Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de volgende vraag alweer

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

de volgende vraag alweer

Ongelezen bericht door fabienne s »

wanneer ik met jemble in losloop gebieden loop sterft het natuurlijk van de andere honden,dat is voor hem alleen maar erg leuk en feest.
maar jemble is ook vrij zeker van zich zelf dat hij andere honden dus achterna loopt en mij totaal lijkt te negeren(hij redt zich wel op deze aardbodem) nu ben ik geneigd om 100 x te roepen en vaak komt hij dan ook wel na een tijdje,even goed een beloning er in.maar ergens heb ik het idee dat ik het niet goed doe zo,naar mijn idee leert hij alleen maar mij eerst 100 x te negeren en na 101x heeft ie misschien aandacht voor me om te komen.nou zijn de meeste wandelaars ook niet zo sociaal om even te wachten dat ik hem kan halen wat vanmorgen dus resulteerde in een lange achtervolging :boos: nou kan en mag ik dat natuulijk ook niet verwachten van andere mensen het is immers mijn pup en mijn zorg dat het wel goed gaat,maar hoe ga ik dat doen?
Afbeelding

jemble 5 maanden
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

:smile: Een broertje van Maartje zeker??
Maartje is ook voor de duvel niet bang. Ze kan aandachtig lopen snuffelen en rommelen. Als ik me dan verstop duurt het soms een poosje voor ze zoeken gaat en altijd zonder paniek :roll: Koppie d'r bij, wel heel erg blij als ze me weer ziet, maar vrees alleen gebleven te zijn?? :denken: Nooit van gehoord...

Ook Maartje huppelt blij mee met andere honden. Nou heb ik de mazzel dat ze dan niet meer aktief met haar spelen, is het vooral Maartje die pogingen doet ze daartoe over te halen. In het geval het een echt wedersijds spel is, zou ik op deze leeftijd niet Jemble roepen, maar de baas van de andere hond naroepen of ze heel even willen wachten omdat je de pup wilt komen halen.
Tuurlijk is het jouw pup, maar toen die van hun 12 weken was, was 'ie net zo min 'afgericht' :wink:

Als de andere hond een vriendelijke volwasen hond is die niet zelf net zo hoteldebotel is als puppemans, kun je hem er misschien wel weg roepen.
Ik weet niet wanneer je begint te roepen? Ik wacht tot ze een eind bij me weg is en ze dus horen kan dat het van 'ver' komt. Op dat moment zet ik de meest enthousiaste stem op die ik in huis heb en jubel vrolijk door. Niet zo zeer het commando (want ik wil ook niet aanleren dat het 101 keer klinkt alvorens het opgevolgd dient te worden), maar "Maaaaaaaaaaaaaaaaaaartje, Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaartje!!" en zodra ze omkijkt" kir ik dolenthousiast, met mijn beide handen uitnodigend naar haar uitgestrekt "Komdankomdankomdan" (het commando voor hier komen is 'voor'). Dan zet ze een sprint mijn richting in en roep ik onderweg bij wijze van aanmoediging en ondersteuning met dezelfde hoge stem dingen als "Jajajajaja, komkomkom..." Pas het laaste stukje zeg ik 1 keer "Voor" en als ze voor me zit volgt de beloning.
Het 'voor' oefenen doen we op momenten dat er weinig afleiding is en ik dus zeker weet dat ze goed zal luisteren. Het weg roepen uit verweggistan doe ik daarom met andere woorden en vooral middels uitbundige vrolijkheid.
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

die uitbundigheid werkt prima bij pups, als ik vanna op een normale manier roep kan ik blijven roepen...ga ik happy doen en in mijn handjes klappen dan is ze als een sneltrein bij mij :mrgreen:

dus dat zou ik met jemble gaan doen...zo zorg je ervoor dat je ook leuk en interessant bent voor hem :ok:
fabienne s
Zeer actief

ja jemble en maartje zijn echt broer en zus,geen twijfel mogenlijk :mrgreen: de andere 9 pup's zijn net zo geloof ik :N:

jemble vindt mij wel heel spannend want ik heb de brokjes,bal en dummy.maar bij het zien van andere honden die net wat leuker zijn doet ie nog net niet :piew: en ook nog net niet :zwaai
met honden die oud en chagerijnig zijn maak ik inderdaad de meeste kans van slagen,maar gister liep er een stabij met bal en een baas met werpstok en kon ik het vergeten natuurlijk.door lopen en verstoppen maakt ook geen indruk,als of ie al lang al wist dat ik achter die ene boom stond.ik ga het maar is proberen met alleen z'n naam,dan houdt mijn commando ook nog wat kracht als ik daar zuinig op ben.roepen als ie al onderweg is dus,we gaan het proberen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk (reutje van nu 16 maanden) was en is soms nog steeds zo :N: :mrgreen:
Hier werkt alleen maar oefenen, oefenen, oefenen.
Sorry :19: :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als mijn pup van de leeftijd van Jemble speelt met een andere hond roep ik helemaal niet.
Ik ga hem gewoon halen als ik verder wil lopen.
Doe de pup dan even aan de lijn en ga zelf met hem spelen (aangelijnd dus).
Ik oefen dat "hier" commando dan alleen als hij ook vrijwel zeker zal komen.
Dus omdat hij al onderweg is naar mij toe en/of er geen andere interessante dingen zijn.

Hier roepen terwijl hij aan het spelen is betekent alleen maar dat "hier" = "spelen".
De betekenis van het woord verandert dan gewoon.
En jij maar denken dat "hier" nog steeds betekent dat hij bij je moet komen. :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

fabienne s schreef:ja jemble en maartje zijn echt broer en zus,geen twijfel mogenlijk :mrgreen: de andere 9 pup's zijn net zo geloof ik :N:

jemble vindt mij wel heel spannend want ik heb de brokjes,bal en dummy.maar bij het zien van andere honden die net wat leuker zijn doet ie nog net niet :piew: en ook nog net niet :zwaai
met honden die oud en chagerijnig zijn maak ik inderdaad de meeste kans van slagen,maar gister liep er een stabij met bal en een baas met werpstok en kon ik het vergeten natuurlijk.door lopen en verstoppen maakt ook geen indruk,als of ie al lang al wist dat ik achter die ene boom stond.ik ga het maar is proberen met alleen z'n naam,dan houdt mijn commando ook nog wat kracht als ik daar zuinig op ben.roepen als ie al onderweg is dus,we gaan het proberen.
Het blijft in mijn ogen toch een kwestie van in dat koppie proberen te rammen dat jij leuker bent dan de rest van de wereld. Honderd procent ga ik hier ook nooit halen hoor. :roll: Maar wat helpt:
- niet roepen als het niet nodig is. Niet je hond proberen weg te halen uit lekker spelen met een andere hond.
- niet 100 keer roepen. :wink:
- je hond zelf op leuke dingen (bevriende honden, bekende mensen enz.) attenderen voor hij ze ziet. "Oh kijk es! Daar is Fikkie/Spike/Josefientje!" en er zelf enthousiast op af gaan. Stiekum een handje frolic in de struiken gooien en blij gaan roepen dat je vreten hebt gevonden. Zomaar opeens afslaan en naar de dierenwinkel stevenen waar je hond zelf iets mag uitzoeken. Daar scoor je echt punten mee. Een beetje jachthond vindt zichzelf een hele pief als hij interessante dingen ontdekt, maar als jij regelmatig degene bent die die dingen eerder ontdekt, geeft dat je net een tikkie meer aanzien. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
melly
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): vizsla -stavac

Ongelezen bericht door melly »

mijn vizsla volgende maand twee krijg ik ook nog altijd amper bij me als hij een andere hond heeft gespot , dan besta ik ook niet meer ,moet hem echt aan zijn halsband gaan oppikken ,...

hij luistert voor de rest echt super maar dat naar andere honden toegaan raak ik er echt uit

:jank:
melly
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): vizsla -stavac

Ongelezen bericht door melly »

mijn vizsla volgende maand twee krijg ik ook nog altijd amper bij me als hij een andere hond heeft gespot , dan besta ik ook niet meer ,moet hem echt aan zijn halsband gaan oppikken ,...

hij luistert voor de rest echt super maar dat naar andere honden toegaan raak ik er echt uit

:jank:
fabienne s
Zeer actief

ranetje schreef:Als mijn pup van de leeftijd van Jemble speelt met een andere hond roep ik helemaal niet.
Dus omdat hij al onderweg is naar mij toe en/of er geen andere interessante dingen zijn.

Hier roepen terwijl hij aan het spelen is betekent alleen maar dat "hier" = "spelen".
En jij maar denken dat "hier" nog steeds betekent dat hij bij je moet komen. :mrgreen:
zo als je het zo schrijft is het heel logisch,in de herkansing dus.
en die tip van hanneke van brokjes in de bosjes gooien vindt ik ook een leuke,we hebben weer wat te doen.komt allemaal wel goed met jemble,alleen moet ik opnieuw leren.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:
ranetje schreef:Als mijn pup van de leeftijd van Jemble speelt met een andere hond roep ik helemaal niet.

en die tip van hanneke van brokjes in de bosjes gooien vindt ik ook een leuke,we hebben weer wat te doen.komt allemaal wel goed met jemble,alleen moet ik opnieuw leren.
Die brokjes van Hannake is harstikke leuk, alleen laat je de hond dan wel uit de bosjes lekkers bij elkaar scharrelen.
En dat kan hij zelf vervolgens ook prima. :?
Het idee van bijvoorbeeld mijn Rana over "lekkers" is totaal anders dan wat ik denk dat lekker is :N: :mrgreen:

Het brengt me wel weer op een idee :idea:
Hierkomen en dan een leuk voertjescircuitje maken voor hem zou misschien wel een idee zijn?
Bij je roepen > voertje geven > voertje stukje weggooienen hondje laten pakken > terugroepen en voertje geven > voertje weggooien..........enz.
Een aantal keren achter elkaar.
Werkt ook goed om dat "hier" er in te krijgen op een leuke manier :ok:
Wel, zeker in het begin, oefenen zonder feestelijke speelkameraadjes in zicht :wink:

Als hij ouder is zou een voerdummy best een leuke variant zijn, maar nu nog niet denk ik. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ik vind dat je juist met voertjes strooien je hond leert eten van de straat :wink:

en dat is iets wat ik ook niet wil :wink:

ook de aflag nemen naar de dieren winkel mis ik in het bos?
en daar punten mee scoren? snap ik niet direkt

ik doe gek en raar en loop weg of verstop mij
roep 1 keer maar weet dat vaker roepen geen zin heeft want hij hoort mij wel maar luistert niet :mrgreen:

pas als ik zie dat hij omkijkt naar mij loop ik hard weg van hem en gaat hij meestal wel achter mij aan

nou en dan wordt hij de hemel ingeprezen :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

vanmiddag in het bos hadden we weer een mooie gelegenheid om het is met een andere manier te oefenen.ik had een klein tennisballetje met piep mee en natuurlijk een lading brokjes.meneer met de labjes wou door lopen,op een hele hoge manier zijn naam geroepen en met de bal gepiept.hij kwam vrij snel en ook vol overtuiging mijn kant op en kreeg natuurlijk een brokje en daarna mocht hij met de bal even spelen/vasthouden.ik was geneigd om hier te gaan roepen maar dat heb ik niet gedaan. minder commando's gegeven dan eerst en dat is waarschijnlijk ook mijn struikelblok,nu kwam hij wel want horen kan ie wel alleen lul :blah: ik te veel.
ik ga op deze tour door,het down liggen gaat nu namelijk ook goed doordat ik rustiger ben.
Afbeelding

jemble 5 maanden
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Top! :ok:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
ranetje
Zeer actief

:ok:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

ranetje schreef:
fabienne s schreef:

Die brokjes van Hannake is harstikke leuk, alleen laat je de hond dan wel uit de bosjes lekkers bij elkaar scharrelen.
En dat kan hij zelf vervolgens ook prima. :?

Als je hond nog niks van straat eet is dat inderdaad geen goeie tip, want dan moet je dat zo houden. Maar die van mij zijn allesvreters, Lilo is half verhongerd en Jack heeft op straat geleefd, dus op dat punt heb ik niks meer te verzieken met frolics in de struiken. Ik heb het straatvreten er zelfs voor een deel uitgekregen door lekkerder dingen in mijn zak te hebben of te 'vinden', en ze reageren ook allebei prima op LOS.
Hanneke2
Zeer actief

fabienne s schreef:vanmiddag in het bos hadden we weer een mooie gelegenheid om het is met een andere manier te oefenen.ik had een klein tennisballetje met piep mee en natuurlijk een lading brokjes.meneer met de labjes wou door lopen,op een hele hoge manier zijn naam geroepen en met de bal gepiept.hij kwam vrij snel en ook vol overtuiging mijn kant op en kreeg natuurlijk een brokje en daarna mocht hij met de bal even spelen/vasthouden.ik was geneigd om hier te gaan roepen maar dat heb ik niet gedaan. minder commando's gegeven dan eerst en dat is waarschijnlijk ook mijn struikelblok,nu kwam hij wel want horen kan ie wel alleen lul :blah: ik te veel.
ik ga op deze tour door,het down liggen gaat nu namelijk ook goed doordat ik rustiger ben.
Hee, dat gaat hartstikke goed joh!
fabienne s
Zeer actief

het was natuurlijk maar 1 keer dat het goed ging,kan ook toeval zijn natuurlijk.maar ik merk wel dat ik veelste veel ouwehoer tegen jemble en ik heb het idee dat hij daar een beetje doof voor aan het worden is.het gaat gewoon automatisch maar ik kan me voorstellen dat als hij continue die stem van mij hoort dat het dan niet meer speciaal is.nou is jemble een hondje die zelf veel ruimte neemt en dat vindt ik niet erg(heb al 2 plakkers)maar het is wennen en toch het vertrouwen opbouwen dat hij wel terug komt,en dat doet ie wel zelfs nog beter dan wanneer ik niks zeg en gewoon doorloop.
het waren beginners foutjes van mij kant,moet zelf weer helemaal om schakelen met zo'n pup en jemble weet het allemaal wel als ie maar een vrouwtje heeft die rustig blijft en niet in de paniek modus schiet :neenee:
verder is het een heerlijk mannetje waar ik erg trots op ben. :wink:
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:het was natuurlijk maar 1 keer dat het goed ging,kan ook toeval zijn natuurlijk.maar ik merk wel dat ik veelste veel ouwehoer tegen jemble en ik heb het idee dat hij daar een beetje doof voor aan het worden is.het gaat gewoon automatisch maar ik kan me voorstellen dat als hij continue die stem van mij hoort dat het dan niet meer speciaal is.nou is jemble een hondje die zelf veel ruimte neemt en dat vindt ik niet erg(heb al 2 plakkers)maar het is wennen en toch het vertrouwen opbouwen dat hij wel terug komt,en dat doet ie wel zelfs nog beter dan wanneer ik niks zeg en gewoon doorloop.
het waren beginners foutjes van mij kant,moet zelf weer helemaal om schakelen met zo'n pup en jemble weet het allemaal wel als ie maar een vrouwtje heeft die rustig blijft en niet in de paniek modus schiet :neenee:
verder is het een heerlijk mannetje waar ik erg trots op ben. :wink:
Doet hij dat ook als je hem alleen mee hebt?
Als het gebied veilig genoeg is, probeer je dan zo veel mogelijk te verstoppen en kijk wat hij doet als hij je kwijt is.
Niet te snel roepen.
Hij moet als het enigszins kan op jou (gaan) letten en niet andersom :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

ranetje schreef:
nou is jemble een hondje die zelf veel ruimte neemt
Doet hij dat ook als je hem alleen mee hebt?
Als het gebied veilig genoeg is, probeer je dan zo veel mogelijk te verstoppen en kijk wat hij doet als hij je kwijt is.
Niet te snel roepen.
Hij moet als het enigszins kan op jou (gaan) letten en niet andersom :wink:
Ik reageer ook even mee :wink:

Ik kan er bij Frenk nog niet echt een pijl op trekken. Hij kan bij me in de buurt blijven, maar hij kan ook rustig een paar honderd meter voor of achter me zijn. En staat hij dan ergens aan te ruiken of aan een struikje te likken (:N:), dan kan ik soms wel een kwartier achter mijn boom blijven staan :Q: :19:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

als ik hem alleen mee heb is hij wat minder zeker,maar zou hij ook steun uit de andere halen ook al zijn die niet bij hem?die lopen namelijk met mij door en kijken niet op of om.maar ook alleen gaat hij rustig de wereld verkennen en vergeet soms dat ik er ook nog ben,al is hij wel heel blij als ie me weer in de smiezen heeft of als ik even z'n naam roep. ben laatst al achter een boom gaan staan.jemble met staart tussen de pootjes terug gelopen naar waar we vandaan kwamen,heb toch hard moeten fluiten om hem weer de goeie kant op te krijgen en ik vond het dood eng :N:
ik weet dat dit de manier is om hem beter op mij te laten letten,heb dit in het verleden ook met canyon gedaan maar die was toen al ouder en vond ik het minder eng.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:als ik hem alleen mee heb is hij wat minder zeker,maar zou hij ook steun uit de andere halen ook al zijn die niet bij hem?die lopen namelijk met mij door en kijken niet op of om.maar ook alleen gaat hij rustig de wereld verkennen en vergeet soms dat ik er ook nog ben,al is hij wel heel blij als ie me weer in de smiezen heeft of als ik even z'n naam roep. ben laatst al achter een boom gaan staan.jemble met staart tussen de pootjes terug gelopen naar waar we vandaan kwamen,heb toch hard moeten fluiten om hem weer de goeie kant op te krijgen en ik vond het dood eng :N:
ik weet dat dit de manier is om hem beter op mij te laten letten,heb dit in het verleden ook met canyon gedaan maar die was toen al ouder en vond ik het minder eng.
Met zo'n klein puppy geef ik dan een geluidje als ze langs "mijn boom" komt :wink:
Ik roep niet, maar even een kuchje of zo.
Goed op de wind gaan staan helpt ook.
Als jouw geur het pad op waait waar hij over terug komt kan hij ruiken waar je zit.
Kijkt eens of je daar wat mee kan? :wink:

Hij zal wel wat steun halen uit de oudere honden als die mee zijn.
Ook als ze niet direct bij hem lopen.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

dank je ranetje voor de tip,ik ga daar zeker wat mee doen.ook omdat ik merk dat de andere het nog steeds een leuk spelletje vinden(altans ruby,shadow gaat dat niet leuk vinden) doe ik het dus soms nog wel is,en ruby is dan zo blij(ik ga niet te ver weg staan)maar die snapt het natuurlijk allang al hoe het werkt:o het vouwtje is weer zoek?moet je even achter de bomen kijken,vindt je d'r zo! met de wind ga ik rekening houden,die hebben we over het algemeen genoeg hier bij de kust.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”