Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik mijd het uitlaatveldje maar even

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ik mijd het uitlaatveldje maar even

Ongelezen bericht door marian* »

Bij het uitlaten aan het eind van de ochtend op het veldje hier zat er een jonge kraai op het gras en Bente was daar wel in geinteresseerd.
Ik vond dat niet zo'n goed idee en heb haar de andere richting uit gebonjourd.Maar madam is niet voor één gat te vangen en liep met een boog snel om me heen om toch even naar die vogel te gaan.
Max liep aan de andere kant en daar had ik even het oog op.
De ouders van de vogel vonden Bente's interesse niet zo geslaagd en maakten dat middels duikvluchten en herrie duidelijk,maar ja,een hond verstaat geen vogeltaal en ze liep dus gewoon door(en was al lang niet meer bij hun jong in de buurt) :19:
Maar ze bleven het op haar voorzien hebben.Enfin,om een langer verhaal in te korten:ze doken op een gegeven moment ook bijna op mij omdat ik allebei de honden aan de lijn had en hielden pas op met over ons heen scheren toen we de hoek om waren(een dikke 40 meter weg van dat veldje).
Ik zal dat veldje maar even mijden :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier zijn ze ook zo agressief en duiken op ons af. Ik moest van de week echt even aan de film "Birds"denken. :eek:
marian*
Erelid
Contacteer:

Maryanne schreef: Ik moest van de week echt even aan de film "Birds"denken. :eek:
Ja,ik ook.Op den duur was het echt vervelend.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Ze lijken het echt op Bente voorzien te hebben :roll:
Vanochtend liep ik aan de overkant van de straat en toen scheerde er eentje pal over-aangelijnde-Bente heen.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Zoiets heb ik vorig jaar gehad.

Ik liep gewoon met Beike op de stoep en ineens vloog er een kraai met veel kabaal langs mijn hoofd.
Ik ben gewoon door gelopen.
Een paar uur later moest ik even weg.
Die kraaien ( waren met z'n 2-en), kwamen ineens vanaf het dak , zo op me afgevlogen.
Ik fietste gewoon door en toen ik terug kwam, zaten ze gewoon te wachten.
Toen ik in huis was, zag ik ze gewoon op wacht staan, vlakbij het huis.
De volgende dag waren ze weg.

En toen wist ik ook waarom.

Het bleek dat hun jong ergens in de bosjes zat, want de volgende dag, vond ik hem aangevreten op de stoep.
Ws. de katten, want die zijn er veel op de buurt.
arwen-elza
Actief
Mijn ras(sen): duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door arwen-elza »

toevallig vanmorgen dit ook meegemaakt. Liep met doyle vroeg in het park te wandelen toen een 4-tal kouwen met veel kabaal rakelings over doyle heenvlogen. Zelf had hij niks in de gaten. Het park heeft een wandelpad met een flink aantal bomen waar ze nu nestelen dus de hele route werden we gevolgd.
Jolanda, Daico

Elza 02-11-2003 / 25-10-2007
Arwen 12-11-2002 / 08-07-2015
Doyle 01-07-2007 / 18-09-2019
Kyra 01-07-2012 / 03-08-2021
Daico 01-07-2018 / 01-03-2022

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Eten en gegeten worden.

Vorig jaar en het jaar ervoor hadden we echt last van de kauwen en de kraaien als we kuikens hadden: ze zaten bij wijze van spreken met hun servet om op de rand van de schuur. :eek:

Ik heb het niet op die beesten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

In de vijver bij ons werk zitten jonge Meerkoeten. De kraaien wilden daar wel eentje van meepikken. Gelukkig waren pa en ma Meerkoet iets agressiever dan de kraaien en hebben ze verjaagd. :mrgreen:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Misschien geldt dit ook voor kraai-achtigen:

Vogel herkent dader

De spotlijster, bij velen beter bekend als de mockingbird, pikt zijn nestbelagers er feilloos uit. Dat is behoorlijk bijzonder voor zo'n klein vogeltje.

Computers hebben er nog steeds grote problemen mee om de gezichten van mensen te herkennen, maar de spotlijster heeft er met zijn piepkleine breintje geen enkele moeite mee. De witgrijze zangvogel, die vooral in het Zuidoosten van de VS voorkomt, valt alleen mensen aan die zijn nest hebben belaagd.

Afbeelding

Vrijwilligers vielen vier opeenvolgende dagen de nesten van vierentwintig spotlijsters aan. Ze kwamen elke dag uit een andere richting, en droegen ook elke dag andere kleren. Op de derde en vierde dag vlogen de vogels al snel uit hun nest om de vrijwilligers weg te jagen met duikvluchten en zelfs door ze op hun hoofd te pikken. Andere mensen, die soms veel dichter bij het nest kwamen, lieten ze met rust. Ook toen de onderzoekers op de vijfde dag nieuwe vrijwilligers langs stuurden, sloegen de vogels pas op het laatste moment alarm.

De spotlijsters hadden dus maar twee dagen nodig om de belagers van hun nest te leren herkennen. Het is het eerste wetenschappelijke bewijs dat wilde dieren in hun natuurlijke omgeving een individu van een andere soort kunnen herkennen, schrijven de onderzoekers van de University of Florida in PNAS. Papegaaien en kraaien kunnen het ook, maar voor zover bekend alleen de tamme exemplaren.

bron
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Contacteer:

Het beroerde hier is dat de poepstrook op de route naar dat veldje toe ligt,wat betekent dat ik als ik gebruik maak van de poepstrook ook al gevolgd wordt zoals ik vanmorgen merkte.
Ik was helemaal niet van plan om naar het veldje te gaan,maar lopend op de poepstrook ging er al weer een in een van de bomen zitten,en nummer 2 even later in een dakgoot van een van de tegenover staande huizen.En ze hebben het echt puur en alleen op Bente gemunt.
Ik zal blij zijn als de jonkies groot genoeg zijn om op eigen poten te staan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”