Welke landen mag je met hond in, als de hond geen rabiës enting heeft gehad?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rabiës enting?
Moderator: moderatorteam
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Rabiës enting?
Hai

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Rabiës enting?
Geen helaas; je mag de grens niet over.TvanEmst schreef:Hai![]()
Er zijn volksstammen die het risico lopen (zowel om de ziekte te krijgen als om "betrapt" te worden) maar IK zou dus noway doen.
Is je hond dus niet geent dan of meteen laten doen (3-jaarsenting dan maar) (en dan mag je na 21 dagen de grens over) of in Nederland op vakantie.
Suzanne
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- TvanEmst
- Zeer actief
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
De bloedtest is alleen nodig voor specifieke landen (o.a. engeland en scandinavische landen). Voor landen als Belgie, Duitsland, Frankrijk etc moet de hond 21 dagen voor vertrek tegen rabies zijn geent en is geen bloedtest vereist.TvanEmst schreef:En moet ie in alle EU-landen die enting ook zo vroeg gehad hebben zodat hij 120 dagen van te voren een bloedtest kan doen?

- lidy2
- Zeer actief
- Gaby33
- geregistreerd lid
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Sh*t wij zijn met Cena al regelmatig naar Belgie geweest maar ze is niet rabies-geent! We gaan volgende week op vakantie naar Drenthe nabij de Duitse grens, maar dan moeten we dus zorgen dat we met Cena niet die grens overgaan.
Ik las trouwens op de site van Dogsincluded het volgende:
Als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40cm moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.
(geldt in elk geval voor Duitsland)
Eigenlijk absurt toch!
Ik las trouwens op de site van Dogsincluded het volgende:
Als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40cm moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.
Eigenlijk absurt toch!
RIP Cena
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Je kunt ook wachten met deze enting tot je 'm nodig hebt, dan hoef je zo'n jong puppenlijfje niet met zo'n zware enting te belasten.Gaby33 schreef:Drie weken voordat je naar buitenland gaat moet je je hond laten enten.Ik heb mijn hond bij de derde puppyenting ook gelijk laten enten voor rabis en het kost maar een 10tje.Zo kan hij de komende 3 jaar overaal mee.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Full Monty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- TvanEmst
- Zeer actief
Dat dacht ik dus ookScooby schreef:Je kunt ook wachten met deze enting tot je 'm nodig hebt, dan hoef je zo'n jong puppenlijfje niet met zo'n zware enting te belasten.Gaby33 schreef:Drie weken voordat je naar buitenland gaat moet je je hond laten enten.Ik heb mijn hond bij de derde puppyenting ook gelijk laten enten voor rabis en het kost maar een 10tje.Zo kan hij de komende 3 jaar overaal mee.

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
-
doggy
Alle honden kunnen bijten, ook honden die kleiner zijn dan de gestelde eisen.SannePP schreef:
Eigenlijk absurt toch!
Trek dan één lijn en ga niet lopen ****** met hoogtes.
Ik vind dat niet eerlijk
Ja, in dat opzicht vind ik het dus ook absurd.
Maar regels, zijn regels.
- TvanEmst
- Zeer actief
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Jeannettebo
- Zeer actief
- TvanEmst
- Zeer actief
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Je hoeft 'm dan ook alleen maar bij je te hebben in eerste instantie, ik zou niet weten wanneer ze vragen om 'm ook daadwerkelijk te gebruiken eigenlijk...SannePP schreef:Ik las trouwens op de site van Dogsincluded het volgende:
Eigenlijk absurt toch!
Natuurlijk is het flauw dat niet álle hondenbaasjes er één mee moeten, maar van een grote bijtende hond raak je nu eenmaal sneller zwaargewond dan van een kleintje...
Autogordel hebben wij ook, onhandig rotding. Hades werkt zich altijd in de knoop als hij even wil draaien op de achterbank. Hij moet echt stíl blijven zitten of liggen, anders gaat 't mis
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Mark-Tinny
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Re:
Zo zijn er nog regels ivm het openbaar vervoer;SannePP schreef:Als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40cm moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.
Eigenlijk absurt toch!
-Voor de hond word een ritprijs van een kind aangerekend.
-Muilkorf bijhebben, zelfs als hij maar een duim groot is, en op vraag direct aandoen.
-Bij tram of bus steeds bij de deuren blijven staan, er word van je verlangd dat je indien nodig bij een halte even afstapt met je hond zodat andere reizigers ongehinderd kunnen voorbij gaan.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re:
Dat was idd ook ons idee; het is een behoorlijk belastende enting voor zo'n kleintje al zijn er idd volksstammen DA's die 'm er zowat "gratis en meteen" bijzetten (niet gratis, maar wel bijna ongevaagd (is ons overkomen).Scooby schreef:Je kunt ook wachten met deze enting tot je 'm nodig hebt, dan hoef je zo'n jong puppenlijfje niet met zo'n zware enting te belasten.Gaby33 schreef:Drie weken voordat je naar buitenland gaat moet je je hond laten enten.Ik heb mijn hond bij de derde puppyenting ook gelijk laten enten voor rabis en het kost maar een 10tje.Zo kan hij de komende 3 jaar overaal mee.
Nergens goed voor.
Bij Merlijn weisten we nog niet beter, en die is dus vrij vroeg al rabies geent (met onze toestemming.. wisten wij veel) maar Tristan pas rond de 8,5 maand. Vroeg zat.. toen hadden we 'm overigens nodig
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re:
Hoi, nee, autogordel is niet verplicht, maar je moet de hond wel "gezekerd" vervoeren, dus of in een (vastgezette) bench, danwel achter een (goed) hondenhek, danwel aan een gordel.Whitefang87 schreef:Gaan jullie naar Duitsland?
Daar is een autogordel ook verplicht als ik me niet vergis.
Wij gaan ook naar Duitsland, maar denk niet dat ik een muilkorf koop
Los is geen optie.
Persoonlijk zou ik geen risico op boete of inbeslagname riskeren (weet niet of ze idd de hond in beslag kunnen nemen als je geen muilkorf hebt, maar het idee alleen al) en dus wel een muilkorf kopen.
Doet me eraan denken... onze Merlijn is 39,5 cm... eh... voor de zekerheid toch maar 1 mee dus als we Duitsland ingaan...?
Suzanne
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Re:
Inderdaad; Bono was drie toen hij voor het eerst de Rabies-enting kreeg. Yana is nu zeven maanden en heeft die enting ook nog niet gehad. Die krijgt ze dit jaar ook niet meer, want die heeft ze helemaal niet nodig. Dus waarschijnlijk pas tegen volgend jaar zomer voor het eerst.Suzanne123 schreef: Bij Merlijn weisten we nog niet beter, en die is dus vrij vroeg al rabies geent (met onze toestemming.. wisten wij veel) maar Tristan pas rond de 8,5 maand. Vroeg zat.. toen hadden we 'm overigens nodig
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, voor die paar Euro dat een snuitje kost (dat is al geaccepteerd als muilkorf), zou ik het ook zeker niet laten om er één mee te nemen!Suzanne123 schreef:Persoonlijk zou ik geen risico op boete of inbeslagname riskeren (weet niet of ze idd de hond in beslag kunnen nemen als je geen muilkorf hebt, maar het idee alleen al) en dus wel een muilkorf kopen.Whitefang87 schreef:Wij gaan ook naar Duitsland, maar denk niet dat ik een muilkorf koop
Doet me eraan denken... onze Merlijn is 39,5 cm... eh... voor de zekerheid toch maar 1 mee dus als we Duitsland ingaan...?![]()
Suzanne
Groetjes, Karen
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Doen we! Al zal het gaan om een rit per auto naar de bestemming (tussentijds plaspauze dat wel) en aldaar in iemands achtertuinScooby schreef:Nou, voor die paar Euro dat een snuitje kost (dat is al geaccepteerd als muilkorf), zou ik het ook zeker niet laten om er één mee te nemen!Suzanne123 schreef:Persoonlijk zou ik geen risico op boete of inbeslagname riskeren (weet niet of ze idd de hond in beslag kunnen nemen als je geen muilkorf hebt, maar het idee alleen al) en dus wel een muilkorf kopen.Whitefang87 schreef:Wij gaan ook naar Duitsland, maar denk niet dat ik een muilkorf koop
Doet me eraan denken... onze Merlijn is 39,5 cm... eh... voor de zekerheid toch maar 1 mee dus als we Duitsland ingaan...?![]()
Suzanne
Oeps.. Guinnie is natuurlijk WEL groter!!!
Suzanne
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Ik neem het risico ook niet om zonder rabies enting de grens over te gaan met de honden. Ik woon vlak bij de grens, dus kom makkelijk in België. Ik heb gehoord van iemand, die bier in België ging kopen en de hond in de auto had zitten. Hij werd aangehouden en er werd gevraagd of de hond was ingeënt tegen rabiës. De hond was ingeënt, maar hij had geen boekje bij. Hond werd in beslag genomen en kon hij terug krijgen op vertoon van het boekje. Sinds ik dat gehoord heb neem ik m'n boekjes altijd mee.

- sprokkel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): collie en sheltie
Mijn dierenarts zegt dat de enting een jaar geldig is maar ik hoor heel vaak drie jaar. Andere entingen ook trouwens. Hoe zit dat? Of heb ik gewoon een eigenwijze dierenarts
Ik ben wel heel tevreden met hem, maar vaker enten dan nodig lijkt me niet zo een goed idee.
- Joera
- Zeer actief
Dan moet je DA de papieren van de entingen beter nalezensprokkel schreef:Mijn dierenarts zegt dat de enting een jaar geldig is maar ik hoor heel vaak drie jaar. Andere entingen ook trouwens. Hoe zit dat? Of heb ik gewoon een eigenwijze dierenartsIk ben wel heel tevreden met hem, maar vaker enten dan nodig lijkt me niet zo een goed idee.

-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Nobivac is voor 3 jaar geristreerd in EU landen, ik weet niet of de vanguard er ook nog is maar die is geloof ik maar voor 1 jaarWhitefang87 schreef:Dan moet je DA de papieren van de entingen beter nalezensprokkel schreef:Mijn dierenarts zegt dat de enting een jaar geldig is maar ik hoor heel vaak drie jaar. Andere entingen ook trouwens. Hoe zit dat? Of heb ik gewoon een eigenwijze dierenartsIk ben wel heel tevreden met hem, maar vaker enten dan nodig lijkt me niet zo een goed idee.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
- Joera
- Zeer actief
Volgens mij is die inmiddels ook al 3 jaar geldig, maar dat weet ik niet zeker...