Ik heb een leuke hondenfietskar gevonden op mp die ik dit weekend kan gaan halen.
Het is een zelfbouwkar, een metaalconstructie met houten panelen. Niet overkapt dus. Ik wil hem voor Kiba gebruiken omdat die voorlopig nog niet naast de fiets mag lopen, en dan kan Ragyo wel naast de fiets is het idee (als Kiba er eenmaal aan gewend is).
Als je een hond nou wil leren daar netjes in te blijven zitten, is dat een kwestie van erin laten zitten, steeds wat langer, en dan eens gaan rijden op een rustig stukje? Ik dacht misschien hem aan 2 kanten vast te zetten aan zijn tuigje zodat hij er niet uit kan springen.. iemand tips?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenfietskar, hoe hond aanleren?
Moderator: moderatorteam
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Zo heel anders dan het aanleren van een fietsmandje zal het toch niet zijn? Hond erin met lekkers, op de bodem ook wat strooien, stukje lopen aan de hand met de fiets, er weer uit. Kijken hoe hij het vindt en naar gelang zijn reactie sneller of langzamer een klein stukje al echt fietsen. In het begin niet allerlei bochten en hobbels. Als hij redelijk ontspannen zit in dat ding kan je lekker met hem gaan fietsen. Het handigst is het met zijn tweeën dan kan de naastloper hem losjes vasthouden en hem wat eetbaars geven (al hij voergericht is).
Ik zou hem idd wel heel goed vastztetten. Je hebt er speciale kettinkjes voor, maar ik heb altijd een tuig (b9ij de fietsmand) gebruikt en dan de lijn door het oog , aan twee kanten vastzetten. met niet te veel ruimte.
Anne
Ik zou hem idd wel heel goed vastztetten. Je hebt er speciale kettinkjes voor, maar ik heb altijd een tuig (b9ij de fietsmand) gebruikt en dan de lijn door het oog , aan twee kanten vastzetten. met niet te veel ruimte.
Anne
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat er wel punten zijn waar ik een riempje aan vast kan maken. ben benieuwd. hij wordt nog wel nerveus van zwaar verkeer dus ik begin wel met rustige straatjes. maar Ragyo wende er destijds ook heel snel aan langs de fiets.
het lijkt me echt wel geinig. misschien haal ik ook nog eens een fietsmand voor Ragyo zodat ik echt ver kan met ze, ook als het wat warmer is. maar eerst maar eens kijken hoe dit gaat!
het lijkt me echt wel geinig. misschien haal ik ook nog eens een fietsmand voor Ragyo zodat ik echt ver kan met ze, ook als het wat warmer is. maar eerst maar eens kijken hoe dit gaat!