Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar kan je een muilkorf kopen?
Moderator: moderatorteam
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar kan je een muilkorf kopen?
Ik denk erover voor Kiba een muilkorf aan te schaffen. Hij reageert nu goed op voorbijgangers als ik met hem wandel en ik zou graag eens naar een rustige losloopplek gaan, maar voor de zekerheid en mijn eigen gemoedsrust zou ik hem een muilkorf aan willen doen.
Ik heb gekeken bij de Jumper wat hier de grootste dierenzaak is maar niks gevonden.
Op internet zie je ze wel overal maar dat lijkt me lastig als ie niet goed past om dan te ruilen.
Weet iemand een dierenwinkelketen of winkel in de buurt van Velp/Arnhem waar ze muilkorven hebben? (echt een korf, geen band, hij moet kunnen hijgen en drinken ermee)
En hoe bepaal je wat voor maat je moet hebben?
Ik heb gekeken bij de Jumper wat hier de grootste dierenzaak is maar niks gevonden.
Op internet zie je ze wel overal maar dat lijkt me lastig als ie niet goed past om dan te ruilen.
Weet iemand een dierenwinkelketen of winkel in de buurt van Velp/Arnhem waar ze muilkorven hebben? (echt een korf, geen band, hij moet kunnen hijgen en drinken ermee)
En hoe bepaal je wat voor maat je moet hebben?
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
het zou inderdaad het handigst zijn om in de winkel te kunnen passen, maar daar is Kiba nog niet aan toe. hij begint nu net pas te ontspannen op straat, als ik hem gelijk in een winkel meeneem met vreemde mensen erbij en dan een muilkorf moet passen, dan heeft ie gelijk een heel vervelende associatie erbij.
daarom dat ik dacht als ik bij benadering de maat weet die ik nodig heb, dan kan ik er 1 kopen, rustig thuis passen en als ie niet past, ruilen.
ik zie bij de webshops wel maten staan voor neusomvang, bedoelen ze daarmee de omtrek van de snuit? en bij 1 staat er naast neusomvang ook nog de maat "neusdeel", dat lijkt me de lengte van de snuit, maar ik weet niet vanaf waar ze dat meten?
daarom dat ik dacht als ik bij benadering de maat weet die ik nodig heb, dan kan ik er 1 kopen, rustig thuis passen en als ie niet past, ruilen.
ik zie bij de webshops wel maten staan voor neusomvang, bedoelen ze daarmee de omtrek van de snuit? en bij 1 staat er naast neusomvang ook nog de maat "neusdeel", dat lijkt me de lengte van de snuit, maar ik weet niet vanaf waar ze dat meten?
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
daar ben ik geweest bij die Jumper maar kon ze niet vinden, alleen muilbanden. maar ik had ook wel een beetje haast dus heb er ook niet naar gevraagd.tervueren milo schreef:Jumper voorheen Terberg in Arnhem heeft volgens mij gewoon van die plastic muilkorven.
Een tijdje gelden heb ik ze daar nog gezien.
En anders Discus op Presikhaaf
discus presikhaaf is voor mij ook dichtbij.
bedankt!
-
Marjon80
- Vaste gebruiker
Re: Waar kan je een muilkorf kopen?
Op zich goed voor je eigen hond, maar let wel op dat andere honden verkeerd kunnen reageren op honden met een muilkorf, zeker in een losloopgebied! Heb er ervaring mee met mijn eigen honden. De hond met muilkorf kan niet in zijn eigen taal (gezichtsuitdrukking) laten weten wat hij wilt, voelt en ervaart. Wil niet zeggen dat het per definitie mis gaat, maar misschien wel iets om rekening mee te houden? Je beperkt met een muilkorf namelijk zijn communicatie naar andere honden...Ragyo schreef: en ik zou graag eens naar een rustige losloopplek gaan, maar voor de zekerheid en mijn eigen gemoedsrust zou ik hem een muilkorf aan willen doen.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb ik nog niks over gehoord nee, op wat voor manier merkte jij dat dan?Marjon80 schreef:Op zich goed voor je eigen hond, maar let wel op dat andere honden verkeerd kunnen reageren op honden met een muilkorf, zeker in een losloopgebied! Heb er ervaring mee met mijn eigen honden. De hond met muilkorf kan niet in zijn eigen taal (gezichtsuitdrukking) laten weten wat hij wilt, voelt en ervaart. Wil niet zeggen dat het per definitie mis gaat, maar misschien wel iets om rekening mee te houden? Je beperkt met een muilkorf namelijk zijn communicatie naar andere honden...Ragyo schreef: en ik zou graag eens naar een rustige losloopplek gaan, maar voor de zekerheid en mijn eigen gemoedsrust zou ik hem een muilkorf aan willen doen.
-
Marjon80
- Vaste gebruiker
Heel lang terug liep er bij ons de hei ook een herder met standaard een muilkorf om. Geen idee wat de reden was (doet er ook niet toe) maar hij liep er erg dominant bij, met oren, rug en staart omhoog. Mijn hond reageerde daar fel op (ook dominantje) maar die andere hond kan zich dus niet verdedigen, door de muilkorf! En heeft met zn tanden geen signalen richting mijn hond kunnen geven van 'Pas op!'Ragyo schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord nee, op wat voor manier merkte jij dat dan?Marjon80 schreef:Op zich goed voor je eigen hond, maar let wel op dat andere honden verkeerd kunnen reageren op honden met een muilkorf, zeker in een losloopgebied! Heb er ervaring mee met mijn eigen honden. De hond met muilkorf kan niet in zijn eigen taal (gezichtsuitdrukking) laten weten wat hij wilt, voelt en ervaart. Wil niet zeggen dat het per definitie mis gaat, maar misschien wel iets om rekening mee te houden? Je beperkt met een muilkorf namelijk zijn communicatie naar andere honden...Ragyo schreef: en ik zou graag eens naar een rustige losloopplek gaan, maar voor de zekerheid en mijn eigen gemoedsrust zou ik hem een muilkorf aan willen doen.
Ook een gevalletje met onze hus en zn muilkorf. Omdat hij als pup alles vrat wat los en vast zat (en wij standaard iedere nacht rond 03.00u ons bed uit konden...diaree!) hebben we hem een periode met muilkorf laten lopen. Gemerkt dat hij op dat moment een makkelijke 'prooi' voor andere loslopende honden is. En je ziet dat honden er omheen lopen maar niet weten wat het is (en Snow dus ineendook omdat dat zijn enige manier van communiceren was) "laten we vooral niet vechten want ik kan niets doen!"
Beetje hetzelfde verhaal als honden zonder duidelijke uitdrukking (geen neus, plat gezicht, te veel haar) in het gezicht en zonder staart. Dit zijn juist de lichaamsdelen waarmee een hond communiceert! Leuk fokken, zo op uiterlijk, maar heel verkeerd voor de hondentaal.
Hoop een beetje duidelijk? Kijk maar of je er iets mee kunt...
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien is het inderdaad lastig maar zijn lichaamstaal is verder echt heel erg duidelijk, misschien scheelt dat. Grote oren, normale staart, weinig haar.Marjon80 schreef:Heel lang terug liep er bij ons de hei ook een herder met standaard een muilkorf om. Geen idee wat de reden was (doet er ook niet toe) maar hij liep er erg dominant bij, met oren, rug en staart omhoog. Mijn hond reageerde daar fel op (ook dominantje) maar die andere hond kan zich dus niet verdedigen, door de muilkorf! En heeft met zn tanden geen signalen richting mijn hond kunnen geven van 'Pas op!'Ragyo schreef:Daar heb ik nog niks over gehoord nee, op wat voor manier merkte jij dat dan?Marjon80 schreef:Op zich goed voor je eigen hond, maar let wel op dat andere honden verkeerd kunnen reageren op honden met een muilkorf, zeker in een losloopgebied! Heb er ervaring mee met mijn eigen honden. De hond met muilkorf kan niet in zijn eigen taal (gezichtsuitdrukking) laten weten wat hij wilt, voelt en ervaart. Wil niet zeggen dat het per definitie mis gaat, maar misschien wel iets om rekening mee te houden? Je beperkt met een muilkorf namelijk zijn communicatie naar andere honden...Ragyo schreef: en ik zou graag eens naar een rustige losloopplek gaan, maar voor de zekerheid en mijn eigen gemoedsrust zou ik hem een muilkorf aan willen doen.
Ook een gevalletje met onze hus en zn muilkorf. Omdat hij als pup alles vrat wat los en vast zat (en wij standaard iedere nacht rond 03.00u ons bed uit konden...diaree!) hebben we hem een periode met muilkorf laten lopen. Gemerkt dat hij op dat moment een makkelijke 'prooi' voor andere loslopende honden is. En je ziet dat honden er omheen lopen maar niet weten wat het is (en Snow dus ineendook omdat dat zijn enige manier van communiceren was) "laten we vooral niet vechten want ik kan niets doen!"
Beetje hetzelfde verhaal als honden zonder duidelijke uitdrukking (geen neus, plat gezicht, te veel haar) in het gezicht en zonder staart. Dit zijn juist de lichaamsdelen waarmee een hond communiceert! Leuk fokken, zo op uiterlijk, maar heel verkeerd voor de hondentaal.
Hoop een beetje duidelijk? Kijk maar of je er iets mee kunt...
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Terugsturen? Ik had vandaag een halsband die niet leek te passen en die komen ze weer ophalen, ik hoef er zelf niets aan te doen, ideaal!Ragyo schreef:ik heb wel eea op websites gezien wat er goed uitzag, maar ik weet niet als je online koopt en het past niet, wat je er dan mee moet?
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
o ja? joh ik heb geen idee, als ik iets over internet koop zijn het altijd boeken ofzo. nou mischien doe ik dat wel dan. er waren wel sites waar ook maten bij stonden in cm, dus dan moet ik wel een aardige schatting kunnen maken denk ik.YvetteJ schreef:Terugsturen? Ik had vandaag een halsband die niet leek te passen en die komen ze weer ophalen, ik hoef er zelf niets aan te doen, ideaal!Ragyo schreef:ik heb wel eea op websites gezien wat er goed uitzag, maar ik weet niet als je online koopt en het past niet, wat je er dan mee moet?
waar heb jij dat gekocht dan, die halsband?