Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangenaam kennis te maken

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
marcus
nieuw lid

Aangenaam kennis te maken

Ongelezen bericht door marcus »

Hej,
ik ben Sharon en woon op mezelf. Mijn ouders hebben een 5 jarige weimaraner, Marcus. Hij is op het moment ziek en ik hoopte dat hier mensen zijn die mij advies kunnen geven, maar dat komt later in een ander onderwerp wel.
Om wat meer over Marcus te vertellen (het is tenslotte een hondenforum): hij is vrolijk, altijd druk, echt een maatje. Hij heeft zijn puppycursus diploma. Hij houdt niet van water: regen, plassen, etc ontwijkt hij zo veel mogelijk, hij loopt dan echt met zijn pootjes in de lucht, heel belachelijk, maar wel grappig. Voor mensen is hij lief, hij is echt een knuffeldier. Voor de kat van mijn ouders, een 16 jarige dame, is hij ook heel lief, maar voor vreemde katten niet (hij bewaakt de tuin samen met de kat zegmaar ;) )
Groetjes Sharon
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Welkom :D

Wat zegt de DA erover?
marcus
nieuw lid

afwachten hoe hij reageert op antibiotica, al 3 maanden nu bijna :S hij heeft nog 10 dagen en dan is zijn 'laatste'antibiotica kuur afgelopen en mag hij niet meer.

wat er precies aan de hand is, is als volgt:
Hij begon met diarree, echt water spuiten, dit werd even aangekeken maar hield na dagen niet op, toen naar de da gegaan en antibioticakuur gekregen (antibiotica heeft als bijwerking diarree :S ) en andere voeding, toen ging het weer wat beter en allebei gestopt en toen weer diarree. Niet handig om allebei zo te stoppen, ik weet niet precies hoe het is gegaan want ik ben er niet iedere dag. Maar Marcus heeft nu meerdere antibiotica kuren gehad, en tijdens de kuren gaat het van vloeibaar soms even iets vast en dan weer vloeibaar. Hij valt ook verschikkelijk veel af, hij was >40kg en is nu 27 kg. De da durfde geen endoscopie aan, ivm narcose en dat hij al zo weinig is. Mijn ouders zijn ook naar utrecht geweest, foto's gemaakt, was niets op te zien. Zijn eiwitten zijn laag, hij maakt geen nieuwe eiwitten aan. Hij had geen koorts. Verder weet ik het even niet meer. Ik heb zelf nog op het internet gekeken en kwam protein losing endopathie tegen, hier lijkt het erg op. Helaas is dit een verzamelnaam van een aandoening met 7 verschillende oorzaken en is moeilijk te behandelen vanwege de verschillende oorzaken (crohn, darmtumor, infectie...)
Ik hoop dat iemand iets soortgelijks kent en er een oplossing voor weet. Als er nog vragen zijn, vraag ze, want misschien vergeet ik iets...
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Phoe zeg.

Ik hoop voor je dat ze de oorzaak kunnen vinden.

Wat gaat er na die 10 dagen gebeuren?

Beterschap met hem.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Welkom.....en heel veel beterschap met Marcus... :(: Klinkt behoorlijk heftig.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
marcus
nieuw lid

na 10 dagen stopt de antibiotica, en dan hoop ik dat de diarree stopt omdat het nu een bijwerking vd antibiotica zelf is, die de eigen darmflora van de hond kapot heeft gemaakt. En dat na de antibiotica de 'goede' bacterien terug kunnen groeien en de slechte wegblijven... waarschijnlijk wel aangepast voeding blijven geven. Nu krijgt hij alleen rijst en kalkoen (geen kip).
hopen hopen hopen
maar het is beter te weten wat het precies was (/is) en hier tegen te werk gaan...
groetjes
Brittje
Actief
Mijn ras(sen): Bonte jack russell en een black&tan jack russell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Brittje »

Afbeelding
Groetjes Britt, Shumy en Nero

Afbeelding
Catfish
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Catfish »

Allereerst welkom.

Ik zie dat je nog niet weet wat je hond heeft, maar als één van de mogelijke aandoeningen noem je de ziekte van Crohn. Mensen en dieren met de ziekte van Crohn of daarop lijkende ziekten (zoals Colitis ulcerosa) kunnen van antibiotica heel, heel erg veel zieker worden. (Iemand in mijn naaste familie heeft deze ziekte, dus ik weet het uit ervaring). Behandelingen die in dit geval vaak toegepast worden, zijn het operatief verwijderen van de (te ver) aangetastte darm, behandeling met prednison en een streng dieeet. Vooral van het juiste dieeet kan een dier enorm opknappen. Bij mensen wordt de rest van het leven van de patiënt ontstekingsremmers voor de darmwand (Pentasa bijvoorbeeld) gegeven. Of dit bij honden ook zo is, weet ik niet.

Ik denk dat het idd echt heel belangrijk is om goed uit te zoeken wat er aan de hand is. Is het namelijk Crohn/Colitis (of aanverwantte ziekte), dan maakt de huidige behandeling het alleen maar erger.

Ik vond dit voor je: http://www.darmproblemenbijdehond.nl/ Misschien heb je er iets aan.

Heel veel sterkte met Marcus!
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Hoi,

Welkom hier. Vervelend zeg dat je hondje ziek is. Ik hoop dat ze de oorzaak gauw vinden en het goed te behandelen is.

Groetjes Marianne
marcus
nieuw lid

Hoi catfish
bedankt voor die site, die ga ik zeker helemaal op mijn gemak nalezen en aan mijn ouders aanraden!
verder, iedereen bedankt voor reacties en tips
Het gaat met de hond wel ok: in de ochtend, dan heeft hij vaste ontlasting, de avond ervoor krijgt hij rijst en vis. ´s Ochtends krijgt hij brokken, 12 uur later ongeveer, bij het middag of avond loopje, heeft hij diarree... Dus er zit nu wel ´regelmaat ´in, adhv wat hij heeft gegeten, maar hij heeft de brokken ´nodig ´voor de voedingsstoffen...
De hond krijgt geen antibiotica meer, alle kuren zijn afgelopen. Het gaat opzich ook wel weer beter met hem, maar nog niet ´normaal goed´.
Het verhaal heb ik nu verder ook op medisch gezet.

groetjes Sharon
jacquelinejj
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacquelinejj »

welkom hier :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”