Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kathie's nagel-knip-trauma!
Moderator: moderatorteam
- josefiep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!
Kathie's nagel-knip-trauma!
We hebben Kathie nu ongeveer 7 maanden.
Toen ze 6 maanden was, is ze met haar pootje ergens achter blijven hangen, waardoor haar nageltje er half afhing.
De dierenarts heeft haar nagel toen helemaal tot aan het begin af geknipt.
Nu is Kathie erg bang als we aan haar nagels zitten. Dan piept ze heel bang. Ik oefen het wel vaak, door gewoon haar nagels te aaien, enzo.
Haar nagels moeten nu best wel geknipt worden, maar ik wil het niet forceren...
Hoe kan ik dat het beste met haar aanpakken?
(Heb ook nog nooit hondennagels geknipt, hoe kan ik hondennagels het beste knippen?)
Toen ze 6 maanden was, is ze met haar pootje ergens achter blijven hangen, waardoor haar nageltje er half afhing.
De dierenarts heeft haar nagel toen helemaal tot aan het begin af geknipt.
Nu is Kathie erg bang als we aan haar nagels zitten. Dan piept ze heel bang. Ik oefen het wel vaak, door gewoon haar nagels te aaien, enzo.
Haar nagels moeten nu best wel geknipt worden, maar ik wil het niet forceren...
Hoe kan ik dat het beste met haar aanpakken?
(Heb ook nog nooit hondennagels geknipt, hoe kan ik hondennagels het beste knippen?)
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Mijn vorige tekkeltje vond het ook een drama.
Ik liet het altijd door de trimster doen: helemaal aan het eind van de trimbeurt, als ze moe was en het gefrunnik beu, dan ging ik voor de trimtafel staan met een handvol frolicjes. Die gaf ik heel langzaam en pesterig en hield ik steeds voor haar neus, en ondertussen knipte de trimster haar nageltjes
Werkte als een zonnetje
Ik weet niet of jouw hond ook 2x per jaar wordt getrimd, want dit is wel een idee. Anders kan je het doen na een lange wandeling, als ze een beetje moe is. Jij of iemand anders gaat voor haar staan met iets heel lekkers waar ze af en toe wat van krijgt, en ondertussen knip jij of iemand anders snel haar nagels.
Ik liet het altijd door de trimster doen: helemaal aan het eind van de trimbeurt, als ze moe was en het gefrunnik beu, dan ging ik voor de trimtafel staan met een handvol frolicjes. Die gaf ik heel langzaam en pesterig en hield ik steeds voor haar neus, en ondertussen knipte de trimster haar nageltjes
Ik weet niet of jouw hond ook 2x per jaar wordt getrimd, want dit is wel een idee. Anders kan je het doen na een lange wandeling, als ze een beetje moe is. Jij of iemand anders gaat voor haar staan met iets heel lekkers waar ze af en toe wat van krijgt, en ondertussen knip jij of iemand anders snel haar nagels.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- josefiep
- Zeer actief
Tja, het welbekende excuus: Dat vind ik veel te duur.wendy71 schreef:Ik zou het ook door een ervaren trimster laten doen daar je het zelf nog nooit hebt gedaan en ze angsig reageerd mbt haar nageltjes.
En ik trim haar zelf, dus om nou voor die nageltjes een trimster te bezoeken, dat vind ik eigenlijk niet nodig.
En al mijn cavia's (ben caviafokster) knip ik wel zelf, dus ik ga er vanuit dat ik mijn hondje ook wel kan knippen.
@ Tekkel:
Goeie tip, om haar moe te maken...
Dat ga ik voorzichtig proberen...
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Te duur?josefiep schreef:Tja, het welbekende excuus: Dat vind ik veel te duur.wendy71 schreef:Ik zou het ook door een ervaren trimster laten doen daar je het zelf nog nooit hebt gedaan en ze angsig reageerd mbt haar nageltjes.
En ik trim haar zelf, dus om nou voor die nageltjes een trimster te bezoeken, dat vind ik eigenlijk niet nodig.
En al mijn cavia's (ben caviafokster) knip ik wel zelf, dus ik ga er vanuit dat ik mijn hondje ook wel kan knippen.
@ Tekkel:
Goeie tip, om haar moe te maken...
Dat ga ik voorzichtig proberen...
Die paar euro?
Naja, zal wel aan mij liggen.
Succes met het knippen.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- josefiep
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah okee!josefiep schreef:Wacht even... ik besef mij zojuist hoe dom mijn antwoord was...![]()
Zo'n trimster doet dat natuurlijk ook apart van trimmen...
Die knipt natuurlijk ook alleen nageltjes, als ik dat vraag...
Oei... pijnlijk, dit!![]()
Ik ga binnenkort met haar naar een trimster!

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.