Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilband gelijk aan muilkorf, nee toch?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Muilband gelijk aan muilkorf, nee toch?

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik ben dus op zoek naar een muilkorf voor Kiba, nog niet gevonden. In de laatste winkel kreeg ik een heel verhaal dat een muilband of muilkorf helemaal geen verschil maakt. Volgens de verkoper kan de hond met een muilband evengoed hijgen en moet een muilkorf zodanig strak zitten dat de hond er niet mee kan blaffen. Hij zei als ie losser zit, kan de hond alsnog bijten.
Dat gaat dan lijnrecht in tegen wat ik gelezen heb, nl dat alleen een korf echt geschikt is voor een wandeling ivm hijgen/drinken. Ik heb dan ook niks gekocht maar twijfel nu wel weer even. Het zal niet puur een verkooppraatje zijn denk ik, want hij kon ook een muilkorf bestellen op zich.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nee, maar er zijn naast verkooppraatjes ook bakerpraatjes en uit-je-nek-lullen. :wink:

Als je met muilband zo'n nylon snuitje bedoeld, dan kan je hond daar wel wat mee lopen, maar rennen is geen doen, dan kan de bek niet ver genoeg open om te hijgen en zodoende de warmte af te voeren.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:Nee, maar er zijn naast verkooppraatjes ook bakerpraatjes en uit-je-nek-lullen. :wink:

Als je met muilband zo'n nylon snuitje bedoeld, dan kan je hond daar wel wat mee lopen, maar rennen is geen doen, dan kan de bek niet ver genoeg open om te hijgen en zodoende de warmte af te voeren.
ja, die bedoel ik ja. dat leek mij dus ook. maar volgens die man had een hond in een goed passende muilkorf even weinig ruimte als in zo'n ding en anders zou ie te groot zijn.
en kan een hond met een muilkorf om eigenlijk blaffen?
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Als je echt een muilkorf nodig hebt om je hond te beletten om te bijten dan zou ik dus ook echt een korf nemen. Een snuitje is alleen bedoeld om een hond even het bijten te beletten bijvoorbeeld als hij gewond is of als het behandeld moeten worden bij een dierenarts. Dan moet het snuitje zodanig om de bek zitten dat de hond de bek ook niet kan openen. Zo'n snuitje is dus ongeschikt om mee rond te lopen. Een hond moet zijn bek kunnen openen om te hijgen en als hij zijn bek wel kan openen dan kan hij ook bijten.
Ik heb zo'n snuitje ook altijd bij me gehad toen we op vakantie gingen naar Duitsland en Oostenrijk. Je steekt ze makkelijker bij je. We gingen er vanuit dat we toch niet gevraagd zouden worden de honden te muilkorven.

Snuitje:
Afbeelding
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Sjalot schreef:Als je echt een muilkorf nodig hebt om je hond te beletten om te bijten dan zou ik dus ook echt een korf nemen. Een snuitje is alleen bedoeld om een hond even het bijten te beletten bijvoorbeeld als hij gewond is of als het behandeld moeten worden bij een dierenarts. Dan moet het snuitje zodanig om de bek zitten dat de hond de bek ook niet kan openen. Zo'n snuitje is dus ongeschikt om mee rond te lopen. Een hond moet zijn bek kunnen openen om te hijgen en als hij zijn bek wel kan openen dan kan hij ook bijten.
Ik heb zo'n snuitje ook altijd bij me gehad toen we op vakantie gingen naar Duitsland en Oostenrijk. Je steekt ze makkelijker bij je. We gingen er vanuit dat we toch niet gevraagd zouden worden de honden te muilkorven.

Snuitje:
Afbeelding
het is inderdaad bedoeld zodat hij niet kan bijten, tijdens een wandeling. ik zag dus ergens zo'n foto met zo'n snuitje maar dan minder strak, dan kon de bek enigszins open, maar het lijkt me dat ie dan misschien toch ook iets tussen zijn tanden kan krijgen en dat was nou net niet het idee.
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Je zou eerst een snuitje wat iets groter is en waarbij je hond wel kan hijgen kunnen uitproberen. Een hond die een snuitje draagt kan ook het gevoel krijgen dat hij niet meer kan bijten en de druk die het uitoefent op de snuit kan ook zo overheersend zijn dat de hond sowieso niet zoveel praatjes meer heeft. Wel de hond aan de lijn houden als je andere honden ontmoet. Als een gemuilkorfde hond kwaad wil kan hij ook op een andere manier letsel aanbrengen. Met zijn poten en nagels bijvoorbeeld. Dat heb ik hier in huis meegemaakt met twee agressieve Heelers die elkaat haatten. We dachten het te laten uitvechten met muilkorven om...maar dat pakte anders uit...
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Sjalot schreef:Je zou eerst een snuitje wat iets groter is en waarbij je hond wel kan hijgen kunnen uitproberen. Een hond die een snuitje draagt kan ook het gevoel krijgen dat hij niet meer kan bijten en de druk die het uitoefent op de snuit kan ook zo overheersend zijn dat de hond sowieso niet zoveel praatjes meer heeft. Wel de hond aan de lijn houden als je andere honden ontmoet. Als een gemuilkorfde hond kwaad wil kan hij ook op een andere manier letsel aanbrengen. Met zijn poten en nagels bijvoorbeeld. Dat heb ik hier in huis meegemaakt met twee agressieve Heelers die elkaat haatten. We dachten het te laten uitvechten met muilkorven om...maar dat pakte anders uit...
mmm voor zover ik weet is ie niet echt agressief naar andere honden - maar ik weet het niet zeker aangezien hij bij mij nooit los bij andere honden geweest is, behalve met Ragyo. met de ontmoeting met Ragyo ging het goed, gromde alleen wat, en in zijn opvanggezin ook met meerdere honden.
het is meer dat hij mensen kan happen uit angst. dat weet ik wel zeker; hij doet het niet snel maar is er wel toe in staat. ik denk niet dat hij er zelf op af zal gaan. voorbijgangers op straat reageert ie ook niet meer op. het is meer het "stel dat" scenario dat iemand recht op hem afloopt, over hem heenhangt en/of hem probeert te aaien, of er een kind op af rent, zoiets. kan ook in een losloopgebied gebeuren. en dan weet ik niet wat ie zou doen.
maar ik wacht sowieso nog even met loslaten, hij wordt met de week meer ontspannen en leert steeds beter om op me te letten. dus beter langzaamaan. maar ik dacht als ik die muilkorf vast haal, dan kan ik hem daar vast aan wennen, en als ik het dan aandurf om hem los te laten is ie er helemaal klaar voor!
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk dat je goed gedacht heb :wink: let wel op als je een muilkorf gaat aanschaffen dat je een goed passende heb. Er zijn verschillende soorten voor verschillende lengte en breedte snuiten. Het is even zoeken en verschillende winkels afgaan maar als je je hond er langzaamaan laat wennen dan wandelen ze er straks mee alsof ze niets om hebben omdat het gewoon is en geen straf
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Ik denk dat je goed gedacht heb :wink: let wel op als je een muilkorf gaat aanschaffen dat je een goed passende heb. Er zijn verschillende soorten voor verschillende lengte en breedte snuiten. Het is even zoeken en verschillende winkels afgaan maar als je je hond er langzaamaan laat wennen dan wandelen ze er straks mee alsof ze niets om hebben omdat het gewoon is en geen straf
ik heb tot nu toe in 3 winkels 0,0 muilkorf gevonden, ja goed 1tje, maatje jack russel... ik hoop ook idd als ik het rustig opbouw dat ie het niet erg vindt. en ik hoop ook dat ie op een gegeven moment los kan zonder, maar daar valt nu gewoon echt nog niks over te zeggen.
heb jij een hond met een muilkorf lopen toevallig?
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

metaveenendaal schreef:Afbeelding

hier een foto van mijn hond met zijn muilkorf om
je zou het niet zeggen maar normaal is hij dus heel vrolijk want door deze korf mag en kan hij wel loslopen in bepaalde gebieden
Wij hebben eigenlijk nooit geen negatieve reactie gehad
en ook nooit meegemaakt dat andere honden hem willen aanvallen of wat dan ook

ik wilde dat ik het jaren eerder had gedaan
wat deed je eerder dan, hield je hem aan de lijn? heeft hij hem vanwege hond-agressie of iets anders? heb je hem er op een special manier aan laten wennen?
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Dit is een muilband (geen halti dus al lijkt het er wel op):

Afbeelding

Als het écht bedoeld is om bijten te voorkomen, zou ik ook voor een korf gaan.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dit is een muilkorf

Afbeelding

Ze droeg hem eerst als de dames samen waren, want madam kan geen normale correcties geven.

Nu loopt ze er ook mee als ze nog maar 1 poot op straat zet, dit omdat ze na een aanval van een andere hond en de dood van Roan ineens heel erg hondagressief is geworden.

Krijgen hier wel nare reacties, en ook veel mensen zien het als een vrijbrief om toch hun hond op haar af te laten stormen :evil:

Nog een kleine tip voor als je hem gaat halen. Neem je hond mee om te passen dan weet je zeker dat je de goede hebt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

** Angela ** schreef:Dit is een muilkorf

Afbeelding

Ze droeg hem eerst als de dames samen waren, want madam kan geen normale correcties geven.

Nu loopt ze er ook mee als ze nog maar 1 poot op straat zet, dit omdat ze na een aanval van een andere hond en de dood van Roan ineens heel erg hondagressief is geworden.

Krijgen hier wel nare reacties, en ook veel mensen zien het als een vrijbrief om toch hun hond op haar af te laten stormen :evil:

Nog een kleine tip voor als je hem gaat halen. Neem je hond mee om te passen dan weet je zeker dat je de goede hebt
ja dat laatste is dus lastig, hij is doodsbang voor zo ongeveer alles :wink: dus ik ga toch voor het opmeten en evt terugbrengen.
verbaast me wel dat mensen dan juist een hond erop af laten komen, ze weten dan toch dat het hoe dan ook niet leuk gaat worden voor beide partijen lijkt me?
Afbeelding
Marjon80
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjon80 »

Gaat het er niet eigenlijk om dat er sprake is van onduidelijke rangorde? Jij moet als roedelleider laten zien wat de hond kan en mag. En dus dat mensen bijten niet ok is. Ook niet uit angst, want anders ben jij wel degene die dat oplost, niet de hond zelf.

Ben vaak wat bang dat mensen snel naar allerlei hulpmiddeltjes grijpen zonder te kijken naar waar het echte probleem zit. Als de roedel stabiel is en er een duidelijke leider is, is het meestal zo dat de hond uit zichzelf al een stuk rustiger en 'gemakkelijker' wordt...

Agressie richting andere honden/mensen, angst en noem het maar op kan een deel raseigenschap zijn maar toch echt voor het grootste deel gebrek aan goed en duidelijk leiderschap. En leiderschap op zn honds zou dan het allerbeste zijn...
Marjon, Snow & Donna
Afbeelding
alm@
moderator

Marjon80 schreef: En leiderschap op zn honds zou dan het allerbeste zijn...
Wat bedoel je hiermee?
Afbeelding
Marjon80
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjon80 »

alm@ schreef:
Wat bedoel je hiermee?
Dan bedoel ik een hondenroedelleider zijn, en geen menselijke. Dus correcties geven zoals een alfahond zou doen, een hond benaderen zoals een alfahond zou doen, aanhalen zoals een alfahond zou doen etc. Vooral letten op je lichaamshouding en gezichtsuitdrukking: de communicatiemiddelen van de hond en die ze ook erg goed begrijpen bij mensen. Alleen...de interpretatie ervan verschilt nog weleens. Zo denken wij bijvoorbeeld iets goeds/liefs te doen, maar de hond kan dat heel anders opvatten.

Voorbeeld:
Op het moment dat onze honden iets doen wat niet mag trekken we vaak zelf onze lip op, grommen en laten we onze tanden zien. Of boos kijken (gezichtsuitdrukking herkennen ze echt goed). Ook negeren, wegdraaien, groot maken (of juist klein) en andere middelen om iets kenbaar te maken. En, mischien wel het belangrijkst, corrigeren op zn honds. En dat gaat dus niet met woorden (behalve de eerste waarschuwing) maar met het lichaam (pakken bij strot, erbovenop, grommen en indien nodig in het oor bijten. En vooral niet stoppen tot de hond zich VOLLEDIG overgeeft!) De hondentaal kent namelijk geen gradaties in correcties. Fout is fout en wordt te allen tijde op dezelfde (harde) manier gecorrigeerd.

Een hond is geen watje hoor :wink:

Zijn er nu volop mee aan het oefenen dus vandaar deze reactie.
En het werkt goed!

Let wel goed op het karakter en gedrag van je hond. Zo heeft Sam nu al (na een maand consequent trainen) heel goed door dat WIJ de alfa zijn maar Snow blijft proberen. Ze zeggen volgens mij weleens: zacht in zn kop, zachte aanpak, hard in zn kop, harde aanpak. De ene hond heeft het snel door, de andere blijft het proberen. Wees geduldig...

Kortom: ken de hondentaal en de roedelprincipes en leer hierdoor je alfapositie te krijgen en behouden.
Marjon, Snow & Donna
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Oh ik krijg hier een beetje de kriebels van :N: :wink:

Heeft deze methode ook nog een naam?
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Moos schreef:Oh ik krijg hier een beetje de kriebels van :N: :wink:

Ja. Machtsgeilheid.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marjon80 schreef:De hondentaal kent namelijk geen gradaties in correcties. Fout is fout en wordt te allen tijde op dezelfde (harde) manier gecorrigeerd.
Mag ik trouwens vragen hoe je hierbij komt? Mijn honden corrigeren helemaal niet op die enorm grove manier die jij omschrijft. Zeker niet voor 'luttele vergrijpen" :19: Volgens mij zijn er juist wel degelijk gradaties in correcties hoor.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Dazwa84 schreef:
Moos schreef:Oh ik krijg hier een beetje de kriebels van :N: :wink:

Ja. Machtsgeilheid.
:mrgreen: :mrgreen:

tot op een kwade-goede dag.. de hond beseft harder terug te kunnen bijten als `zijn alpha´in zijn oor hangt... :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ragyo schreef:
Sjalot schreef:Je zou eerst een snuitje wat iets groter is en waarbij je hond wel kan hijgen kunnen uitproberen. Een hond die een snuitje draagt kan ook het gevoel krijgen dat hij niet meer kan bijten en de druk die het uitoefent op de snuit kan ook zo overheersend zijn dat de hond sowieso niet zoveel praatjes meer heeft. Wel de hond aan de lijn houden als je andere honden ontmoet. Als een gemuilkorfde hond kwaad wil kan hij ook op een andere manier letsel aanbrengen. Met zijn poten en nagels bijvoorbeeld. Dat heb ik hier in huis meegemaakt met twee agressieve Heelers die elkaat haatten. We dachten het te laten uitvechten met muilkorven om...maar dat pakte anders uit...
mmm voor zover ik weet is ie niet echt agressief naar andere honden - maar ik weet het niet zeker aangezien hij bij mij nooit los bij andere honden geweest is, behalve met Ragyo. met de ontmoeting met Ragyo ging het goed, gromde alleen wat, en in zijn opvanggezin ook met meerdere honden.
het is meer dat hij mensen kan happen uit angst. dat weet ik wel zeker; hij doet het niet snel maar is er wel toe in staat. ik denk niet dat hij er zelf op af zal gaan. voorbijgangers op straat reageert ie ook niet meer op. het is meer het "stel dat" scenario dat iemand recht op hem afloopt, over hem heenhangt en/of hem probeert te aaien, of er een kind op af rent, zoiets. kan ook in een losloopgebied gebeuren. en dan weet ik niet wat ie zou doen.
maar ik wacht sowieso nog even met loslaten, hij wordt met de week meer ontspannen en leert steeds beter om op me te letten. dus beter langzaamaan. maar ik dacht als ik die muilkorf vast haal, dan kan ik hem daar vast aan wennen, en als ik het dan aandurf om hem los te laten is ie er helemaal klaar voor!
Denk je echt dat hij een willekeurige voorbijganger zou bijten.. je zegt dat hij nu tijdens wandelingen ook voorbijgangers negeert...
Ik krijg op een gegeven moment het gevoel namelijk dat we wel heel erg in stel dat scenario´s gaan denken en dat omdat mensen met hele meegaande honden snel roepen `muilkorven die hap, of anders nooit los doen!` als je je honden terug kunt roepen bij je kunt roepen en tegen mensen zegt ze niet aan te halen omdat het geen allemansvriend of knuffelhond is.. dan vind ik dat voldoende hoor... je kunt tegenwoordig wel zelf te sociaal zijn ook.. andere mensen dienen ook sociaal meegaand te zijn als jij ze vraagt niet je hond aan te halen of te benaderen is mijn persoonlijke mening..
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marjon80 schreef:De hondentaal kent namelijk geen gradaties in correcties. Fout is fout en wordt te allen tijde op dezelfde (harde) manier gecorrigeerd.
Jee, ik weet niet wat ik hier dan in huis heb zitten. Hier wordt namelijk in allerlei gradaties gecorrigeerd. Hondentaal is veel ingewikkelder dan een hond pakken, bij de strot grijpen, tegen de grond aan drukken en bijten. Wel eens een roedel honden bestudeerd? Er worden allerlei signalen uitgewisseld, de helft pikken wij er nauwelijks van op.

Ik geloof best dat je hond uit angst naar je gaat luisteren hoor. Maar of dat nou is wat je wilt. Ja jij wel blijkbaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marjon80 schreef:Voorbeeld:
Op het moment dat onze honden iets doen wat niet mag trekken we vaak zelf onze lip op, grommen en laten we onze tanden zien. Of boos kijken (gezichtsuitdrukking herkennen ze echt goed). Ook negeren, wegdraaien, groot maken (of juist klein) en andere middelen om iets kenbaar te maken.
Tot zover ga ik volledig met je mee. Zeker voor wat betreft gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal.
Marjon80 schreef:En, mischien wel het belangrijkst, corrigeren op zn honds. En dat gaat dus niet met woorden (behalve de eerste waarschuwing) maar met het lichaam (pakken bij strot, erbovenop, grommen en indien nodig in het oor bijten. En vooral niet stoppen tot de hond zich VOLLEDIG overgeeft!)
Hier ben je mij VOLLEDIG kwijt. Maar dat zal liggen aan het feit dat mijn honden wel watjes zijn.
alm@
moderator

Marjon80 schreef:
alm@ schreef:
Wat bedoel je hiermee?
En, mischien wel het belangrijkst, corrigeren op zn honds. En dat gaat dus niet met woorden (behalve de eerste waarschuwing) maar met het lichaam (pakken bij strot, erbovenop, grommen en indien nodig in het oor bijten. En vooral niet stoppen tot de hond zich VOLLEDIG overgeeft!)
Meen je dit nou serieus? Al zou ik wat in deze methode zien, zou ik daar fysiek niet eens toe in staat zijn (in een oor bijten :N: )
Bovendien dwing hier in feite leiderschap af wat het risico inhoudt dat een hond op zijn beurt de kans afwacht om op z'n 'honds' een stapje hoger te komen wat dus kan betekenen dat je een koekje van eigen deeg krijgt.
Hoe kom je bij deze methode als ik vragen mag?
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Marjon80 schreef:Gaat het er niet eigenlijk om dat er sprake is van onduidelijke rangorde? Jij moet als roedelleider laten zien wat de hond kan en mag. En dus dat mensen bijten niet ok is. Ook niet uit angst, want anders ben jij wel degene die dat oplost, niet de hond zelf.

Ben vaak wat bang dat mensen snel naar allerlei hulpmiddeltjes grijpen zonder te kijken naar waar het echte probleem zit. Als de roedel stabiel is en er een duidelijke leider is, is het meestal zo dat de hond uit zichzelf al een stuk rustiger en 'gemakkelijker' wordt...

Agressie richting andere honden/mensen, angst en noem het maar op kan een deel raseigenschap zijn maar toch echt voor het grootste deel gebrek aan goed en duidelijk leiderschap. En leiderschap op zn honds zou dan het allerbeste zijn...
het gaat erom dat de hond 0,0 socialisatie heeft gehad en pas een goeie 8 weken bij mij is. hij gaat heel goed vooruit en gezien de omstandigheden waar hij uit komt, voor mij boven verwachting.
het is niet mijn insteek hem de rest van zijn leven gemuilkorfd rond te laten lopen. aan de lijn loopt ie sowieso zonder. het is voor mijn eigen gemoedsrust zodat ik hem op een gegeven moment wel los durf te gaan laten. ik ken hem gewoon nog niet 100%, ik ken zijn verleden niet helemaal.
ik heb inderdaad de neiging wat blondie zegt om in rampscenarios te denken, daarom juist dat ik het zo wil doen, dan durf ik hem tenminste los te laten. anders loop ik er ongemakkelijk bij en dan ziet hij dat aan mij. als ik dan merk dat het prima gaat, en ik er zelf ontspannen bij ben, ga ik er vanuit dat ie op een gegeven moment zonder kan. het is meer om die drempel over te komen zeg maar.

dat hele verhaal over fysiek corrigeren zie ik overigens totaal niet zitten. niet nodig ook. hij is mij op dit moment niet aan het uittesten, nog niet, dat komt misschien als hij wat ouder wordt maar nu echt nog niet. en dan nog vind ik fysiek corrigeren op zo'n manier onnodig, ik zal niet zeggen dat ik nooit fysiek corrigeer maar ik zie me een hond met een onbekend maar waarschijnlijk vervelend verleden dat niet aandoen. kans is m.i. groot dat ie dan het vertrouwen wat ie nu in me heeft, meteen weer kwijt is, of dat ie mij gaat bijten wat ie nog nooit gedaan of geprobeerd heeft.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Sowieso hou ik niet zo van overgeven. Niet letterlijk, maar ook niet figuurlijk. Dat is soort van handdoek in de ring gooien, en ik loop gewoon graag hand in hand de ring uit.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

** Angela ** schreef: Krijgen hier wel nare reacties, en ook veel mensen zien het als een vrijbrief om toch hun hond op haar af te laten stormen :evil:
Maar... ik ken ook iemand die juist een muilkorf als vrijbrief gebruikt. De hond in kwestie (die met behoorlijk wat agressie op volle reuen reageert) loopt weliswaar met muilkorf los in een losloopgebied, maar doet nog steeds niets anders dan honden aanvallen. Bijten kan dan wellicht niet meer goed, maar er er boven op springen, omgooien, er boven blijven hangen, kan allemaal wel.
Ooit kwam ik deze hond tegen toen mijn hond net herstellende was van een knie-operatie. Mijn hond liep aan de lijn (lijnrust) en de gemuilkorfde hond probeerde mijn hond echt zo'n beetje onder de grond te schoffelen. Niet dat ik dat toegelaten heb, maar de baas in kwestie vond mijn gemopper erg overdreven, zijn hond had immers een muilkorf om... :roll:

Overigens heb ik er zelf ook wel eens aan gedacht om Silka te muilkorven. Maar eigenlijk is bij haar het 'bijten' het probleem niet. Ze verjaagt angstige, kleine honden en wil ze overheersen. Ook niet bepaald leuk natuurlijk maar door dag-in, dag-uit het hierkomen te oefenen, kan ik haar toch bijna overal (behalve daar waar ik echt helemaal geen overzicht heb) los laten laten lopen. Bij benadering van vooral kleinere honden, roep ik haar en houd ik haar bij me. Ja, ik moet zelf altijd opletten maar dat vind ik niet zo erg. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marjon80 schreef:maar met het lichaam (pakken bij strot, erbovenop, grommen en indien nodig in het oor bijten. En vooral niet stoppen tot de hond zich VOLLEDIG overgeeft!) De hondentaal kent namelijk geen gradaties in correcties. Fout is fout en wordt te allen tijde op dezelfde (harde) manier gecorrigeerd.
denk dat je er knap beroerd vanaf komt als je dit bij mijn hond gaat doen... :N: kun je alvast een abonnementje bij het ziekenhuis gaan regelen vooraf :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik denk dat Marjon80 teveel boekjes heeft gelezen. :N:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wendy71 schreef:Ik denk dat Marjon80 teveel boekjes heeft gelezen. :N:
naja ze mag het een keer proberen als ze wil, het op zn honds op te lossen :N: wel op eigen risico :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”