Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update jeuk pup

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sacha
Vaste gebruiker

Update jeuk pup

Ongelezen bericht door Sacha »

Naar aanleiding van mijn vorige topic zijn wij twee dagen geleden overgegaan op geperste brokken voor onze Joep (inmiddels morgen 13 weken oud), van het merk Farmfood. Kluifjes etc. geven we alleen nog met lam en rijst. Verder krijgt hij schapenvet.

Joep laat sinds gisteren al veel minder stinkpoepies (of bijna geen meer eigenlijk), drinkt ook een stuk minder (ik vond dat hij ook behoorlijk veel dronk) en de jeuk wordt ook zienderogen minder. Ik had niet gedacht dat hij zo snel zou reageren op andere brokken, maar blijkbaar dus wel! De jeuk is nog niet helemaal verdwenen, maar we merken al zeker verschil.

Heel erg bedankt dus voor de reacties. Er waren er een paar bij waar ik ontzettend veel aan heb gehad! :cheer:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat fijn zeg dat hij zo goed reageert.

Cena had als pup dezelfde klachten. Het kan 6 weken duren voordat de rotzooi van ander voer uit zijn lijf is, dus houdt daar rekening mee.

Niest Joep toevallig ook veel?
RIP Cena :roos:
    freskin
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Goed, zeg! :ok: Zo zie je maar wat voeding allemaal kan doen.
    groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
    Sacha
    Vaste gebruiker

Ja, ik ben er echt blij mee! Hij laat nu dus helemaal geen scheten meer, lijkt me een duidelijke aanwijzing. En wat een verademing ha ha! Af en toe was het net een rot kadaver. :smile: Niezen deed Joep niet. De jeuk wordt nog steeds minder. Voorheen ging hij tijdens het wandelen elke keer zitten om zich te krabben en dat doet hij nu bijna niet meer. En hij drinkt stukken minder.

Het is maar goed dat we toch zijn overgestapt, ook al had ik mijn bedenkingen omdat ik niet te snel van brokken wilde wisselen. Ik wilde in ieder geval dit positieve bericht delen, want wie weet helpt het anderen weer... :wink:
    hond
    Actief
    Mijn ras(sen): poedel
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hond »

ben blij voor je dat het nu goed gaat
    en sorry dat ik het zei van een andere brok
    maar mijn poedels hadden het ook van smolke winden laten boeren enz
    daarom zei ik het
    ben een hondengek
    Sacha
    Vaste gebruiker

Oh, dat is allang goed hoor! Iedereen mag zijn/haar mening geven. Uiteindelijk is het resultaat toch hartstikke mooi en dat is wat telt!!! De hond die wij hiervoor hadden kreeg ook Smolke en die liet dus ook altijd heel veel scheten. Wisten wij veel... Dus ik ben er alleen maar wijzer van geworden en Joep blijer!!!
    Maria
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

wauw dan moet je wel super allergische pup hebben om binnen 2 dagen te kunnen zeggen dat hij geen jeuk meer heeft.

Ik geloof niet dat het echt op die manier zo snel al mogelijk is. Om de allergische stoffen uit het lichaam te krijgen ben je wel 6 weken verder.
    Sacha
    Vaste gebruiker

Het is ook niet zo dat de jeuk helemaal weg is, maar wel een heel stuk minder. Het feit dat Joep meteen eigenlijk geen poepjes meer liet, zegt al heel wat over hoe zijn maag het oude voer kon verdragen. Ik was ook al een aantal dagen eerder schapenvet gaan geven, dus misschien dat dat ook meespeelt. Ik weet dat het zes weken duurt voordat je kunt zeggen of het voer goed is voor een hond, maar we zien wel degelijk verschil.
    TvanEmst
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

*Ziet dit topic nu pas* :eek:

Wauw, goed resultaat zeg :ok:
    Afbeelding
    Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
    Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”