Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezocht: ledervet op naturlijke basis (ruiters??)

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

gezocht: ledervet op naturlijke basis (ruiters??)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

hoi,

Weet iemand een merk/type ledervet (liefst ook "waar te koop") wat op natuurlijke basis is, waar in ieder geval geen schadelijke stoffen in zitten als die op de huid van een dier komen?

Ik zoek me rot, heb zelfs al wat merken ledervet / ledercreme, maar of het "natuurlijk" is...??

Enig ander "vet spul" mag ook, als het maar zodanig "natuurlijk" is dat het geen kwaad kan op de huid van een dier. Wie biedt? ;-)
(Vaseline ken en heb ik al; het mag vetter zijn dan dat)

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

uierzalf :denken:, maar waaris het precies voor dan
~Suzanne~
Zeer actief

S@ndr@ schreef:uierzalf :denken:, maar waaris het precies voor dan
Uierzalf! Da's op zich niet eens zo'n slecht plan! Is idd natuurlijk voor zover ik weet...

Ik was al bang voor de vraag :wink: en zal het toelichten.
Sheltie-oren horen te "tippen" (het bovenste 1/3 deel hoort te "hangen") maar die van Tristan doen dat niet voldoendeniet vanzichzelf. Ik wil dat dus graag "helpen" als dat lukt door "iets vets" op de plek te smeren waar de "vouw" in het hoor hoort te zijn, zodat daar de huid soepeler wordt en de kans er is dat het toch zo gaat tippen.

Er zijn meer trucks om dat voor elkeaar te krijgen, zoals een laserpen of een operatie, maar heus, DAAR ga ik niet aan beginnen.... Ik ben niet te beroerd om natuurlijke hulpmiddelen te proberen maar het houdt echt op!

(Het zou leuk zijn voor evt shows als het goedkomt, maar het is voor mij niet heilig, dwz ik waag er zeker mijn hond niet aan, vandaar dus dat het uitsluitend iets natuurlijks mag zijn)

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

o.k nah uierzalf lijkt met geen kwaad kunnen :mrgreen: succes ermee :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

S@ndr@ schreef:o.k nah uierzalf lijkt met geen kwaad kunnen :mrgreen: succes ermee :ok:
thanks ;-)
Als ik het op mijn eigen huid of evt op babys huidjes durf te gebruiken ;-) moet het voor honden ook geen kwaad kunnen.
Ik kreeg ook al de suggeste 'babyolie' en dat is natuurlijk ook zo.. is ook "baggervet" en dat is nou net wat ik voor dit doel zoek.

Stom, dat ik er zelf niet op kwam! ;-(
Nogmaals dank voor de tip, ik ben vanmiddag nog even naar de drogist ;-)

Suzanne
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

Olijfolie bijenwas
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik gebruikte voor mijn vorige collie glycerine. Dat haalde ik bij de apotheek. Zij deden het in een glazen flesje met zo'n pipetje. Toen ik het voor de eerste keer vroeg, keken ze me wel even raar aan. maar toen ik uitlegde waarvoor ik het wilde gebruiken was het geen probleem.
Ik deed dan een druppel glycerine op een vinger,vette het oortipje aan de binnenkant in, en masseerde het oor even goed in. Het heeft bij mijn hond goed geholpen. De glycerine hout het tipje wat vettig en soepel. De eerste paar jaar van zijn leven had hij zo nu en dan last van prik-oren. Later stonden ze perfect.

succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”