Natuurlijk is een ruig kapsel leuk maar uit ervaring (Iarik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Frenk is z'n wilde haren kwijt
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
-
Eva-Joy
- Zeer actief
dat korte vind ik beter staan! een stuk verzorgder
en bovendien gewoon een stuk prettiger voor hem
zou voortaan toch elke dag kammen, schapenvet/lijnzaad o.i.d voeren om zijn huid wat vetter te houden (wat ook weer goed voor het haar is!) en ach, dode haren en gespleten haarpunten houd je nu eenmaal niet tegen bij een hond.. of gewoon elke maand bijknippen
zou voortaan toch elke dag kammen, schapenvet/lijnzaad o.i.d voeren om zijn huid wat vetter te houden (wat ook weer goed voor het haar is!) en ach, dode haren en gespleten haarpunten houd je nu eenmaal niet tegen bij een hond.. of gewoon elke maand bijknippen
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Frenk
- Zeer actief
Pardon.Eva-Joy schreef:dat korte vind ik beter staan! een stuk verzorgderen bovendien gewoon een stuk prettiger voor hem
![]()

- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
je zou voor frenk een leave-in conditioner moeten gebruiken,Frenk schreef: Frenk meurt niet. Maar dat heeft vast te maken met die wekelijkse wasbeurt
the solution van groomers edge (double k) gebruik ik ook voor de havanezers en vind ik erg goed.
bij de natte neus te verkrijgen
de leave-in conditioner van coathandler is ook heel goed maar alleen in belgie te krijgen;-(
Groetjes Patries

- Frenk
- Zeer actief
Dank voor de tippatricia schreef:je zou voor frenk een leave-in conditioner moeten gebruiken,Frenk schreef: Frenk meurt niet. Maar dat heeft vast te maken met die wekelijkse wasbeurt
the solution van groomers edge (double k) gebruik ik ook voor de havanezers en vind ik erg goed.
de leave-in conditioner van coathandler is ook heel goed maar alleen in belgie te krijgen;-(

- Frenk
- Zeer actief
Oh, zo bedoelde jeMartijn schreef:Frenk schreef:Hoe 'hoort het' dan op een shih?Martijn schreef:Ik vond zijn vorige kapsel ook niet "hoe het hoort" op een shih-tsu.
En een Lhasa zo:
Gekkenwerk als je het mij vraagt.
Ik zie ze liever kort.
En die vachten zijn volgens mij niet haalbaar met een huis, tuin en vooral zwem, modder, zand, blaadjes, bos en strandhond

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik vind zijn nieuwe kapsel prachtig staan ! Wij hebben zelf een maltezertje gehad waarvan ik altijd geroepen heb(in het eerste half jaar dan..) dat ze nooit geknipt zou worden omdat ik dat lange mooier vond. Maar omdat het ook een zwem, modder, zand en ravot hondje was, bleek dat al snel niet haalbaar te zijn...Dus netjes laten knippen bij de trimmer (nooit scheren) en zowel wij als Daisy waren daar altijd heel blij mee ! Je kon merken dat zij het ook fijner vond en het stond zoveel verzorgder !
-
Avalon
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Daarom is lekker kort zo ideaal. Mijn vriendin fokt shih-tzu's en de meeste hebben coupe de tondeuse hoor, behalve dan de showhonden, die gaan 1x in de week in bad. Wat de vacht langer glad en klitvrij houdt is kokosolie, gewoon verkrijgbaar bij de toko, je kan er ook in bakken. En wil je het echt lang houden en door modder bossen ed laten lopen zou je aan papilotten moetten gaan denken, dan breekt het haar nl niet, loop je wel voor schut, maar ja, zijn haar blijft mooi lang. Wil je liever een hond die hond mag zijn dus lekker ravotten in modder en takkenbossen, moet je niet zeuren dat het haar afbreekt. Ik zou zeggen laat de hond lekker hond zijn en geef hem om de zoveel tijd een lekkere korte coupe, ziet er verzorgd uit, makkelijk in onderhoudt, fijn voor de hond allebei blij en dat de omgeving het niet mooi vindt so what? de hond maakt het zowiezo niet uit hoe hij eruit ziet en als baas kan je een voorkeur uitspreken hoe je hem geknipt wil hebben. De touwige vacht zal wel van een der voorouders komen. Een shih-tzu heeft een zachtere vacht als een lhasa en een tibetaan weer een wat touwerige (briard ook, maar dat zal er vast niet inzittenFrenk schreef:Oh, zo bedoelde jeMartijn schreef:Frenk schreef:Hoe 'hoort het' dan op een shih?Martijn schreef:Ik vond zijn vorige kapsel ook niet "hoe het hoort" op een shih-tsu.
En een Lhasa zo:
Gekkenwerk als je het mij vraagt.
Ik zie ze liever kort.Dat wist ik namelijk wel
En die vachten zijn volgens mij niet haalbaar met een huis, tuin en vooral zwem, modder, zand, blaadjes, bos en strandhond
Groetjes renate
- Frenk
- Zeer actief
Dat laatste denk ik ook nietAvalon schreef:De touwige vacht zal wel van een der voorouders komen. Een shih-tzu heeft een zachtere vacht als een lhasa en een tibetaan weer een wat touwerige (briard ook, maar dat zal er vast niet inzitten).
Hoe dan ook. Je hebt gelijk. Gezien zijn levensstijl gaat het afbreken enzo. En ik ga echt niet met papillotten lopen knoeien puur en alleen voor een langere vacht
Zoals ik al schreef hijgde hij vandaag duidelijk veel minder, dus dat is helemaal

-
lupa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
bedankt voor de tip.patricia schreef:je zou voor frenk een leave-in conditioner moeten gebruiken,Frenk schreef: Frenk meurt niet. Maar dat heeft vast te maken met die wekelijkse wasbeurt
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik had laatst een puli live gezien in A'dam, wat een leuk beestje zeg. Het was een zwarte en ik was verbaasd hoe klein hij eigenlijk was. Hij heette ook rasta 
Gol en een voorbijkomende pup vonden hem maar vreemd. Ze stonden heel omslachtig aan hem te snuffen en sprongen af en toe weg als hij bewoog
De puli himself was natuurlijk heel cool.
Vreselijk trouwens de kapsels die Martijn laat zien :N:
Ik vind Frenk veel knapper met z'n nieuwe coupe
Gol en een voorbijkomende pup vonden hem maar vreemd. Ze stonden heel omslachtig aan hem te snuffen en sprongen af en toe weg als hij bewoog
De puli himself was natuurlijk heel cool.
Vreselijk trouwens de kapsels die Martijn laat zien :N:
Ik vind Frenk veel knapper met z'n nieuwe coupe
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
haha die ken ik!klant van het pension,die mensen en die hond passen erg goed qua combi.een leuke hond alleen denk ik dan bakkie van nanna een wat makkelijkere hond is(en ook beter bij gehouden)Gollum schreef:Ik had laatst een puli live gezien in A'dam, wat een leuk beestje zeg. Het was een zwarte en ik was verbaasd hoe klein hij eigenlijk was. Hij heette ook rasta

jemble 5 maanden
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
doneFrenk schreef: Modjes, kan iemand van jullie mijn drie-op-een-rij aanpassen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Heb jij toevallig enig idee of ik 'the solution' kan combineren met die vlowerende shampoo van hen? Of moet ik voor Frenk juist die shampoo voor volle vachten nemen?patricia schreef:je zou voor frenk een leave-in conditioner moeten gebruiken,Frenk schreef: Frenk meurt niet. Maar dat heeft vast te maken met die wekelijkse wasbeurt

- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
ik denk wel dat je die kunt combineren ik ben alleen bang dat de solution de vlo en teek afwerende geur wat te niet doet,Frenk schreef:Heb jij toevallig enig idee of ik 'the solution' kan combineren met die vlowerende shampoo van hen? Of moet ik voor Frenk juist die shampoo voor volle vachten nemen?patricia schreef:je zou voor frenk een leave-in conditioner moeten gebruiken,Frenk schreef: Frenk meurt niet. Maar dat heeft vast te maken met die wekelijkse wasbeurt
maar welke shampoo heb jij op het oog voor volle vachten dan?
ik gebruik the ultimate.
Groetjes Patries

- Frenk
- Zeer actief
Ik ben in de war. Dat was ook een conditioner: de re-fur-bish voor langharige en volle vachten...patricia schreef:ik denk wel dat je die kunt combineren ik ben alleen bang dat de solution de vlo en teek afwerende geur wat te niet doet,
maar welke shampoo heb jij op het oog voor volle vachten dan?
ik gebruik the ultimate.