Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hurrta tuig
Moderator: moderatorteam
- Enya
- Zeer actief
Bij de borstomtrek moet je 10 cm optellen en dan naar boven afronden.
Enya heeft borstomtrek 47cm +10cm= 57cm. Naar boven afronden is maat 60. Past perfect.
PS: er moet ook ergens een matentabel zijn te downloaden.
PS2: gevonden: http://www.dierenshop.nl/hurttaprotuig-p-492.html. Even zoeken naar de link van de tabel. De RR heeft maat 100 of 110 nodig volgens de tabel. Echter de NL heeft volgens de tabel maat 70 of 80 nodig en Enya heeft 60..... Dus ik twijfel of die tabel klopt.
Enya heeft borstomtrek 47cm +10cm= 57cm. Naar boven afronden is maat 60. Past perfect.
PS: er moet ook ergens een matentabel zijn te downloaden.
PS2: gevonden: http://www.dierenshop.nl/hurttaprotuig-p-492.html. Even zoeken naar de link van de tabel. De RR heeft maat 100 of 110 nodig volgens de tabel. Echter de NL heeft volgens de tabel maat 70 of 80 nodig en Enya heeft 60..... Dus ik twijfel of die tabel klopt.
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
ik heb al heel wat tuigjes gepast bij de dames maar de fijnste vind ik die van Kebo.
Hij is op 5 plaatsen te verstellen en de bandjes die over de kop gaan sluiten samen op een ring in D vorm zodat niet zoals bij Rogz dat deel in een T valt die zijn bij Buddy dan weer niet mooi aan gesloten. ook valt hij niet strak in de oksels wat weer wel was bij Hurrta en andere soorten
Ze hebben hier ook K9 tuigjes maar als ze die veel dragen krijgt Buddy op de schouder kale plekken terwijl de maat wel goed is.
Toevallig pas een nieuwe gekocht voor Buddy ze hebben ze ook bij Beestenspul in Rotterdam en binnen twee dgn had ik hem in huis
Ik vind veel tuigen mooi maar een fijne passende is belangrijkste
O ja op de site staat Buddy ook met het Kebo tuigje om
Hij is op 5 plaatsen te verstellen en de bandjes die over de kop gaan sluiten samen op een ring in D vorm zodat niet zoals bij Rogz dat deel in een T valt die zijn bij Buddy dan weer niet mooi aan gesloten. ook valt hij niet strak in de oksels wat weer wel was bij Hurrta en andere soorten
Ze hebben hier ook K9 tuigjes maar als ze die veel dragen krijgt Buddy op de schouder kale plekken terwijl de maat wel goed is.
Toevallig pas een nieuwe gekocht voor Buddy ze hebben ze ook bij Beestenspul in Rotterdam en binnen twee dgn had ik hem in huis
Ik vind veel tuigen mooi maar een fijne passende is belangrijkste
O ja op de site staat Buddy ook met het Kebo tuigje om
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- Irisz
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Re: Hurrta tuig
Ik heb sinds een tijdje ook Hurrta-tuigjes voor de honden. Ze bevallen echt super! Eindelijk een tuigje wat niet verschuift! Goede pasvorm en makkelijk aan te doen. Met Senna was het altijd een gehannes met haar andere tuig; haar poot op tillen, tuigje er om heen, volgende poot optillen, eerste poot weer eruit....enz.....Ik ben er echt heel blij mee!
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
En welk type tuigjes heb jij dan voor jouw honden?senna03 schreef:Ik heb sinds een tijdje ook Hurrta-tuigjes voor de honden. Ze bevallen echt super! Eindelijk een tuigje wat niet verschuift! Goede pasvorm en makkelijk aan te doen. Met Senna was het altijd een gehannes met haar andere tuig; haar poot op tillen, tuigje er om heen, volgende poot optillen, eerste poot weer eruit....enz.....Ik ben er echt heel blij mee!
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Ik heb het type tuig wat op de foto staat die jij geplaatst hebt.Irisz schreef:En welk type tuigjes heb jij dan voor jouw honden?senna03 schreef:Ik heb sinds een tijdje ook Hurrta-tuigjes voor de honden. Ze bevallen echt super! Eindelijk een tuigje wat niet verschuift! Goede pasvorm en makkelijk aan te doen. Met Senna was het altijd een gehannes met haar andere tuig; haar poot op tillen, tuigje er om heen, volgende poot optillen, eerste poot weer eruit....enz.....Ik ben er echt heel blij mee!
- Senta
- Zeer actief
Re:
Crista schreef:Sorry Iris, ik ga je topic even vervuilen![]()
ik zat te kijken naar het Hurrta pro Y tuig:
Deze is alleen niet in Nederland verkrijgbaar maar ik vind hem errug mooiHeb de zoekfunctie even gebruikt en las alleen ergens hier op het forum dat er wat aan kapot gegaan was... weet niet of er ervaringen zijn met dit tuig?
Is gewoon in Nederland te krijgen hoor!!!
Hond van mijn zus heeft dit tuig voor haar hond en zij is hier erg tevreden over,
- Hamilton
- Zeer actief
Re:
het zij je vergeven hoor, kom ik die mooie kanjers weer eens tegenCrista schreef:Ja deze is van de site:
en deze stond ergens op 't hondenforum (sorry voor het jatten van de foto :N:):
helaas zijn er bij allebei de tuigen de ogen met het korte bandje tussen de stiksels uitgeknapt.
wel na een flinke ruk, maar zo'n tuig ( maat L en XL) zijn toch bestemd voor grote honden dus moeten ook wel wat kunnen hebben.
Ik heb een nieuw tuig gekregen en heb deze gelijk op het "kruispunt"versterkt met extra stiksels.
het oude tuig bij een zeilmakerij weer vast laten stikken.
moet zeggen dat ik ze niet vaak omheb, ja bij fikse wandelingen met hondenclubs, ben toch nog steeds bang dat de ring weer losbreekt
- Hamilton
- Zeer actief
Re:
succes met het tuig, kijk en voel wel even of de ring stevig en ver genoeg vastgestikt zit, was bij mij niet het geval, zat maar tussen 1 rand gestikt.Irisz schreef:Nou, het Hurrta tuig is besteld en ik verwacht m deze week.
Nu maar hopen dat hij past.
(importeur gemeld en die zou het doorgeven aan Hurrta)
ik heb m'n nieuw gekregen tuig gelijk een aantal malen flink doorgestikt op het "kruispunt" en het oude kapotte tuig laten repareren bij een zeilmakerij
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Re:
Bedankt voor de tip! Het tuig is vandaag binnen gekomen en zal morgen meteen even checken hoe goed het allemaal vast zit.Hamilton schreef:
succes met het tuig, kijk en voel wel even of de ring stevig en ver genoeg vastgestikt zit, was bij mij niet het geval, zat maar tussen 1 rand gestikt.
(importeur gemeld en die zou het doorgeven aan Hurrta)
ik heb m'n nieuw gekregen tuig gelijk een aantal malen flink doorgestikt op het "kruispunt" en het oude kapotte tuig laten repareren bij een zeilmakerij
Op het eerste gezicht zag het er goed uit.
Ik heb overigens een iets ander model dan jij hebt. Ik heb niet het Y-model, maar zo'n 'gewone' pro, van zwart leer met reflectie.