Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontsmettingsmiddel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Esther 1
Zeer actief

ontsmettingsmiddel

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Welk ontsmettingsmiddel gebruiken jullie ?
Het gaat hier hoofdzakelijk om voor buiten te ontsmetten, de bestrate tuin, de buitenren

Wat ikzelf nu doe ( om het op te maken) is een theelepeltje van zo'n gloor korreltjes voor in een zwembad in een hele grote gieter met water, ik gebruik maar 1 theelepeltje omdat ik niet wil dat het te sterk word ivm gassen.
Maar ik wil graag op iets anders overstappen zodra dat dit op is vandaar mijn vraag :wink:
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ik heb dan geen kennel, maar als de mannen buiten gegeten hebben dan maak ik het schoon met een dettoloplossing
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb op m werk (ggd) begrepen dat dettol helemaal niet zo'n goed ontsmettingsmiddel is. dat ging dan over aankleedkussens van kinderen enzo, maar goed of het nou de ene of de andere bacterie is lijkt me niet zo veel uitmaken. ze zeiden dat goed schoonmaken met een sopje in feite net zo effectief was als dettol.
vinden jullie dat echt nodig dan om steeds alles te ontsmetten ipv gewoon schoon te maken? een kennel 1x in de zoveel tijd kan ik me nog iets bij voorstellen, maar buiten?
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

wat in de landbouw regelmatig wordt gebruikt als ontsmettings middel is halamiet als je dit bijv in een schuur gebruikt hebt ruikt het net als gloor
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

[quote="Ragyo"
vinden jullie dat echt nodig dan om steeds alles te ontsmetten ipv gewoon schoon te maken? een kennel 1x in de zoveel tijd kan ik me nog iets bij voorstellen, maar buiten?[/quote]

Ik houd het gewoon dagelijks bij, onze tuin is bestraat ( en niet zo groot) en de honden krijgen dagelijks vers. Als ik dat niet doe dan heb ik mega veel vliegen zitten op de plaats waardat ze hebben gegeten :N: en dat vindt ik niet zo prettig.

De 2 malthezers gaan niet met elke wandeling mee en doen het geregeld in de tuin, ook hier word netjes elke x geruimd en met dit weer worden de poepplaatsjes ook direct opgeruimd, 2x daags na het eten loop ik met de gieter met water en ontsmetting dan alle plekken langs.

Vindt ik zelf wel zo fris :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kennel doe ik met kennelreiniger
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Esther 1
Zeer actief

malinois schreef:kennel doe ik met kennelreiniger

waar kan ik dat bestellen?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Esther 1 schreef:
malinois schreef:kennel doe ik met kennelreiniger

waar kan ik dat bestellen?
bij mij :mrgreen: nee joh kun je ook gewoon bij de dierenwinkel kopen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Esther 1 schreef:[quote="Ragyo"
vinden jullie dat echt nodig dan om steeds alles te ontsmetten ipv gewoon schoon te maken? een kennel 1x in de zoveel tijd kan ik me nog iets bij voorstellen, maar buiten?

Ik houd het gewoon dagelijks bij, onze tuin is bestraat ( en niet zo groot) en de honden krijgen dagelijks vers. Als ik dat niet doe dan heb ik mega veel vliegen zitten op de plaats waardat ze hebben gegeten :N: en dat vindt ik niet zo prettig.

De 2 malthezers gaan niet met elke wandeling mee en doen het geregeld in de tuin, ook hier word netjes elke x geruimd en met dit weer worden de poepplaatsjes ook direct opgeruimd, 2x daags na het eten loop ik met de gieter met water en ontsmetting dan alle plekken langs.

Vindt ik zelf wel zo fris :wink:[/quote]
hm vliegen enzo klinkt niet zo lekker nee. ik doe zelf evt poepplaatsen alleen zo af en toe met water, maar dat zijn er niet zo veel, alleen Kiba poept nog wel eens in de tuin en vaak op dezelfde plekken.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik pak gewoon een emmertje heet water met wat citronella ( kost 69 cent of zo voor een fles )

Kennel word 1x in de zoveel tijd helemaal gedaan, en dan doe ik het met chloor , bleekwater, dettol of halamid . maar net wat ik op dat moment in huis heb
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik heb dan wel geen kennel, maar ik sop mijn huis, de plee, de badkamer, de hondenbenches, de keuken en alles wat ik verder maar wil of moet soppen met Tasman Kennelreiniger. Ik vind het prettig spul, het maakt goed schoon, ruikt lekker, is natuurlijk en veilig voor honden en katten.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”