Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tekenbehandeling en zwemmen?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tekenbehandeling en zwemmen?
De honden moeten nodig iets hebben tegen de teken. Vorig jaar hadden ze nergens last van maar ik heb nu toch ineens al een stuk of 7 teken van Nilo afgehaald. Het word dus tijd voor een tekenbehandeling, maar welke? Nora kreeg altijd Frontline pipetten maar ik lees net op de verpakking dat die maar maximaal 4 weken werken tegen teken. Het lijkt me niet echt wat om ze elke maand een nieuwe pipet te doen.
Daarnaast zwemt Nilo natuurlijk dagelijks. Ik las net dat je met de scalibor band ook niet mag zwemmen, wat wel wat problemen geeft. Nilo zwemt eigenlijk tijdens elke wandeling. Als ik hier wandel, komen we áltijd water tegen. Op tijd die band af doen gaat me niet lukken vrees ik, en hij heeft hem toch echt nodig voor buiten dus helemaal af laten helpt ook niet
Ook moeten beide honden binnenkort hun cocktail enting hebben. Hoe gaat dat met zo'n tekenbehandeling? Met oog op heftige reacties die nog wel eens voorkomen bij Tollers. Nora krijgt waarschijnlijk alleen de weil enting.
Daarnaast zwemt Nilo natuurlijk dagelijks. Ik las net dat je met de scalibor band ook niet mag zwemmen, wat wel wat problemen geeft. Nilo zwemt eigenlijk tijdens elke wandeling. Als ik hier wandel, komen we áltijd water tegen. Op tijd die band af doen gaat me niet lukken vrees ik, en hij heeft hem toch echt nodig voor buiten dus helemaal af laten helpt ook niet
Ook moeten beide honden binnenkort hun cocktail enting hebben. Hoe gaat dat met zo'n tekenbehandeling? Met oog op heftige reacties die nog wel eens voorkomen bij Tollers. Nora krijgt waarschijnlijk alleen de weil enting.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Yinxx
- Actief
Wij gebruiken ook Prac-tic voor onze hond.
Net als Jacksel zei, het zijn pipetjes en je moet ze ook om de 4 weken herhalen. Onze hond heeft nooit last van teken en ze zwemt ook gewoon.
De behandeling moet wel eerst droog zijn voordat je het mag aanraken. Wij wachten voor de zekerheid meestal een dag voordag ze weer gaat zwemmen.
Net als Jacksel zei, het zijn pipetjes en je moet ze ook om de 4 weken herhalen. Onze hond heeft nooit last van teken en ze zwemt ook gewoon.
De behandeling moet wel eerst droog zijn voordat je het mag aanraken. Wij wachten voor de zekerheid meestal een dag voordag ze weer gaat zwemmen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als je die scalibor band kunt gebruiken, kan je tijdens de wandeling de band even af doen en daarna weer om.
Dat deed ik ook altijd met de trainingen van Rana
Geen probleem, tenzij je de hele dag gaat wandelen.
Als je zo op moet letten met entingen vanwege het ras, zijn pipetjes of banden dan geen risico?
Dat deed ik ook altijd met de trainingen van Rana
Als je zo op moet letten met entingen vanwege het ras, zijn pipetjes of banden dan geen risico?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, die pipetjes ben ik ook geen voorstander van. Helaas hebben mijn ouders die toch gebruikt toen ik weg was om te werkenranetje schreef:Als je die scalibor band kunt gebruiken, kan je tijdens de wandeling de band even af doen en daarna weer om.
Dat deed ik ook altijd met de trainingen van Rana![]()
Heb trouwens van de meeste Toller eigenaren alleen maar positiefs gehoord over de scalibor band, vandaar dat ik die ook wou aanschafen.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Met Prac-tic moet je ze 2 dagen even weg houden van water. Ik ga dan even ergens wandelen 2 dagen waar weinig water is en ik hem op tijd even aanlijn tot we het water bij zijn. Of waar helemaal geen water is.
Ik lijn hem voor de zekerheid aan omdat het 9 van de 10x een NEE genoeg is om neit het water in te gaan maar ja net die ene keer....
Ik lijn hem voor de zekerheid aan omdat het 9 van de 10x een NEE genoeg is om neit het water in te gaan maar ja net die ene keer....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
In principe kunnen ze er dus kennelijk tegenMaeve schreef:Ja, die pipetjes ben ik ook geen voorstander van. Helaas hebben mijn ouders die toch gebruikt toen ik weg was om te werkenranetje schreef:Als je die scalibor band kunt gebruiken, kan je tijdens de wandeling de band even af doen en daarna weer om.
Dat deed ik ook altijd met de trainingen van Rana![]()
Heb trouwens van de meeste Toller eigenaren alleen maar positiefs gehoord over de scalibor band, vandaar dat ik die ook wou aanschafen.
De banden werken heel erg goed.
In het beging wel opletten of er rond die band geen huid of vachtptoblemen komen.
Dan heb je verder een heel goede bescherming nadat de eerste twee weken voorbij zijn
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer: