ik wil weer proberen te fietsen, ik heb nu zo'n 3 jaar niet kunnen fietsen door omstandigheden, maar straks ga ik weer een beginnetje maken
cas heeft ook 3 jaar dus niet meer naast de fiets gelopen, iets wat we voorheen zo'n 2x per week deden, was vaak 20 minuten fietsen naar het losloopgebied, en daar dan wat rust, wat rennen en zwemmen, en weer terug
maar goed, nu is cas toch "ineens" een jaar of 9, heeft niet meer zo'n hele beste conditie, ook al rent hij nu al een maand of 2 elke dag flink achter de bal aan, conditie is niks beter geworden en hij mankt daarna (thuis paar uur later) vaak
natuurlijk iets fietsen wel heel wat anders, omdat dat gelijkmatige draf is zonder rare wendingen
maar is het nog wel slim om dit met hem op te pakken?
zelf moet ik uiteraard ook heel erg opbouwen, en langer dan een kwartier fietsen zal ik de komende maanden nog niet redden denk ik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kan het nog?
Moderator: moderatorteam
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ik zou eerst stoppen met die bal,als hij daarna altijd mankt is het dus een teken dat er iets niet goed is.tot die tijd dat je niet weet wat het is zou ik niet gaan fietsen,hij is dan afhankelijk van jou tempo en dat met een zeer poot is niet handig.
als alles voorbij is kan je het denk ik wel weer rustig oppakken,ruby heeft tot haar 13de naast de fiets gelopen.dat waren dan wel kleine rondjes maar ze had er nog zo veel lol in.
nu met deze tempraturen zou ik wel voorzichtiger zijn,zo'n dag als vandaag met 18 graden maak ik shadow niet happy met naast de fiets lopen en als het benauwd weer is ook niet.
als alles voorbij is kan je het denk ik wel weer rustig oppakken,ruby heeft tot haar 13de naast de fiets gelopen.dat waren dan wel kleine rondjes maar ze had er nog zo veel lol in.
nu met deze tempraturen zou ik wel voorzichtiger zijn,zo'n dag als vandaag met 18 graden maak ik shadow niet happy met naast de fiets lopen en als het benauwd weer is ook niet.

jemble 5 maanden
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies. Kijk niet naar zijn leeftijd, maar naar zijn mogelijkheden. Balletje gooien is teveel belastend, anders mankt ie niet. Maar rustig opbouwen naast de fiets moet zeker lukken hoor. Je merkt het snel genoeg tot waar je kan gaan. Goed naar je hond blijven kijken.fabienne s schreef:ik zou eerst stoppen met die bal,als hij daarna altijd mankt is het dus een teken dat er iets niet goed is.tot die tijd dat je niet weet wat het is zou ik niet gaan fietsen,hij is dan afhankelijk van jou tempo en dat met een zeer poot is niet handig.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie