Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dummy met konijnenvel.
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Dummy met konijnenvel.
Welke soorten zijn ervan en bij welke webshop kun je betrouwbaar bestellen?
Beike is niet zo'n apporteerder, maar ik denk dat zo'n dummy aardig in de smaak zal vallen.
Leuk voor de afwisseling.
Ik heb al wel een aantal gezien, maar daar zijn de velletjes erg bleek van.
Hebben jullie ook zo iets en waar heb je die vandaan gehaald?
Beike is niet zo'n apporteerder, maar ik denk dat zo'n dummy aardig in de smaak zal vallen.
Leuk voor de afwisseling.
Ik heb al wel een aantal gezien, maar daar zijn de velletjes erg bleek van.
Hebben jullie ook zo iets en waar heb je die vandaan gehaald?
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: Dummy met konijnenvel.
*poetst thee-sproeisel van beeldscherm*Martijn schreef:Een cavia is goedkoper en daar kun je ook best goed mee gooien.
-
doggy
Martijn schreef:Een cavia is goedkoper en daar kun je ook best goed mee gooien.
Ga je jachttraining doen?
Nee, geen jachttraining, maar gewoon om speur-spelletjes mee te doen.
En voor beloning gebruiken.
-
doggy
Gewone dummy's trekken hem niet.Martijn schreef:Daar heb je toch geen hare-dummy voor nodig, joh.doggy schreef:Martijn schreef:Een cavia is goedkoper en daar kun je ook best goed mee gooien.
Ga je jachttraining doen?![]()
![]()
Ik dacht misschien met een velletje wel.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
En als je er een konijnenluchtje aan geeft?Is her en der te koop.doggy schreef:Gewone dummy's trekken hem niet.
Dummy's met vel zijn redelijk duur,dus ik zou het eerst proberen met alleen een geurtje.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
doggy
Ik zag op diverse sites een dummy met vel voor 8 euro ( nepvel).marian* schreef:En als je er een konijnenluchtje aan geeft?Is her en der te koop.doggy schreef:Gewone dummy's trekken hem niet.
Dummy's met vel zijn redelijk duur,dus ik zou het eerst proberen met alleen een geurtje.
Maar die zijn niet echt van kleur.
-
doggy
Hoe moet ik dan een gewone dummy intressant maken?Martijn schreef:Nee. Je moet máken dat je hond de dummy leuk vindt.doggy schreef:Gewone dummy's trekken hem niet.Martijn schreef:Daar heb je toch geen hare-dummy voor nodig, joh.doggy schreef:![]()
![]()
Ik dacht misschien met een velletje wel.
Dat gaat niet vanzelf. Als je de dummy zelf geen waarde toekent is het gewoon een dood voorwerp voor de hond.
Denk aan honden die gek zijn van stokken. Die zijn echt niet zo geboren. Een stok wordt pas leuk speelgoed nadat je er leuk mee hebt gespeeld.
Met stokken speelt Beike niet, alleen met formaatje tuinpaal:

Ja, of er moet een andere hond mee spelen, dan zijn kleine stokjes wel leuk
Maar hoe maak ik dan een gewone dummy intressant voor hem?
- Maylala
- Zeer actief
Door dat ding zélf helemaal geweldig te vinden. Ga er een beetje mee gooien, uitgebreid bewonderen. Als Beike mee wil doen mag dat niet, nee, want het is jóúw fantastische dummy. Dan speel je er zelf nog een beetje mee, tot Beike het écht niet meer houdt en mee wil doen. Dan laat je hem er wat aan snuffelen, en kijken, en speelt er in je eentje weer wat verder mee. Elke keer dat je Beike dat ding laat zien, mag ie er iets meer mee. Op een gegeven moment kun je er bijv. een trekspelletje mee doen, win zelf een paar keer en wees zielslblij met de prooi. Soms mag hij er even zelf mee spelen, maar dan wil je weer meedoen, omdat dat ding zo leuk is. De dummy gaat garant staan voor een feestje, in het begin. Dat bouw je ook weer af als je wilt dat hij er zelf mee gaat spelen, dan laat je hem bijv winnen na een spelletje, en mag het ding mee naar z'n mand of zo.doggy schreef: Maar hoe maak ik dan een gewone dummy intressant voor hem?
Knappe hond die het dan niet binnen no-time een woest interessante dummy vindt, die hij graag wil houden.
Edit; toevoeging
-
doggy
Bedankt voor de tipsMaylala schreef:Door dat ding zélf helemaal geweldig te vinden. Ga er een beetje mee gooien, uitgebreid bewonderen. Als Beike mee wil doen mag dat niet, nee, want het is jóúw fantastische dummy. Dan speel je er zelf nog een beetje mee, tot Beike het écht niet meer houdt en mee wil doen. Dan laat je hem er wat aan snuffelen, en kijken, en speelt er in je eentje weer wat verder mee. Elke keer dat je Beike dat ding laat zien, mag ie er iets meer mee. Op een gegeven moment kun je er bijv. een trekspelletje mee doen, win zelf een paar keer en wees zielslblij met de prooi. Soms mag hij er even zelf mee spelen, maar dan wil je weer meedoen, omdat dat ding zo leuk is. De dummy gaat garant staan voor een feestje, in het begin. Dat bouw je ook weer af als je wilt dat hij er zelf mee gaat spelen, dan laat je hem bijv winnen na een spelletje, en mag het ding mee naar z'n mand of zo.doggy schreef: Maar hoe maak ik dan een gewone dummy intressant voor hem?
Knappe hond die het dan niet binnen no-time een woest interessante dummy vindt, die hij graag wil houden.
Edit; toevoeging
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Nanna schreef:dat zijn ijskonijnendoggy schreef: Ik heb al wel een aantal gezien, maar daar zijn de velletjes erg bleek van.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Je kunt vaak ook gewoon een los velletje kopen.
Ik heb er 2 jaar geleden een keer een gekregen en daar doet Macho nu al 2 jaar mee.
Ik wikkel hem om een dummy, doe er een elastiekje omheen en klaar is kees.
Voordat ik ga trainen leg ik de dummy's vaak even bij mijn konijn in het hok.
Ze is heel bezitterig en gaat er dan de hele tijd over heen wrijven zodat haar geur eraan zit

Ik heb er 2 jaar geleden een keer een gekregen en daar doet Macho nu al 2 jaar mee.
Ik wikkel hem om een dummy, doe er een elastiekje omheen en klaar is kees.
Voordat ik ga trainen leg ik de dummy's vaak even bij mijn konijn in het hok.
Ze is heel bezitterig en gaat er dan de hele tijd over heen wrijven zodat haar geur eraan zit

- gizmo
- Zeer actief
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Inderdaad, werkt perfect!!Maylala schreef:Door dat ding zélf helemaal geweldig te vinden. Ga er een beetje mee gooien, uitgebreid bewonderen. Als Beike mee wil doen mag dat niet, nee, want het is jóúw fantastische dummy. Dan speel je er zelf nog een beetje mee, tot Beike het écht niet meer houdt en mee wil doen. Dan laat je hem er wat aan snuffelen, en kijken, en speelt er in je eentje weer wat verder mee. Elke keer dat je Beike dat ding laat zien, mag ie er iets meer mee. Op een gegeven moment kun je er bijv. een trekspelletje mee doen, win zelf een paar keer en wees zielslblij met de prooi. Soms mag hij er even zelf mee spelen, maar dan wil je weer meedoen, omdat dat ding zo leuk is. De dummy gaat garant staan voor een feestje, in het begin. Dat bouw je ook weer af als je wilt dat hij er zelf mee gaat spelen, dan laat je hem bijv winnen na een spelletje, en mag het ding mee naar z'n mand of zo.doggy schreef: Maar hoe maak ik dan een gewone dummy intressant voor hem?
Edit; toevoeging
Eventueel kun je hem leren mbv een clicker om de dummy aan te raken, vast te pakken, beet te houden, van de grond te pakken enz enz enz net zo lang tot hij leert om hem netjes terug te brengen. Ik denk alleen dat de eerste manier de leukste en gezelligste is, zeker als je het voor de lol van jou en je hond wilt doen
Succes!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Is deze vraag voor mij bedoeld?gizmo schreef:Maar is je hond dan niet heel erg bezig met je konijn in de tuin
Of als je konijn in huis staat?
Je traint wel met een geur die huis eigen is zeg maar
Mijn konijn loopt altijd los in de tuin en komt zo nu en dan ook binnen.
De honden lopen ook gewoon in en uit.
Ze hoort er dus echt gewoon helemaal bij en de honden accepteren haar helemaal.
Ze liggen ook graag tegen elkaar aan.
Macho heeft zeker wel jachtinstinct maar weet gewoon dat ze erbij hoort.
Hij weet ook gewoon niet beter en is er aan gewend van pupje af aan.
Toen Macho een pup was was hij ongeveer even groot
http://i15.photobucket.com/albums/a372/ ... C01457.jpg
http://i15.photobucket.com/albums/a372/ ... C01463.jpg
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het hangt er een beetje van af wat je wilt met die dummy.Maylala schreef:Door dat ding zélf helemaal geweldig te vinden. Ga er een beetje mee gooien, uitgebreid bewonderen. Als Beike mee wil doen mag dat niet, nee, want het is jóúw fantastische dummy. Dan speel je er zelf nog een beetje mee, tot Beike het écht niet meer houdt en mee wil doen. Dan laat je hem er wat aan snuffelen, en kijken, en speelt er in je eentje weer wat verder mee. Elke keer dat je Beike dat ding laat zien, mag ie er iets meer mee. Op een gegeven moment kun je er bijv. een trekspelletje mee doen, win zelf een paar keer en wees zielslblij met de prooi. Soms mag hij er even zelf mee spelen, maar dan wil je weer meedoen, omdat dat ding zo leuk is. De dummy gaat garant staan voor een feestje, in het begin. Dat bouw je ook weer af als je wilt dat hij er zelf mee gaat spelen, dan laat je hem bijv winnen na een spelletje, en mag het ding mee naar z'n mand of zo.doggy schreef: Maar hoe maak ik dan een gewone dummy intressant voor hem?
Edit; toevoeging
Als het is bedoeld om te (leren) apporteren, zou ik er geen trekspelletjes mee doen en krijgt de hond die dummy ook niet mee naar zijn mand
Je kunt wel zelf met de dummy knuffelen of samen met iemand anders overgooien.
Clickeren zoals Yvette uitlegt kan ook
Wat je met een nieuwe dummy zou kunnen doen is er de zweetsok van jezelf overheen doen.
Maakt het ook weer heel interessant
- Maylala
- Zeer actief
Daarom schreef ik er ook al bij; "Als je wilt dat hij er zelf mee gaat spelen."ranetje schreef:Het hangt er een beetje van af wat je wilt met die dummy.
Als het is bedoeld om te (leren) apporteren, zou ik er geen trekspelletjes mee doen en krijgt de hond die dummy ook niet mee naar zijn mand![]()
Die zweetsok vind ik trouwens ook een goeie, Sjon heeft een enorme sokkenfetish en zou nog het Kanaal overzwemmen voor een lekker zweterige.