Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bouwplan ?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lauraV
Zeer actief

bouwplan ?

Ongelezen bericht door lauraV »

* weet iemand waar ik een bouwplan kan vinden van een apparaat waar tennis ballen mee afgeschoten worden ?
of een tekening van een kast met een werparm waar je steeds de bal in legt en waar de hond dan met zn voorpoot op moet tikken zodat de bal afgeschoten word (flyball ) ? of andere ideeen voor een balbezeten en fanatieke jackrussell?

* heeft iemand nog een goed adresje waar goede frisbees die je ver weg kan gooien worden verkocht?
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Voor hondenfrisbees kun je kijken op http://www.flyemhigh.nl/.
lauraV
Zeer actief

@ enya , ok bedankt.
weet je waar ik eigelijk op moet letten bij aanschaf van een frisbee?
het is voor een jackrussell waarbij ik de frisbee lekker ver weg wil gooien :wink: , en natuurlijk niet te groot.
Enya
Zeer actief

Nee, dat weet ik niet. Ik ga over 2 of 3 weken naar onze eerste frisbee-les en koop de frisbees daar. Wel heb ik ergens gelezen dat de "Wham O Fastback Flex" de enige wedstrijd-frisbee is. De meeste frisbees uit de dierenwinkel voldoen niet, omdat die te hard zijn en zeer doen als ze gevangen worden.
lauraV
Zeer actief

ja naar de zachtheid zat ik ook te kijken , ik weet ook niet wat het gewicht (grammen) invloed heeft op het ver weggooien ? :denken:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Enya schreef:Nee, dat weet ik niet. Ik ga over 2 of 3 weken naar onze eerste frisbee-les en koop de frisbees daar. Wel heb ik ergens gelezen dat de "Wham O Fastback Flex" de enige wedstrijd-frisbee is. De meeste frisbees uit de dierenwinkel voldoen niet, omdat die te hard zijn en zeer doen als ze gevangen worden.
Dit is niet correct er zijn meerdere de k10 hyperflyte, xtra 235, supersonic, superhero en jawz zijn bijtvaste.
bijna al de frisbees op fly em high zijn wedstrijdfrisbees.
Een frisbee om mee te spelen hangt van hond tot hond af, bijt jou hondje graag hard dan zou ik gaan voor een superhero of jawz. Ze zijn duurder in aankoop maar gaan heel lang mee.
Vroeger kocht ik elke week 5 wham o en dit een half jaar aan een stuk en koste me 20 euro per week.
Ik heb me voor 100 euro 10 jawzen gekocht en nu een jaar later train ik er nog steeds 2 honden mee.
De jawz heb je ook in een kleine uitvoering onder de naam puppyjawz.
gewone jawz
Afbeelding

Puppyjawz
Afbeelding
en een frisbee kan je alleen ver gooien als je het zelf op de goeie manier kan
lauraV
Zeer actief

mmmmm..... die puppyjaws lijken me wel een ideaal maatje voor noa....
eergister met een emmerdeksel ( randjes afgerond) geprobeerd hoe ze reageerde , en ze was er dol op :mrgreen: .
savonds heeft ze greetig haar bakje barf leeg gegeten waarna ze nog meer wilde.
noa liep alleen met de deksel voor dr ogen zodat ze soms niet zag waar ik stond :smile: :smile:
gebeurd dit vaker met beginners honden :smile: ?
al met al vond noa het geweldig en ga hier dus mee door , w.b. de frisbee vind ik het moeilijk om de juiste uit te zoeken( zoveel maten en soorten)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: bouwplan ?

Ongelezen bericht door tekkel »

lauraV schreef:* weet iemand waar ik een bouwplan kan vinden van een apparaat waar tennis ballen mee afgeschoten worden ?
Je bedoelt zeker DEZE :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

lauraV schreef:mmmmm..... die puppyjaws lijken me wel een ideaal maatje voor noa....
eergister met een emmerdeksel ( randjes afgerond) geprobeerd hoe ze reageerde , en ze was er dol op :mrgreen: .
savonds heeft ze greetig haar bakje barf leeg gegeten waarna ze nog meer wilde.
noa liep alleen met de deksel voor dr ogen zodat ze soms niet zag waar ik stond :smile: :smile:
gebeurd dit vaker met beginners honden :smile: ?
al met al vond noa het geweldig en ga hier dus mee door , w.b. de frisbee vind ik het moeilijk om de juiste uit te zoeken( zoveel maten en soorten)
bij mij is het 2 jaar geleden begonnen toen ik na men verhuis naar nl tussen de dozen de frisbee vond die ik ooit kocht voor men jr. Zij had echter geen intresse dus het ding lag te verstoffen. Toen men djt 1 jaar oud was, was er niks mee aan te vangen. Uitvliegen op de hs, gaan lopen en meer oog voor de konijnen dan voor behendigheid.
Hij was wel gek op apporteren en dat uren aan een stuk. Dus ik vond die frisbee weer en probeerde met hem en hij was er dol op.
Ik zocht een fribeeclub waar apart getraind werd en hij was laaien enthousiast. Liet zelfs de ganzen op het veld hun gangetje gaan. Daarna was het winter en die club stopte voor de winter, ik bleef oefenen op afstanden en zocht in maart vorig jaar een nieuwe cluben daar ben ik beginnen freestylen.
Nu ondertussen weer een jaar later is de grap internationaal geworden. Vorig jaar mei gequalificeerd voor het wk in america, maar door omstandigheden niet geweest.
Dit jaar ga ik men kans weer wagen en ga in duitsland en hongarije spelen. dit jaar ook zonder qualificatie ga ik zeker naar america op vakantie, wat clubs bezoeken en de dag voor het wk de last chance qualifier spelen voor de fun.
Enya
Zeer actief

loony schreef: bij mij is het 2 jaar geleden begonnen toen ik na men verhuis naar nl tussen de dozen de frisbee vond die ik ooit kocht voor men jr. Zij had echter geen intresse dus het ding lag te verstoffen. Toen men djt 1 jaar oud was, was er niks mee aan te vangen. Uitvliegen op de hs, gaan lopen en meer oog voor de konijnen dan voor behendigheid.
Hij was wel gek op apporteren en dat uren aan een stuk. Dus ik vond die frisbee weer en probeerde met hem en hij was er dol op.
Ik zocht een fribeeclub waar apart getraind werd en hij was laaien enthousiast. Liet zelfs de ganzen op het veld hun gangetje gaan. Daarna was het winter en die club stopte voor de winter, ik bleef oefenen op afstanden en zocht in maart vorig jaar een nieuwe cluben daar ben ik beginnen freestylen.
Nu ondertussen weer een jaar later is de grap internationaal geworden. Vorig jaar mei gequalificeerd voor het wk in america, maar door omstandigheden niet geweest.
Dit jaar ga ik men kans weer wagen en ga in duitsland en hongarije spelen. dit jaar ook zonder qualificatie ga ik zeker naar america op vakantie, wat clubs bezoeken en de dag voor het wk de last chance qualifier spelen voor de fun.
Op welke club(s) heb jij getraind?
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

endless dog fun spijkernisse en ben zelf instructrice
Enya
Zeer actief

Wat leuk! Ik ga zelf in Zevenbergen trainen.
lauraV
Zeer actief

@ tekkel , het idee is leuk maar wil toch wel met mn hond bezig zijn :smile:
mn vader had iets van "hij dacht "flyball gezien, van honden die eerst over een paar hindernissen moeste springen en dan op een plaat moesten duwen waar dan een bal uit kwam . :wink:
helaas hebben we daar geen info van gevonden hoe zoiets in elkaar zit :denken: .
mn vader is al een tijdje gepensioneerd en dol op de honden , alleen laat zn gezondheid lange wandelingen niet meer toe.
door t maken van zn ding wil hij meer betrokken blijven bij de hobby.
Enya
Zeer actief

Ik had het vermoeden dat je vraag over een bouwplan al eerder gesteld was en heb even gezocht en gevonden :cheer: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=159466.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb sloopstaffies en ik gebruik de jaws. zijn super en blijven heel (zolang je er alleen mee frisbeed en ze niet als flostouw gebruikt dan he :mrgreen: )
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier de superhero's en ook deze blijven goed. Heb ze nu ruim een jaar en nog steeds geen afdrukken erin. Terwijl de gewone hero x235 na twee keer frisbeeën de gaten eral in stonden.

Begreep dat je vanaf dit jaar ook met de jawz en de super hero's op wedstrijden mag gaan gebruiken!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
lauraV
Zeer actief

@ enya , prcies dat bedoelde mn pa , raar dat ik dat toppic gemist heb...maar goed heel erg bedankt naar de link wat daar stonden interesante dingen bij :ok:
@ sita en massam , wat doen de verschillende gewichten van de frisbees aangeven , hardheid of hoe gemakkelijker ze vliegen?
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

massam schreef:ik heb sloopstaffies en ik gebruik de jaws. zijn super en blijven heel (zolang je er alleen mee frisbeed en ze niet als flostouw gebruikt dan he :mrgreen: )
Een frisbee is een werktuig en geen speelgoed, op de jawz staat garantie dat als er gaten inkomen dat je geld terug krijgt.
Je moet de frisbee opsturen, is het meer dan gaten en is ie gescheurd wordt er vanuitgegaan dat ze als speelgoed dienden en krijg je geen geld terug.

En dit jaar zijn alle frisbees toegelaten op wedstrijden zolang je maar niet gaat mixen
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”