Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speeltjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jess
Actief
Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog
Aantal honden: 1

Speeltjes

Ongelezen bericht door Jess »

Ik weet nooit goed wat voor speeltjes ik mee moet nemen voor de honden. Meestal doet een piepspeeltje het het best. Buiten zijn stokken toch altijd interessanter dan mijn dure speeltjes :19:

Wat vinden jullie honden het leukst? Tips? :mrgreen:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

speeltjes zijn hier enkel voor binnen, buiten is ze toch al blij met what ever er op d`r pad komt ( hoe blij kan je zijn met een leeg pakje fristi?)

Voor thuis: piepspeeltjes (duidelijk favoriet) en trek dingen/flosjes.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar speelt eigenlijk helemaal niet met speeltjes. Soms buiten met een klein stokje of dennenappel.

Vera op nummer 1 De Bal :mrgreen: Goede tweede is de wubbakong, en een handschoen kan je d'r ook altijd een plezier mee doen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Rhodin is ook niet zo van de speeltjes, maar de gerookte vleesbotten doen het altijd goed! Ook wanneer het vlees er helemaal is afgeknaagt speelt hij er nog tijden mee en kauwt er ook nog tijden op. Vaak verkiest hij die restjes nog boven iets van buffelhuid. :mrgreen:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie vind piepjes eng, de leukste dingen om mee te spelen zijn een bal in een oude sok en een knuffel.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer

Ongelezen bericht door pia zz »

alles wat piept is hier leuk..... maar een kong met wat lekkers is het EINDE :mrgreen:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

hier spelen ze het liefst met een knuffel en chezz een knuffel met piep.
zo piepertjes vinden ze niets aan, een heel af en toe de flostouw
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

flostouwen, rubberen eend, balletjes, takken in alle soorten en maten maar binnen met stip op 1: dekentjes!

er liggen hier diversen stukken van een kapot geknipte deken in huis maar de plaid waar ik zelf onder lig is favoriet. Hij loopt er mee rond, vooral bij begroetingen kan hij niet zonder (heel handig want dan springt hij niet trouwens....) en wil er ook wel trek/apporteer spelletjes mee doen.

Andere stoffen items, vooral gedragen sokken en onderbroeken jat hij ook met graagte uit de badkamer :denken:
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Ik heb vandaag bij de action een basketbal voor Kobus meegenomen. Hij is er de hele middag en avond ontzettend druk mee geweest en ligt nu knock out. En dat voor maar E 2,59 of zo :mrgreen: .

Groetjes Janne
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

wubba is hier wel favoriet.....en helemaal de nieuwste wubba, die is het einde :cheer:

Afbeelding

Maar piepspeeltjes doen het ook heel goed, alleen word ik daar niet zo vrolijk van meestal :N: :mrgreen:
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Hier spelen ze ook niet zo veel.. Alleen Tibbie, maar die pakt bijna altijd de zelfde speeltjes :mrgreen:
Gunda pakt gewoon alles wat op dat moment het dichtste bij ligt, als ze eens wil gaan spelen. Spriet en Tibbie zoeken altijd de piepspeeltjes uit :wink:

Hier zijn dus vooral 2 piepspeeltjes favoriet. Het zijn twee knuffeltjes in de vorm van een botje met een piep er in. Ze vinden dat echt geweldig.
Op nummer twee staat zo'n rubberen kip.
De rest vinden ze niet zo interessant..
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Oh ja de rubberen kip hebben ze hier ook en ook nog het varken en een soort elmo....die zijn ook wel tof :cheer: :mrgreen:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Kong voor geestelijke bezigheid
En verder piep speeltjes en flos touw
Buitens zoekt hij altijd een zo groot mogelijke stok op
Afbeelding
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Hier spelen ze vreselijk graag met zoveel mogelijk speelgoed tegelijk. Knuffelberen, balletjes maar vooral speelgoed van Kong, Petstages en Planet dog zijn favoriet.
In de tuin spelen ze graag met Jolly ball, Pentapull en speelgoed van een ander heel sterk nylon merk (weet zo niet meer hoe het heet). Daar kunnen ze lekker samen trekspelletjes mee doen zonder dat het stuk gaat.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

De dingen met de 'speciale' piep, de eend of het varkentje. (De eend kwaakt en het varkentje knort.) :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zo gauw Felix in de gaten heeft dat er iets voor hem gekócht is heeft hij het binnen 5 minuten in 80 miljoen stukjes geknipt :19: :ugh:
Maar de pluchen eekhoorn die bij mijn moeder voor hem klaarligt, en de pluchen aap bij mijn schoonmoeder, behandeld hij als waren het puppy's :19:
Naar van die nepbotten van nylon of runderhuid enzo kijkt hij niet eens om. Die leven jaren en worden alleen gebruikt om te showen aan bezoekers.
Kortom, hij geeft geen drol om speelgoed. Alleen het zaagafval van de timmerman is interessant, waarschijnlijk omdat de timmerman wel eens achter hem aan heeft gezeten omdat het vermeende zaagafval geen zaagafval was :mrgreen: :cheer:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ze spelen hier allebei veel met speeltjes, nieuwe (nouja, 2ehands of afgedankte) knuffels zijn favoriet omdat ze uuuuren plezier hebben aan oogjes en neusje eruit peuteren. Sokkendingen doen het ook goed, en voor buiten heb ik naast de bal ook een ouwe handschoen. Jack kreeg vroeger ook wel ouwe schoenen en wist exact welke schoenen van hem waren en welke van ons. Lilo weet dat niet :roll: , dus schoenen zijn afgeschaft als speelgoed.

De piepkip en de kapotte piepwalvis (daar komt alleen een zucht lucht uit) worden af en toe weer eens uit de mand gevist en dan kan vooral Lilo er heel lang zoet mee zijn.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Jaap* schreef:Zo gauw Felix in de gaten heeft dat er iets voor hem gekócht is heeft hij het binnen 5 minuten in 80 miljoen stukjes geknipt :19: :ugh:
Maar de pluchen eekhoorn die bij mijn moeder voor hem klaarligt, en de pluchen aap bij mijn schoonmoeder, behandeld hij als waren het puppy's :19:
Naar van die nepbotten van nylon of runderhuid enzo kijkt hij niet eens om. Die leven jaren en worden alleen gebruikt om te showen aan bezoekers.
Kortom, hij geeft geen drol om speelgoed. Alleen het zaagafval van de timmerman is interessant, waarschijnlijk omdat de timmerman wel eens achter hem aan heeft gezeten omdat het vermeende zaagafval geen zaagafval was :mrgreen: :cheer:
Haha! Zo heeft Billy wel eens precies dat ene precies op maat schuin afgezaagde stukje balk van de baas 'kwijt gemaakt'.

En verder zijn hier dingen die eigenlijk geen speeltje zijn favoriet. Hout voor de openhaard, mijn sjaal, een slipper en dergelijke.
Oh en de Kong. Die vinden zowel Bill al Sil geweldig. Maar dan wel gevuld. :wink:
Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

TvanEmst schreef:De dingen met de 'speciale' piep, de eend of het varkentje. (De eend kwaakt en het varkentje knort.) :pffff: :mrgreen:
:wink: die zijn hier ook favo,

vooral het varkentje kan Buddy heel lang lief mee knorren of in het rond gooien.
Yuma is van de pluche speeltjes maar meer om te vernielen pas dacht ik och koop weer eens wat nieuws en wist meteen waarom ze zo lang niks nieuws had gehad van pluch. Binnen 5 min de piep eruit en de vlokken vlogen in het rond
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Met stip op 1: de gevulde kong!
Dan is het feest hoor!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibje is helemaal gek op piepspeeltjes. Nog voordat hij iets heeft horen piepen, draait hij al rondjes om je heen af te wachten tot het speeltje tevoorschijn wordt getoverd. :mrgreen:
En tegenwoordig heeft hij ontdekt dat je via de trap tussen de spijlen door de piep van de kapstok af kan jatten. Hij kan zich alleen nooit stil houden, dus ik kom er altijd achter. :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Gister de Dogpyramid gekocht van Nina Ottoson( bij de boerenbond/welkoop).
Dat viel ook wel in de smaak :ok: , ach ja, als er maar snoep inzit hé.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Hier is alles favoriet, als je het maar weggooit voor haar.
Piepdingen en pluchen beesten koop ik niet, leeft maar 2 minuten...
Dus hier vooral kong, balletjes en afdankertjes van m'n ouders hun honden (spelen amper dus altijd nog zo goed als nieuw)
Buiten amuseert ze zich meestal met takken, blaadjes en afval...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”