen en dat ik daarmee niet de mensen met agressieve honden in de weg wil lopen.MARC_S schreef:Ik zou me dus werkelijk niks aantrekken van wat anderen doen en op welke tijden. Ik kies zelf mijn tijden ook rustig omdat ik geen speelse honden heb die zitten te wachten op allerlei honden die aan komen stormen. Ik ook niet overigens. Ze doen niks verder maar ik vind het gewoon irritant en ik heb het gevoel dat mijn honden het ook irritant vinden als er onstuimige drukke honden constant opdoemen achter ze en aan hun kont gaan kleven omdat ze teef zijn en die hond het onderscheid tussen loops en niet loops niet kan maken. Dus ik loop meestal rond 1800 uur want dan eet iedereen schijnbaar![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Vroeger licht, dus vroeger lopen?
7 uur half 8 is laat. dan kom je alle mensen die "iets" moeten doen met hun hond tegen.Frenk schreef:Het is zo langzamerhand weer heerlijk vroeg licht aan het worden. En het zou me best goed uitkomen om al om zeven uur/half acht met Frenk naar Groenendaal of de Hout te gaan, in plaats van om half negen/negen uur. Maar hoe zit dat met mensen met "moeilijkere" honden? Zou ik die dan voor de voeten lopen, of gaan die als het vroeger licht wordt zelf ook weer vroeger lopen? Wat denken jullie?
ik heb zo'n moeilijke hond en die gaat tussen 6 en half 7
wel ga ik vroeger als het eerder licht is. dan is het nóg rustiger

- M@scha
- Zeer actief
maar dan zou frenk die ook dagelijks tegen moeten komen. want de meest incourante tijd is volgens mij wel half negen/negen uur.Marjoleine schreef:Moeilijke honden lopen vooral op incourante tijden volgens mij.
Hier althans is dat zo.
iedereen zit dan in de auto of is met kinderen onderweg naar school tussen 8 en 9

- Frenk
- Zeer actief
Nou, niks van gemerkt in Groenendaal. En ook niet in de Hout. Om acht/half negen/negen uur loopt het daar vol met de gewone huis-tuin-en-keuken hondenmassam schreef:maar dan zou frenk die ook dagelijks tegen moeten komen. want de meest incourante tijd is volgens mij wel half negen/negen uur.Marjoleine schreef:Moeilijke honden lopen vooral op incourante tijden volgens mij.
Hier althans is dat zo.
iedereen zit dan in de auto of is met kinderen onderweg naar school tussen 8 en 9

- Frenk
- Zeer actief
Wat bedoel je preciesmassam schreef:7 uur half 8 is laat. dan kom je alle mensen die "iets" moeten doen met hun hond tegen.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Moos
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
mensen die moeten werken, kinderen naar school brengen etc. mensen die plannen hebben/iets moeten doen.Frenk schreef:Wat bedoel je preciesmassam schreef:7 uur half 8 is laat. dan kom je alle mensen die "iets" moeten doen met hun hond tegen.![]()
geen mensen die niks hoeven te doen...
het staat er een beetje raar ja.

- M@scha
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Hier wandelen we ook op incourante tijden. Ralf laat ze om 6 uur even plassen. Om half 9 ga ik een half uurtje lopen. Om 12 uur weer een half uur tot 3 kwartier. En om 18 uur doet 1 van ons de grote wandeling van een uur.
Bij ons is het druk tussen half 8 en 8, tussen 13 en 13.30 en na 19 uur.
Bij ons is het druk tussen half 8 en 8, tussen 13 en 13.30 en na 19 uur.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Esther 1
- Zeer actief
wij lopen ook zo tusen 06.30u en 07.00u, heerlijk rustig en zoals vanmorgen behoorlijk koud.......brrrr had mijn hoofdband zelfs op moeten doen zo koud en dan heb ik toch nog een flinke kop met haar hoor
ik vindt het vroege lopen zelf gewoon heerlijk om te doen, waar wij dan lopen kom ik helemaal niemand tegen
ik vindt het vroege lopen zelf gewoon heerlijk om te doen, waar wij dan lopen kom ik helemaal niemand tegen
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.

Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.