Nu dacht ik aan een kenneldeur. Maar dat moet dan dus geen 2 meter hoog ding zijn (zoals ik wel kan vinden op internet). Gewoon een laag (1 m) stevig hek dat we kunnen bevestigen tussen de twee muren. Weet iemand of dat bestaat en zo ja waar ik dat kan kopen? Het moet makkelijk open en dicht te doen zijn, dat ik 's ochtends niet eerst een half uur bezig ben om de keuken in te komen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kenneldeur?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Kenneldeur?
Ik slaap beneden bij Izzie en Bram, maar wil graag uiteindelijk wel weer eens naar m'n eigen bed. Izzie blijft dan in de keuken. Ik heb tussen de keuken en woonkamer een kiddie guard, maar heb zo'n vermoeden dat ze daar zo doorheen komt. Ze kan niet langere tijd alleen in de woonkamer zijn, want wij hebben erg veel apparatuur staan.
Nu dacht ik aan een kenneldeur. Maar dat moet dan dus geen 2 meter hoog ding zijn (zoals ik wel kan vinden op internet). Gewoon een laag (1 m) stevig hek dat we kunnen bevestigen tussen de twee muren. Weet iemand of dat bestaat en zo ja waar ik dat kan kopen? Het moet makkelijk open en dicht te doen zijn, dat ik 's ochtends niet eerst een half uur bezig ben om de keuken in te komen

Linda, Izzie en Bram
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Daar laat Izzie zich echt niet door tegenhoudenJacksel schreef:Ik had voor Yore zo'n konijnenren, gewoon bij de dierenwinkel vandaan... Je kan zelf bepalen hoe lang die is door hekjes aan elkaar te maken en je kan er zelf overheen stappen... Voor Yore werkte dat goed...

Linda, Izzie en Bram
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Deze firma heeft heel veel hondenbenodigdheden, kan me zo voorstellen dat zij iets hebben.
http://www.witjesverzendhuis.nl/
http://www.witjesverzendhuis.nl/
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb hier de deuropening even opgemeten, is 76 cm.MJ schreef:nee.... deuropening is volgens mij te smal .Maryanne schreef: Maar past dat paneel met dat deurtje in een deuropening MJ?
Het paneel is een meter breed en deurtje is ongeveer iets van 40 cm.
Deze heb ik
trouwensmaar daar is het kleinste paneel 70H x 79 dus ook iets te breed.
- Zoek stok!
- Zeer actief
De opening tussen de twee muren is maar 70 cm, dus dat lukt wel (we hebben een open keuken en voor een deel zit er een verlaagde muur). Ik ga even kijken of ze echt door het hekje komt wat ik nu heb. En anders wordt het zo'n kenneldeel bij witjes dus.MJ schreef:nee.... deuropening is volgens mij te smal .Maryanne schreef: Maar past dat paneel met dat deurtje in een deuropening MJ?

Linda, Izzie en Bram
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
- MJ
- Zeer actief
Als de ruimte 70 cm is gaat zo'n paneel niet passen Lin.Zoek stok! schreef:De opening tussen de twee muren is maar 70 cm, dus dat lukt wel (we hebben een open keuken en voor een deel zit er een verlaagde muur). Ik ga even kijken of ze echt door het hekje komt wat ik nu heb. En anders wordt het zo'n kenneldeel bij witjes dus.MJ schreef:nee.... deuropening is volgens mij te smal .Maryanne schreef: Maar past dat paneel met dat deurtje in een deuropening MJ?
het deurtje zit in het paneel en dat is 1 meter breed.
-
miekmiek
Linda, als jou honden door dat traphekje kunnen komen vind ik ze echt heel knap. Hoe dacht je dat ze dat zou doen dan? Eronderdoor kan ik me nog wat bij voorstellen, als je hem vrij hoog hebt hangen, maar dat is een kwestie van tijdelijk en plank ertussen schroeven (en vaak op je muil gaan, hihi) maar dat hekje wat je hebt is echt heel stevig hoor.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Er zit wat speling in het doek, waardoor ze er op kan gaan kauwen. Dat is mijn zorgmiekmiek schreef:Linda, als jou honden door dat traphekje kunnen komen vind ik ze echt heel knap. Hoe dacht je dat ze dat zou doen dan? Eronderdoor kan ik me nog wat bij voorstellen, als je hem vrij hoog hebt hangen, maar dat is een kwestie van tijdelijk en plank ertussen schroeven (en vaak op je muil gaan, hihi) maar dat hekje wat je hebt is echt heel stevig hoor.
Maar ik heb nu het traphekje van Marye gekregen en dat is ijzer met van die spijlen. Ik weet niet hoe stevig het geklemd zit tussen de muren (de muren zijn nogal hobbelig), maar die twee hekjes samen moet het toch veilig maken

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
ik moet er een beetje om grinniken trouwens, op een leuke manier hoor. Maar was het niet bij bram dat je een hekje zocht waar je zo min mogelijk 'last' van had qua grootte en aanwezigheid? En nu zoek je een dikke stevige kenneldeur. Ik vind het zo heerlijk om te zien hoe de liefde voor honden sommige dingen onbelangrijk kunnen maken. Hoe je ineens blijer kan worden van een praktische oplossing i.p.v. een zo mooi mogelijke. Nou ja, beetje raar opgeschreven misschien, maar je snapt me wel. Vind het gewoon leuk. 
- Zoek stok!
- Zeer actief
Haha ja klopt. Het hekje werd toen ook al flink aangevreten, maar hield wel dapper stand. En het was gewoon een mooi dingmiekmiek schreef:ik moet er een beetje om grinniken trouwens, op een leuke manier hoor. Maar was het niet bij bram dat je een hekje zocht waar je zo min mogelijk 'last' van had qua grootte en aanwezigheid? En nu zoek je een dikke stevige kenneldeur. Ik vind het zo heerlijk om te zien hoe de liefde voor honden sommige dingen onbelangrijk kunnen maken. Hoe je ineens blijer kan worden van een praktische oplossing i.p.v. een zo mooi mogelijke. Nou ja, beetje raar opgeschreven misschien, maar je snapt me wel. Vind het gewoon leuk.

Linda, Izzie en Bram
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ideetje.. kun je jouw traphekje (mits het geen harmonica-visgraatding is) niet verder "dichtmaken" door er zelf bijv. kippengaas aan vast te maken?Zoek stok! schreef:Ja ik heb nu een traphekje, maar dan de luxe versie zeg maar. Zo'n visgraatding vind ik doodeng, daar kan ze tussenkomen volgens mij.Bas Rouge schreef:Kun je geen traphekje plaatsen, zo eentje als ouders ook gebruiken om te voorkomen dat kinderen de trap op of aan gaan.
Suzanne