Pipetjes willen vaak niet helpen bij honden met een vlooien allergie; ze reageren op de beet van de vlo en met die pipetjes moeten de vlooien eerst bijten willen ze doodgaan.
Toen ik een hond met een vlooien allergie had kreeg ik van de DA een spul wat ik tegen de haren in op zn vacht moest spuiten.
Is al jaren geleden en ik weet helaas de naam van het spul niet meer

maar ondanks dat het rotzooi was (je moest het met plastic handschoenen aan aanbrengen) hielp het wel goed.
Ik gebruik al jaren teatree oil voor mijn huidige honden.
Gebruik een plantenverstuiver vol water ( denk dat daar een halve liter ingaat) en doe daar een drup of 5 teatree olie in. Goed schudden en tegen de haren in op de honden spuiten. Het helpt hier goed om de insecten bij hen weg te houden in de zomer, of het ook tegen de vlooien werkt weet ik niet eigenlijk niet.
Mijn honden zijn natuurlijk wel redelijk aan de maat, als ik een kleiner hondje had zou ik denk ik een druppel of 2-3 gebruiken op dezelfde hoeveelheid water.
Als er erg veel vliegen zijn doe ik ook een druppel op hun oor randen.
Dat is wel onverdund, maar ik doe die druppel eerst op mijn vingers, wrijf die tegen elkaar en ga dan over hun oren.
Hier hebben ze nog nooit last gehad van de teatree olie, maar zoals ik las wil dat natuurlijk niet zeggen dat alle honden er goed op reageren.