Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang na het eten wandelen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sacha
Vaste gebruiker

Hoe lang na het eten wandelen?

Ongelezen bericht door Sacha »

Hoi,

Ik zou graag willen weten hoe lang na de maaltijd jullie met de hond gaan wandelen (in verband met het risico van een maagtorsie)?

Ik lees vaak dat de honden na de wandeling pas goed te eten krijgen (soms een beetje voor de wandeling voor de ergste honger), maar moeten ze dan niet al heel snel weer hun behoefte doen?

Bedankt!
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

direct na het eten uitlaten. Wij hebben nooit anders gedaan en hebben er ook nog nooit wat van gemerkt...
Het schijnt dus tegenwoordig ook heel weinig uit te maken of de maag nou vol is op juist leeg er is allebei evenveel kans op een verdraaiing.
Nou zal ik niks zeggen over de rassen waarbij het vaker voorkomt zoals duitse doggen enzo...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zelf zorg ik altijd dat er minimaal 1 á 1,5 uur tussen zit. Dat komt gelukkig zelden voor, dus over het algemeen zit er 2 uur of meer tussen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Waarom niet eten na de wandeling..??
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik geef ze eten na de wandeling en merk er niks van dat ze dan snel weer moeten. het is met Ragyo zelfs zo dat ie veel beter eet als ie eerst uit geweest is.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Sacha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sacha »

thom schreef:Waarom niet eten na de wandeling..??
Ik weet niet hoeveel tijd er ongeveer tussen zit dat de (geperste) brokken de hond ingaan en er weer aan de andere kant uitkomen? :wink: Dus wanneer het het fijnste voor hem is om te gaan wandelen, puur om zijn behoeften te kunnen doen, zonder gevaar van maagtorsie. Mij lijkt het namelijk dat als een hond zijn maagje lekker vol heeft, hij dan toch vrij snel naar buiten moet? Of zie ik dat verkeerd?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik wacht altijd minstens 1 uur.
Als ik echt ga trainen of bijvoorbeeld ver ga fietsen 1,5 tot 2 uur.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat lijkt mij ook logischer dan eerst eten en dan wandelen, dat doen wij ook met onze hond.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Sacha schreef:
Ik weet niet hoeveel tijd er ongeveer tussen zit dat de (geperste) brokken de hond ingaan en er weer aan de andere kant uitkomen? :wink: Dus wanneer het het fijnste voor hem is om te gaan wandelen, puur om zijn behoeften te kunnen doen, zonder gevaar van maagtorsie. Mij lijkt het namelijk dat als een hond zijn maagje lekker vol heeft, hij dan toch vrij snel naar buiten moet? Of zie ik dat verkeerd?
Dat gaat echt niet zo snel, als jij hebt gegeten moet je toch ook niet direct erna naar de wc voor een grote boodschap :wink: Dus je kan hem gerust na het uitlaten eten geven. Hier gaat Ben soms 's morgens een uur uit en 's avonds een uur, en krijgt altijd erna pas eten, en dat is geen probleem.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Voor zover ik weet duurt het 12 tot 24 uur voor er aan de achterkant uit komt wat er aan de voorkant in is gegaan.
Bij puppy's iets korter.

Een pup laat ik na het eten even aan de lijn buiten om te plassen en/of te poepen omdat in dat kleine lijfje de druk van een volle maag kan stimuleren. Maar ik ga niet echt met ze wandelen.
Een volwassen hond zal ik nooit en te nimmer met een volle maag mee nemen op een wandeling.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Ochtend's voor het werk laat ik hem eerst vast eten en maak daarna een aangelijnd wandelingetje van 15 a 20 minuten. 's Avonds laat ik of voor het eten al uit of tussen eten en een grote losse wandeling of training zit minimaal 2 uur.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Hier krijgen ze altijd na de wandeling te eten en daarna wacht ik toch zeker 1 uur voordat er weer gewandeld wordt.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Sanne!! schreef:direct na het eten uitlaten. Wij hebben nooit anders gedaan en hebben er ook nog nooit wat van gemerkt...
Het schijnt dus tegenwoordig ook heel weinig uit te maken of de maag nou vol is op juist leeg er is allebei evenveel kans op een verdraaiing.
Nou zal ik niks zeggen over de rassen waarbij het vaker voorkomt zoals duitse doggen enzo...
nou, het risico daargelaten maar het is toch echt niet lekker om met een volle maag te gaan rennen enzo.
Afbeelding
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

1,5 tot 2 uur na het eten. En na het uitlaten moet hij eerst uithijgen en daarna krijgt hij pas eten. Meestal een half uur tot een uur naar de (grote)wandeling krijgt hij eten.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sacha schreef:
Nou, ik laat ze altijd voor het eten uit, en na de avondmaaltijd wordt er op een zeldzame uitzondering na pas weer de volgende ochtend gepoept, 's avonds laat hoeven ze echt bijna nooit te poepen, dus dan zit er rustig iets van 14 uur tussen eten en poepen.

's Ochtends krijgen ze wel een paar brokjes voor we gaan wandelen zodat ze niet met een compleet lege maag gaan lopen rennen, Lilo gaat anders gal lopen spugen. Maar de ochtendmaaltijd krijgen ze dus ook pas als we weer thuis zijn. Lekker rennen, lekker eten, lekker dutten. Zo gaat dat in de natuur ook. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Ik wandel eerst met hem, dan eten, en dan lekker rustig liggen. Van te voren heeft hij ook helemaal geen honger, hij heeft alleen geslapen, daar krijg je geen honger van hoor :N: En na de wandeling heeft 'ie veel honger en schranst 'ie alles zo naar binnen, en daarna is hij toch een beetje moe. 3 uur er na gaat hij weer uit ongeveer. (Hij kan poepen/plassen veel langer ophouden maar zijn energie.. :mrgreen: )
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

TvanEmst schreef:(Hij kan poepen/plassen veel langer ophouden maar zijn energie.. :mrgreen: )
Goeie opmerking. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb dat probleem niet, want hier krijgen ze rond 22u hun eten, ze krijgen 1 maal per dag eten. En dan krijgt Kai voor het slapengaan nog wat kefir zodat hij 's morgens geen gal braakt. En uitlaten voor ze gaan slapen is in de tuin. :wink:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Hier gaan ze eerst wandelen en dan eten. Trouwens eten doen ze hiet 3x per dag :pffff:
Na het eten is het minimaal een uur rustig aan doen en daarna weer lekker rennen. :wink:
jacquelinejj
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacquelinejj »

Hier krijgen ze het eten na de wandeling
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hier overigens ook 1 keer daags eten ( 6 keer per week) en ergens in de avond. daarna doen ze wat ze willen, vaak spelen maar lopen doen we niet meer.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sacha schreef:
nee hoor, tenminste, hier zitten ze op 1 na allemaal op geperste brok en die krijgen ze na het wandelen.
's avonds tegen een uur of 7 en ze poepen niet meer tot minimaal de volgende ochtend of zelfs middag. Het laatste rondje om een uur of 11 hoeven ze nooit te poepen eigenlijk.

Overigens krijgen ze hier 2 x per dag eten, 's ochtends en 's avonds.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”