Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Elke dag haal ik haar even van haar eitjes om de pootjes te strekken, wat te eten en te drinken en te poepen, doe ik dit niet dan blijft ze gewoon zitten.
Na 24 uur zitten moet er flink gepoetst worden!
Rechts
En links
Wat nou?
Nog een beetje met de snavel
Doe nou het hok maar weer open, ik ben er klaar mee!
En ons witje nog even
Laatst gewijzigd door Knoeppie op 07 apr 2009 22:34, 6 keer totaal gewijzigd.
Pluiskippies!
Als ik ooit nog eens een tuin heb waar ik een leuk stuk kan afzetten zodat ze veilig bij de honden weg kunnen blijven dan zou ik echt zó pluiskuikens bij je halen
Het uitkomen duurt nog wel 12 tot 24 uur en de kuikens laten zich pas zien als ze droog zijn dus nooit voor morgen eind van de dag (dan verwacht ik ze eigenlijk pas)
Het uitkomen duurt nog wel 12 tot 24 uur en de kuikens laten zich pas zien als ze droog zijn dus nooit voor morgen eind van de dag (dan verwacht ik ze eigenlijk pas)
Jeee, duurt dat nog zo lang?? Ik zou er als kuiken claustrofobie van krijgen :N:
Ik denk dat een camara geen nut heeft. Ik denk tenminste dan mamakloek op/bij d'r eitjes blijft zitten als ze uitkomen?
Jeee, duurt dat nog zo lang?? Ik zou er als kuiken claustrofobie van krijgen :N:
Ik denk dat een camara geen nut heeft. Ik denk tenminste dan mamakloek op/bij d'r eitjes blijft zitten als ze uitkomen?
Klopt, pas als het laatste kuiken droog is stapt ze er vanaf maar je ziet de kuikens op een gegeven moment hun kopje onder mams uit steken en na een dag lopen ze vrolijk rond.
Het uitkomen kan nog langer duren, ik verwacht geen kuikens voor het eind van morgenmiddag eigenlijk.
Wat een werk he, als je pas 21 dagen oud bent.
Van harte met je eerste kuikentje
Ik vind dit soort kippen echt fantastisch. We hadden er vroeger 2 op de manege. Ze waren heel anders dan de andere kippen. Echt heel lief en tam.
En zacht
Dit klopt allemaal.
Als ze in de tuin lopen en ik doe de deur open komen ze aanrennen.
Als ik dan op ze af loop duiken ze in elkaar (dat is geen angst!!) zodat ik ze rustig kan oppakken.
Je kunt er heerlijk mee knuffelen!
christo schreef:Ah... het waren broedeitjes? My lips are sealed. Moeders is net zo trots.
Ik heb nog die foto in mijn hoofd zitten van Ajam die broeds is. Dit kuikentje heeft een beetje dezelfde uitstraling, beetje sikkeneurig/eigenwijs.
Ja het zijn broedeitjes.
Je bedoeld deze
Bij zijdehoenders is het niet te zien of het een hen of haan is, pas na 3 maanden kan je wat gaan zien en zekerheid heb je pas als ze gaan leggen of kraaien maar vaak zijn kuikens die wat bozig kijken hanen, wij gaan er dan ook vanuit dat dit haantje de voorste is