Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Links voor autokennels

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Links voor autokennels

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb voor mn verjaardag een autokennel gevraagd aan mijn ouders, aangezien Jamey met de reddingshondentraining veel in de auto zit. In de winter is dat geen probleem, maar in de zomer vind ik het maar niets, alleen de raampjes een klein stukje open. Vandaar dus een autokennel. Formaat van mijn kofferbak is 1 meter breed (dankzij wielkasten die de breedte onderin beperken) en ongeveer 80 cm hoog... Diepte zal geen probleem zijn, aangezien ik dan gewoon de achterbank wegklap...

Ik wil mijn ouders de beschikking geven over verschillende links waaruit ze kunnen kiezen, ook verschillende prijsklasses dus (ik neem aan dat ze zo goedkoop mogelijk willen doen)... Mijn eisen zijn eigenlijk alleen dat het de kofferbak goed 'afsluit' zodat ik veilig de klep open kan laten met Jamey in de kennel, zonder dat ik gelijk bang moet zijn dat mn hele auto met gemak leeggeroofd wordt

2 kennels die ik gevonden heb, waarvan de eerste al eigenlijk niet aan mijn eis van 'kofferbak goed afsluiten' voldoet (en bovendien te duur is)

http://www.wopro.nl/N_frame.html?http:/ ... t_235.html
http://www.dierenwebshop.nl/product_inf ... s_id=54508
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hoezo voldoet kennel 1 niet aan 'kofferbak goed sluiten'?

Die kennel op de tweede foto heb ik in het echt wel gezien in dierenwinkels, lekker goedkoop idd maar hier zou zo'n kennel binnen no time kapot zijn. Die voorkant (dat hekwerk zeg maar) duw je er zo uit. Helemaal niet stevig.

Ik zou dan voor kennel 1 gaan.
Je kunt ook op marktplaats kijken daar staan vaak wel kennels aangeboden wel vaak 2-vaks.

Je zou ook een gewone bench in de auto kunnen zetten....
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom zet je inderdaad niet gewoon een ruime bench in je auto? Dat deed ik ook altijd hoewel ik dat ook geen tof en fijn idee vond. Ik ben altijd bang dat ze mijn hond stelen. :19:
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik zou als ik jou was ook gewoon een bench in de auto zetten
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zet een bench in de auto en maak met tuingaas een afscheiging naar de rest van de auto zodat er meer werk is om er binnen te komen.
Een bench is lekker luchtig zodat er genoeg frisse lucht blijft stromen voor Jamey :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

estelle schreef:hoezo voldoet kennel 1 niet aan 'kofferbak goed sluiten'?

Die kennel op de tweede foto heb ik in het echt wel gezien in dierenwinkels, lekker goedkoop idd maar hier zou zo'n kennel binnen no time kapot zijn. Die voorkant (dat hekwerk zeg maar) duw je er zo uit. Helemaal niet stevig.

Ik zou dan voor kennel 1 gaan.
Je kunt ook op marktplaats kijken daar staan vaak wel kennels aangeboden wel vaak 2-vaks.

Je zou ook een gewone bench in de auto kunnen zetten....
Kennel 1 is smal, kunnen ze dus alsnog daarlangs de auto inkomen... Dan zou ik daar de tweevaks versie van moeten hebben en da's ook nogal onzinnig met maar 1 hond...

Gewone bench heb ik ook over nagedacht, zou inderdaad ook een oplossing zijn, die is natuurlijk nog inklapbaar ook als ik het niet gebruik (handig voor boodschappen doen enz). Daar ga ik ook eens naar kijken. maar is dat dan wel stevig genoeg enzo? Ik neem aan dat autokennels en benches om een reden verschillen?

Ik heb nr 1 overigens nooit in het echt gezien, had geen idee wat voor kwailiteit enz dat is. Jamey is maar een 5 kg ukje he...
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm... maar ik neem aan dat je je hond alleen in de auto achterlaat als je daar het zicht op hebt, en dan ook nog bijv. bij een hondenschool / vereniging?
Nooit zou ik erover piekeren mijn hond uit het zicht in een al dan niet openstaande auto achter te laten!

Dan kun je dus je persoonlijke dingen makkelijk bijv. onder de stoel leggen, niet meteen voor het grijpen dus ;-) en je ziet het dan heus wel als iemand je auto inklautert... denk ik... toch??

Suzanne
laeken
Zeer actief

Benches zijn prima daarvoor. Geen enkele reden om zo'n vast gigantisch ding in je auto te zetten voor zo'n klein hondje. Ik zou lekker een benchje kopen en iets leuks voor je verjaardag vragen. Benches kun je ook vastzetten als je even knutselt hoewel dat nergens voor nodig is in mijn ogen. Ik vind een bench ook veel vriendelijker omdat ze dan rond kan kijken en tijdens het rijden jou ook gewoon ziet :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Suzanne123 schreef:Hm... maar ik neem aan dat je je hond alleen in de auto achterlaat als je daar het zicht op hebt, en dan ook nog bijv. bij een hondenschool / vereniging?
Nooit zou ik erover piekeren mijn hond uit het zicht in een al dan niet openstaande auto achter te laten!

Dan kun je dus je persoonlijke dingen makkelijk bijv. onder de stoel leggen, niet meteen voor het grijpen dus ;-) en je ziet het dan heus wel als iemand je auto inklautert... denk ik... toch??

Suzanne
We zijn wel altijd ergens in de buurt in het bos, maar nee, niet in zicht... Het is nl juist zo dat je je hond in de auto legt als een ander met zijn hond bezig is en je meeloopt, of slachtoffer ligt oid. Dus als je niet bezig bent met je eigen hond... Soms blijft er iemand bij de honden achter, meestal om de eigen hond zoek-klaar te maken, terwijl de voorganger aan de beurt is, maar dat is ook niet altijd...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Voor de duidelijkheid: ze ligt nu vast aan een gordel op de achterbank met autorijden, als ze bij training in de auto ligt, is dat gewoon los op de achterbank, met de voorraampjes open. Maar dat vind ik voor de zomer veel te weinig, ben bang dat dat snel te warm wordt...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jacksel schreef:Voor de duidelijkheid: ze ligt nu vast aan een gordel op de achterbank met autorijden, als ze bij training in de auto ligt, is dat gewoon los op de achterbank, met de voorraampjes open. Maar dat vind ik voor de zomer veel te weinig, ben bang dat dat snel te warm wordt...
Wat maakt het dan nog uit of er iemand in je auto kan om iets te grijpen? :denken:
Gewoon een bench.
Lekker luchtig :ok:
Dan kan de achterklep open blijven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

ranetje schreef:
Jacksel schreef:Voor de duidelijkheid: ze ligt nu vast aan een gordel op de achterbank met autorijden, als ze bij training in de auto ligt, is dat gewoon los op de achterbank, met de voorraampjes open. Maar dat vind ik voor de zomer veel te weinig, ben bang dat dat snel te warm wordt...
Wat maakt het dan nog uit of er iemand in je auto kan om iets te grijpen? :denken:
Gewoon een bench.
De raampjes staan niet wagenwijd open, op een kiertje zodat er wel lucht doorheen kan (daarom allebei de voorraampjes, dan kan het doorwaaien), maar niet zover dat er een hand ofzo doorheen kan...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dat is veel te gevaarlijk met de hitte dus je zal wel moeten :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

MARC_S schreef:Dat is veel te gevaarlijk met de hitte dus je zal wel moeten :wink:
Waarom denk je dat ik dus een autokennel wil, waarmee het dus wel veilig kan zijn voor zowel Jamey, als de inhoud van mijn auto :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jacksel schreef:
ranetje schreef:
Gewoon een bench.
De raampjes staan niet wagenwijd open, op een kiertje zodat er wel lucht doorheen kan (daarom allebei de voorraampjes, dan kan het doorwaaien), maar niet zover dat er een hand ofzo doorheen kan...
Zie eerder :wink:
ranetje schreef:Zet een bench in de auto en maak met tuingaas een afscheiging naar de rest van de auto zodat er meer werk is om er binnen te komen.Een bench is lekker luchtig zodat er genoeg frisse lucht blijft stromen voor Jamey :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb nu deze op het oog:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... ench/47953

De link dus ook doorgegeven aan mn ouders :wink:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

een bench of autokennel met de achterbank plat geklapt is niet handig kan ik je vertellen.
Het is voor mij nu een tijdelijke oplossing en heb aan de koffer kant bij de bench wat er onder gelegd zodat de bench zo min mogelijk scheef staat maar blijft toch een beetje scheef staan. Dus zodra ik een andere auto heb word het een bestelwagentje lekker de ruimte :)
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Sonnie1983 schreef:een bench of autokennel met de achterbank plat geklapt is niet handig kan ik je vertellen.
Het is voor mij nu een tijdelijke oplossing en heb aan de koffer kant bij de bench wat er onder gelegd zodat de bench zo min mogelijk scheef staat maar blijft toch een beetje scheef staan. Dus zodra ik een andere auto heb word het een bestelwagentje lekker de ruimte :)
Is een beetje overdreven met een hondje van 5 kilo, denk je niet :mrgreen: ?
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik zou dan toch voor een varikennel gaan.

Zijn wel wat duurder maar wel steviger dan zo'n simpel benchje.
Stel dat je ooit een aanrijding krijgt ( niet te hopen natuurlijk ) dan zitten ze toch veiliger in een varikennel dan in een bench.

Er zijn trouwens ook van die haken die je op het slot van je kofferbak kan zetten.
Die staat dan een stukje open, niemand kan m eraf halen en de hond heeft genoeg frisse lucht

Hier een linkje, en dan ffies naar beneden scrollen
http://www.apport.nl/diverse.html
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Sonnie1983
Zeer actief

Jacksel schreef:
Sonnie1983 schreef:een bench of autokennel met de achterbank plat geklapt is niet handig kan ik je vertellen.
Is een beetje overdreven met een hondje van 5 kilo, denk je niet :mrgreen: ?
zeg ook niet dat jij een bestelwagentje moet kopen :)
maar voor mij met Diego de bench is dat veel makkelijker en wil dan ook een vervoerbox straks er in is toch weer veiliger dan een bench.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het is voor mij nu een tijdelijke oplossing en heb aan de koffer kant bij de bench wat er onder gelegd zodat de bench zo min mogelijk scheef staat maar blijft toch een beetje scheef staan.
:smile: Grapjas :mrgreen:

Maar on topic: wat bewaar je allemaal in je auto dat je bang bent dat ze het eruit halen? En denk je dat als iemand uit is op het weghalen ervan, die niet genoeg heeft aan een raam op een kiertje?

Ik zie verder eerlijk gezegd ook niet zo het voordeel van je keuze t.o.v. een gewone bench, ook niet qua veiligheid (want dat bieden ze allebei niet).
Sonnie1983
Zeer actief

Gos schreef:
Het is voor mij nu een tijdelijke oplossing en heb aan de koffer kant bij de bench wat er onder gelegd zodat de bench zo min mogelijk scheef staat maar blijft toch een beetje scheef staan.
:smile: Grapjas :mrgreen:
Tja sorry, heb niet zo veel centjes om zo'n mooie auto zoals jij hebt te kopen :pffff: :mrgreen: ! Dus dat laat nog eventjes op zich wachten :) maar wacht maar af straks ben je jaloers op mijn mooie auto'tje ;-) Hij zit alleen in de auto zo in de bench het kwartiertje rijden naar de club dus dan gaat het nog wel, toch??

Ontopic: ik ga echt voor de vervoersbox, lijkt me nog het stevigste en veiligste van allemaal.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”