Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe camera!!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Nieuwe camera!!

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Zo, 800 foto's in 4,5 dag verder waarvan de meeste mislukt maar ja, aldoende leert men, toch?
Ik heb de beste foto's uitgezocht en hier neergezet.

Knoeppie
Afbeelding

Afbeelding

Moos, de Siamees van vrienden
Afbeelding

Geen mooie foto maar zo haarscherp!
Afbeelding

Vingerhoed, ik kon hem niet van een afstand nemen dus hij staat er niet helemaal op
Afbeelding
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mooi begin. Lekker scherp en helder!
Knoeppie staat er mooi op. Vooral die van opzij met die "gekke" bek vind ik leuk!
vingerhoedskruid had je ook in portretstand (camera gedraaid) kunnen nemen, dan had je al iets meer van de lange vorm. Of er juist dichter op kruipen.
Laatst gewijzigd door Elly* op 03 jun 2009 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Elly* schreef:Mooi begin. Lekker scherp en helder!
Knoeppie staat er mooi op. Vooral die van opzij met die "gekke" bek vind ik leuk!
Ze staat te blaffen en ik zie zelfs kwijldruppels :mrgreen:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Vraagje.. ben al een tijdje aan het experimenteren met mijn digiding.. maar hoe krijgen jullie altijd zo het object/voorwerp/hond/mens zo scherp en de achtergrond zo vaag.. vind dat erg mooi, maar krijg ut niet voor elkaar... ik zoom dan erg in, maar wordt de foto niet beter van , heb alle standen al geprobeerd maar ook njente :19:

btw, prachtige foto's.. ik doe het je (nog :mrgreen: ) niet na :ok:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Mooie foto's zijn het geworden!
Lydia schreef:Vraagje.. ben al een tijdje aan het experimenteren met mijn digiding.. maar hoe krijgen jullie altijd zo het object/voorwerp/hond/mens zo scherp en de achtergrond zo vaag.. vind dat erg mooi, maar krijg ut niet voor elkaar... ik zoom dan erg in, maar wordt de foto niet beter van , heb alle standen al geprobeerd maar ook njente :19:

btw, prachtige foto's.. ik doe het je (nog :mrgreen: ) niet na :ok:
Dat heeft te maken met je diafragma vooral, en hoever je inzoomt. ;) Wat voor een camera heb je?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
snuffel11
Zeer actief

P!nki schreef: Dat heeft te maken met je diafragma vooral, en hoever je inzoomt. ;) Wat voor een camera heb je?
Ik heb een canon dc power shot sx 100 is 10x optical zoom 8.0 mega pixels
Dat is wat er staat :mrgreen:

Ben al aan het uitproberen met verschillende standen, maar worden de foto's niet beter op :19: De normale stand gaat nog het beste, maar vind zo mooi zoals jullie foto's maken
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Lydia schreef:
P!nki schreef: Dat heeft te maken met je diafragma vooral, en hoever je inzoomt. ;) Wat voor een camera heb je?
Ik heb een canon dc power shot sx 100 is 10x optical zoom 8.0 mega pixels
Dat is wat er staat :mrgreen:

Ben al aan het uitproberen met verschillende standen, maar worden de foto's niet beter op :19: De normale stand gaat nog het beste, maar vind zo mooi zoals jullie foto's maken
Kun je diafragmavoorkeuze gebruiken? Dan daarop zetten en en zo laag mogelijk getal kiezen.
Dan zorgen dat je onderwerp niet zo ver weg is, maar de achtergrond wel. Bij een compact heb je door de bouw van de camera (kleine sensor oa) een veel grotere scherptediepte (dus veel meer scherp van voor naar achteren) dan bij een spiegelreflex met hetzelfde diafragma. Daarbij speelt ook de brandpuntsafstand een rol. iets inzoomen zou ook wat kunnen helpen.
snuffel11
Zeer actief

Euhh, geen idee.. maar ga het uitzoeken als dat kan bij deze camera.. iig bedankt voor je uitleg, :ok: ik kom er wel eens :-)
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”