Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tegen vlooien en teken -catandog?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Tegen vlooien en teken -catandog?

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ik las ergens op internet over een penning Catandog. Dat is een penning die 2 jaar werkt tegen vlooien en teken.
Je hangt hem aan de halsband van de hond of kat.
Niets chemisch.
Aanschaf is wel duur 45 euro. Maar als je er 2 jaar mee doet is het dus niet echt duur.

Heeft iemand deze penning, en helpt het?
Ze geven wel een "niet goed, geld terug " garantie. Dus het lijkt me wel te werken.
Zou in idd ideaal zijn.
Naar ben dus heel benieuwd of iemand die gebruikt en of het echt helpt.

Groetjes Marianne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja ik heb ze en ik ben er helemaal lyrisch van, mijn honden werden constant door de frontline heen gestoken, en op die bijna blote honden zie je alle bultjes zitten :roll: .

nu hebben ze eigenlijk nooit meer bulten, geen vlooien,geen teken ze gaan alleen iets minder lang mee, en je moet er op een gegeven moment een ander gaatje in maken , anders dan verliezen ze de tag :wink:
maar ik wil niets anders mee :ok:
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Bij mij deed hij het iets korter, maar het werkt perfect. Geen teken en vlooien voor mijn monster meer!
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
mari-anne
Zeer actief

Hee dat klinkt goed zeg.
Ga ik ze bij mijn dieren toch maar eens proberen denk ik.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Als het niet chemisch is hoe werkt het dan? :denken:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

nou als het echt zo goed werkt ga ik het ook aanschaffen

ik pluk mij alweer lens aan de teken :19:

waar is het verkrijgbaar ook al zou het een jaar werken dan nog vind ik het niet zo duur :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

wubjes schreef:Als het niet chemisch is hoe werkt het dan? :denken:
hoe het werkt, geen idee, :denken: maar het werkt wel :19: je kunt ze op het internet vinden
http://www.catandogs.nl/bestellen.html
maar de dierenwinkel bij ons verkoopt ze ook.

ik was in het beign echt heel sceptisch, o ja nog een nadeel, je hond moet een bandje omhouden waar die tag aan hangt :wink:
mari-anne
Zeer actief

Daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe het dan werkt.
Maar het lijkt me tot nu toe nog ideaal. Ga eens verder neuzen op internet. Misschien is er meer over te vinden.

Groetjes Marianne
mari-anne
Zeer actief

Oh snel gevonden dus :smile:

CatanDog's is een nieuwe uitvinding die vlooien en teken 2 jaar lang gegarandeerd weghoudt van uw hond en kat. CatanDog's is een externe anti-parasieten-penning, die werkt op basis van een neutraal magnetisch veld. De opgewekte frequentie zorgt er voor dat het vlooien en teken afstoot
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Jammer dat ze de halsband om moeten houden, anders was het zeker een optie. Frontline werkt tot op heden nog wel, maar het is altijd zo'n gesmeer (kortharige hond).

Edot, hoe vaak gebruiken jullie frontline?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik vond hier nog een onderzoek waarin de uitkomst is dat het niet werkt.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10996742
Chuz
Actief
Mijn ras(sen): Roteb-Terrier

Ongelezen bericht door Chuz »

CatanDog's plate works without incorporating any battery, as it's not neccessary, the POWER supply is the "earthly magnetic field" and the animal motion in it, cutting in such a way the flow lines, and, thanks to "Lenz Law" producing "Foucault" currents of extremely small power but enough to activate the CatanDog's disc, that acts as a passive resonator.
CatanDog's plate produces (or) generates electromagnetic and scale waves
by: Professor Jóse Luis Arrans Gil.

The CatanDog's disc is an Aluminium disc “charged” with escalating waves that repel fleas and ticks and is designed for external use.
These escalating waves create a protective field, driving away parasites and stopping new ones being hosted by your pet.
Van een van hun site's. :smile2:
Wel een erg hoog Jomanda-gehalte,vrees ik.

Grtz. Aad :wink:
S@ndr@
Zeer actief

het werkt, of je het nu gelooft of niet geen vlooien meer ondanks dat ik geen bestrijdings middelen gebruik :denken: , doe mij Jomanda dan maar :cheer: :ok:
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Er is wel een universiteit in Madrid maar ik vraag me af of deze onderzoeken echt gedaan zijn daar. De namen van de betrokken professoren kan ik nergens op internet vinden, behalve dan op de site van catandogs. Het onderzoek zie ik ook nergens terug.
Ook de manier van onderzoeken (honden op een boerderij) is niet wetenschappelijk. Je sluit namelijk niks uit. Een hond kan bijvoorbeeld per ongeluk door een nest teken lopen terwijl een andere hond dat niet doet. Gevolg is dat de ene hond vol teken zit en de andere niet. Zo ook met vlooien.

Het onderzoek waar ik naar linkte is uitgevoerd in een stabiele situatie. Op een bepaald moment hebben ze 6 katten (waarvan 3 met de penning) in een ruimte gezet met 400 vlooien. De 400 vlooien verdeelden zich keurig over de 6 katten. De penning heeft dus geen significant effect.
S@ndr@
Zeer actief

ik denk als je dan je huisdier hebt behandeld met fronline dat de vlooien er ook opspringen- ze gaan dan wel dood binnen 24 uur, maar ze springen er wel op waarschijnlijk.
denk dat het in de praktijk toch iets anders werkt :mrgreen:
ik word nooit gestoken door muggen,( ze vinden mij gewoon niet lekker) maar als je mij met 6 anderen in een kamer vol hongerige muskieten zet is de kans de ik niet geprikt wordt nihil :19:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hoevaak gebruiken jullie frontline?
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ik denk als je dan je huisdier hebt behandeld met fronline dat de vlooien er ook opspringen- ze gaan dan wel dood binnen 24 uur, maar ze springen er wel op waarschijnlijk.
denk dat het in de praktijk toch iets anders werkt :mrgreen:
ik word nooit gestoken door muggen,( ze vinden mij gewoon niet lekker) maar als je mij met 6 anderen in een kamer vol hongerige muskieten zet is de kans de ik niet geprikt wordt nihil :19:
Ik heb je niet het hele onderzoek verteld. Ze hebben ook gekeken wat een vlo doet op het lichaam van de dieren met en zonder penning. Zoals hoe de vlo zich ontwikkeld en hoeveel eitjes ze produceren enzo. Ook hier werd geen significant verschil gevonden.
To evaluate the ability of the CatanDog's tag to eliminate fleas, inhibit egg production and prevent flea infestations, six domestic shorthaired cats were randomly allocated to two treatment groups and housed individually in stainless steel metabolic cages. Three cats were each fitted with a CatanDog's tag; the other three cats were not fitted with tags and served as controls. Following a 42-day acclimation period, each of the six cats was infested with 100, 1-3 day post-emergence, adult Ctenocephalides felis felis (Bouché) on days 0, 7, 14, 21, and 27. Flea egg production was determined by collecting and enumerating eggs 2, 4 and 6 days after each infestation. Viability of eggs was determined by placing 100 eggs recovered from each cat in rearing media in an insect rearing chamber and determining adult emergence at 28 days. Adult fleas were recovered from cats 6 days post-infestation by thoroughly combing each cat to remove fleas. To determine if the tags provided protection from infestation, the six cats were placed into a 8.53mx4.36 m room with 400 cat fleas for 3h. Cats were then combed to remove and enumerate fleas. The CatanDog's tags had no significant effect upon egg production, egg viability, or adult fleas infesting cats. In addition there was no difference in the numbers of fleas recovered from the cats placed in the flea-infested room.
S@ndr@
Zeer actief

ja maar dat zou je dus gewoon moeten testen in het dagelijks leven en omgeving volgens mij, denk ik hoor :denken: ,

kijk ik heb vertelt wat ik heb geconstateerd, en voor mij niets anders meer, gewoon omdat ze er niet meer opspringen en dus ook niet geprikt worden, iets wat ik bij frontline niet kon constateren,

en verder testen ze maar een end in de ruimte, of het onderzoek deugd, niet of ze werken inderdaad niet,
maar dan snap ik niet dat mijn honden nu al 3 jaar geen vlooien en teken meer hebben en daarvoor wel :19: zelfs geen vlooien stront te vinden in de vacht en suggestie werkt toch echt niet dacht ik- op dit gebied.

en wat iemand daar verder van denkt ik :wink: ik vind het goed,er werd naar gevraagd en dit is een oprechte gebruikers ervaring
en ik heb geen aandelen in die firma :19:

zi me wel af te vragen dan wie dat tegen onderzoek heeft gefinancieert :smile:
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Het is niet mijn bedoeling om jou te overtuigen dat die penningen niet werken. Ik zet de uitslag van het wetenschappelijke onderzoek er voor de volledigheid bij. :wink:
S@ndr@
Zeer actief

tja, wetenschappelijke onderzoeken zijn wel vaker lek of discutabel :mrgreen:
maar voor we in een discussie van ja en nee verzeild raken , zeg ik gewoon het is prima zo, :wink: geef mij dan maar deze "wetenschappelijk bewezen" niet werkende tags, ik ben er echt super blij mee :wink:
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Hier ook 1 die tevreden is over de penning met magisch onee magnetisch veld :wink:

Heb 'm nu een jaar.
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

zie nu pas dit topic :N: (zat ff te zoeken aangezien de teken weer volop actief zijn)

Moet je hond de band met dat ding altijd omhouden of alleen tijdens de wandeling??
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
mari-anne
Zeer actief

24 uur per dag moet hij hem omhouden wat ik ervan begrijp.
Ik ga het proberen als Raya uit de bench kan, bench en halsband om vind ik te eng .Zo te lezen is het in iedergeval het proberen waard.
Vooral voor teken. Knoflook werkt hier aardig tegen vlooien, maar teken hebben daar maling aan eigenlijk.
janny83
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janny83 »

Ik gebruikte altijd een band voor vlooien en teken,Tessa bleek daar allergisch voor te zijn heb frontline gekocht,wel duur(3 pipetten)in het begin had ze wel wat teken :N: maar nu niet meer.
Werkt zo'n pipet nou voor 1 maand of 3 maanden?
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Mijn enige bezwaar is dat ze dan dag en nacht een (hals) band om moeten.Wil ik niet.
Anders had ik ze zeker geprobeerd :ok: , word gallisch van die rot teken. :devil:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re: Tegen vlooien en teken -catandog?

Ongelezen bericht door Eef »

Met catanddogs heb ik geen ervaring, maar vind wel dat er weinig informatie op hun site staat hoe het ding nou eigenlijk werkt.

Ik gebruik nu espree knock out spray, maar ga over op [urlhttp://www.hondendingen.nl/winkel?page=shop.pr ... rd=procare]ProCare Spot on [/url], dat zijn druppels die tot 4 maanden werken, op natuurlijke basis. Hoef ik niet meer zo vaak te sprayen.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door Jacky »

sjaak-k schreef:Hoevaak gebruiken jullie frontline?
1xp.mnd. een pipet voor katten en honden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door Eef »

janny83 schreef:Ik gebruikte altijd een band voor vlooien en teken,Tessa bleek daar allergisch voor te zijn heb frontline gekocht,wel duur(3 pipetten)in het begin had ze wel wat teken :N: maar nu niet meer.
Werkt zo'n pipet nou voor 1 maand of 3 maanden?
De gewone frontline werkt (volgens de verpakking) 5 weken tot maximaal 3 maanden tegen vlooien en maximaal 4 weken tegen teken

De frontline combo werkt 2 maanden tegen vlooien en tot 1 maand tegen teken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”