Maar nu de vraag wat is dit voor een vogeltje?
het zijn niet te beste fotoos maar wil de vogel ook niet teveel storen en hij schrok al van me flits..

Moderator: moderatorteam

Volgens mij is het toch een lijster, want zo te zien heeft ze spikkeltjes op de borst, is niet heel goed te zien op jouw foto's, maar zoals je hieronder kunt zien, lijken ze qua figuur wel erg veel op elkaar en door de spikkeltjes zijn ze uit elkaar te houden.*Silvia* schreef:Oke ja kwa vogeltjes kan je me alles wijsmaken hihihi dank jullie wel ieder geval!!pia zz schreef:vrouwtjes merel

de onderste foto lijkt die het meeste op want stipjes heeft de vogel niet zover ik het elke keer kan zien.-Gaby- schreef:Volgens mij is het toch een lijster, want zo te zien heeft ze spikkeltjes op de borst, is niet heel goed te zien op jouw foto's, maar zoals je hieronder kunt zien, lijken ze qua figuur wel erg veel op elkaar en door de spikkeltjes zijn ze uit elkaar te houden.*Silvia* schreef:Oke ja kwa vogeltjes kan je me alles wijsmaken hihihi dank jullie wel ieder geval!!pia zz schreef:vrouwtjes merel
Lijster:
Vrouwtjes merel:
Maakte me ook niet echt uit wat voor vogel het is, maar buren die ff gespiekt hebben die zeiden vanalles maar geen merel of lijster vandaar dat ik hier het ff opende omdat daar veel meer kenners zitten.Marjoleine schreef:Ach, je ziet het snel genoeg.
As ze beide deze kleur hebben zijn het zanglijster, is de ene bruin en de andere zwart, dan zijn het merels.
Je ziet het ook aan het eetgedrag: merels zijn vooral dol op regenwormen. Grasvelden dus
Lijsters eten graag slakken en slaan de huisjes kapot, dat merk je ook snel zat.
Lijsters zingen trouwens achterlijk vroeg in de morgen al; merels vaak pas uitbundig aan het eind van de dag.
Hoe dan ook leuk, een nest zo dichtbij!