Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie durft er te wandelen met Ragyo en Kiba?
Moderator: moderatorteam
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie durft er te wandelen met Ragyo en Kiba?
Het lijkt me leuk eens samen met iemand te wandelen, en ook goed voor Kiba zodat ie goede ervaringen op kan doen met andere honden.
Dus als iemand zin heeft, ergens tot max. een half uur rijden vanaf Velp, op een niet te druk moment..? (Rozendaalse hei in het weekend is too much wat mij betreft)
Kiba is wel nog erg onzeker naar andere honden toe en kan maffe dingen doen (afwisselen tussen spelgedrag en grommen bijv), dus we zoeken iemand met een of meer honden die sociaal zijn maar ook stevig in hun schoenen staan!
Ragyo en Kiba zijn overigens allebei intacte reuen.
Lijkt het je wat, dan hoor ik het graag!
Dus als iemand zin heeft, ergens tot max. een half uur rijden vanaf Velp, op een niet te druk moment..? (Rozendaalse hei in het weekend is too much wat mij betreft)
Kiba is wel nog erg onzeker naar andere honden toe en kan maffe dingen doen (afwisselen tussen spelgedrag en grommen bijv), dus we zoeken iemand met een of meer honden die sociaal zijn maar ook stevig in hun schoenen staan!
Ragyo en Kiba zijn overigens allebei intacte reuen.
Lijkt het je wat, dan hoor ik het graag!
- Moos
- Zeer actief
Re: Wie durft er te wandelen met Ragyo en Kiba?
Ik zou wel willen, ben wel benieuwd naar jouw ventjes ook
, alleen ik woon niet bepaald een half uur rijden van Velp vandaan 
Twee teven lijkt me een veilige zet toch?

Twee teven lijkt me een veilige zet toch?

-
Brigitte
- Zeer actief
Ik wil ook wel mits het niet al te ver rijden wordt vanaf Den Haag
, heb een sociaal teefje en een hele sociale reu.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat Ragyo spontaan verliefd wordt en Kiba zal ze ook niet eng vinden lijkt meMoos schreef:Ik zou wel willen, ben wel benieuwd naar jouw ventjes ook, alleen ik woon niet bepaald een half uur rijden van Velp vandaan
Twee teven lijkt me een veilige zet toch?![]()
maar jij woont ergens richting Randstad, ofzo?
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Den Haag is best een heel eind hier vandaan...Brigitte schreef:Ik wil ook wel mits het niet al te ver rijden wordt vanaf Den Haag, heb een sociaal teefje en een hele sociale reu.
Of ik zou moeten kijken of ik het een keer kan combineren met iemand opzoeken daarzo, ik heb nog een hoop kennissen in Leiden.
-
Brigitte
- Zeer actief
Oh maar ik wel best wel een stukkie rijden hoor (4 a 5 kwartier of zo) als het maar niet al te lang is ivm de evt warmte 
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
En daar voorbij :N:Ragyo schreef:maar jij woont ergens richting Randstad, ofzo?
sorry

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
o nou wie weet dan, zou hardstikke leuk zijn, de routeplanner geeft aan 1 uur 20 minuten van Den Haag naar hier maar we zouden elkaar ook ergens halverwege kunnen ontmoeten, alleen weet ik dan geen wandelgebieden - hoewel bij Ede was er toch ook iets van een hei, maar daar ben ik nog niet geweest..Brigitte schreef:Oh maar ik wel best wel een stukkie rijden hoor (4 a 5 kwartier of zo) als het maar niet al te lang is ivm de evt warmte
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
nou weet je op zich 1x richting strand rijden ofzo zou ik ook nog wel zien zitten, zo heeeeel soms doe ik datFrenk schreef:En daar voorbij :N:Ragyo schreef:maar jij woont ergens richting Randstad, ofzo?
sorry
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
Ja, ik woon in de buurt van AlkmaarRagyo schreef:ik denk dat Ragyo spontaan verliefd wordt en Kiba zal ze ook niet eng vinden lijkt meMoos schreef:Ik zou wel willen, ben wel benieuwd naar jouw ventjes ook, alleen ik woon niet bepaald een half uur rijden van Velp vandaan
![]()
maar jij woont ergens richting Randstad, ofzo?
Ik wil ook best ergens meer in het midden van het land afspreken als jij ons van het station ergens op kan halen?
Strand hebben we hier natuurlijk wel, en dat is ook erg leuk! Alleen tot 1 Oktober mogen ze alleen voor 9 uur en na 19 uur het strand op. Nu is een avond strand wandeling wel erg lekker als het een hete dag geweest is, maar het is wel een enorm eind rijden voor jou

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Als jij iets afdaalt richting Bloemendaal, dan mag je wel gewoon overdag het strand opMoos schreef:Ja, ik woon in de buurt van AlkmaarRagyo schreef:ik denk dat Ragyo spontaan verliefd wordt en Kiba zal ze ook niet eng vinden lijkt meMoos schreef:Ik zou wel willen, ben wel benieuwd naar jouw ventjes ook, alleen ik woon niet bepaald een half uur rijden van Velp vandaan
![]()
maar jij woont ergens richting Randstad, ofzo?![]()
Ik wil ook best ergens meer in het midden van het land afspreken als jij ons van het station ergens op kan halen?
Strand hebben we hier natuurlijk wel, en dat is ook erg leuk! Alleen tot 1 Oktober mogen ze alleen voor 9 uur en na 19 uur het strand op. Nu is een avond strand wandeling wel erg lekker als het een hete dag geweest is, maar het is wel een enorm eind rijden voor jou

- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 1
Zou het ook wel zien zitten. Volgens mappy is Velp (als ik de juiste heb aangeduid teminste, hij vond er natuurlijk weer 2
) 1,5 u rijden vanaf hier (BE). Dus als je ergens richting BE nog iets weet waar je rustig kan wandelen, laat maar weten dan he. Sanka kan het met alles en iedereen vinden. Alles en iedereen dient dan ook om te spelen... Dus als Ragyo en Kiba tegen wat onozel puppygeweld kunnen, dan lijkt het ons wel wat. Sanka is bijna een jaar oud en kan dus ook wel tegen een stootje hoor. In het slechtste geval zijn jouw mannen stapelverliefd om m'n meid 
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik wil ook wel een keer wandelen met Macho.
Macho is wel een intacte reu ik weet niet of dat een probleem is met jouw honden?
Macho staat in ieder geval wel stevig in zijn schoenen.
Macho is alleen niet zo heel spelerig dus of ze er veel aan hebben weet ik niet.
Owja ik woon in Nijmegen en dat is volgens mij aardig in de buurt.
Macho is wel een intacte reu ik weet niet of dat een probleem is met jouw honden?
Macho is alleen niet zo heel spelerig dus of ze er veel aan hebben weet ik niet.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
hm dat vraag ik me af, Ragyo is zelf nogal een patsertje (hoewel hij zich in het algemeen ook wel meteen weer gedeist houdt als zijn vertoon geen effect heeft). met macho reuen klikt ie meestal niet. ze zijn allebei intact. van Kiba weet ik gewoon nog niet zo goed met welke honden hij wel en niet kan.samantha! schreef:Ik wil ook wel een keer wandelen met Macho.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
er zal ongetwijfeld iets zijn tussen hier en belgie, ik weet alleen niks, want ik kom niet zo vaak die richting op! misschien dat er iemand op het forum iets weet?kimmeke schreef:Zou het ook wel zien zitten. Volgens mappy is Velp (als ik de juiste heb aangeduid teminste, hij vond er natuurlijk weer 2) 1,5 u rijden vanaf hier (BE). Dus als je ergens richting BE nog iets weet waar je rustig kan wandelen, laat maar weten dan he. Sanka kan het met alles en iedereen vinden. Alles en iedereen dient dan ook om te spelen... Dus als Ragyo en Kiba tegen wat onozel puppygeweld kunnen, dan lijkt het ons wel wat. Sanka is bijna een jaar oud en kan dus ook wel tegen een stootje hoor. In het slechtste geval zijn jouw mannen stapelverliefd om m'n meid
onnozel puppygeweld kunnen ze wel aan lijkt me. Ragyo sowieso en Kiba speelt graag lekker lomp.
edit: het is trouwens Velp in gelderland, bij Arnhem.
Laatst gewijzigd door Ragyo op 23 jun 2009 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
het lijkt me best heel leuk om dat een keer te doen maar ik zie nu ineens allerlei scenarios voor me met drukke stranden en rennende kinderen en paarden en dan denk ik, misschien is het daar iets te vroeg voor, Kiba krijgt allicht een hartverzakking (of ik, da's mee waarschijnlijk) dus het zou of echt een rustig stuk moeten zijn of misschien in het najaar.Frenk schreef:Als jij iets afdaalt richting Bloemendaal, dan mag je wel gewoon overdag het strand opMoos schreef:[
Ja, ik woon in de buurt van Alkmaar![]()
Strand hebben we hier natuurlijk wel, en dat is ook erg leuk! Alleen tot 1 Oktober mogen ze alleen voor 9 uur en na 19 uur het strand op. Nu is een avond strand wandeling wel erg lekker als het een hete dag geweest is, maar het is wel een enorm eind rijden voor jouVanaf Arnhem is het een uur en een kwartier rijden (ongeveer).
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb wel een auto dus afhalen zou kunnen, maar, twee mensen en vier honden die elkaar niet kennen in een nissan micra, ik weet niet of dat haalbaar is? (als Arnhem nog onder jouw definitie van midden des lands valt is het makkelijker natuurlijkMoos schreef:Ja, ik woon in de buurt van AlkmaarRagyo schreef:ik denk dat Ragyo spontaan verliefd wordt en Kiba zal ze ook niet eng vinden lijkt meMoos schreef:Ik zou wel willen, ben wel benieuwd naar jouw ventjes ook, alleen ik woon niet bepaald een half uur rijden van Velp vandaan
![]()
maar jij woont ergens richting Randstad, ofzo?![]()
- Moos
- Zeer actief
Dat niet, maar ik kan wel rechtstreeks met de trein vanaf hier naar Arnhem, dus dan is het ook goedRagyo schreef:
ik heb wel een auto dus afhalen zou kunnen, maar, twee mensen en vier honden die elkaar niet kennen in een nissan micra, ik weet niet of dat haalbaar is? (als Arnhem nog onder jouw definitie van midden des lands valt is het makkelijker natuurlijk)
Mijn honden zijn heel makkelijk voor wat betreft 'met vreemde honden in een auto'. Saar neem ik dan op schoot, en Vera is ertoe in staat zich wanhopig door het raampje wegkijkend in een hoek te wurmen om vooooral de andere hond(en) maar niet boos te maken
Ik weet niet hoe jouw honden zijn als er opeens een Vera bij ze in de auto gegooid wordt? Ik heb totaal geen auto kennis

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het werkelijk nog nooit geprobeerd! Ik heb Ragyo wel eens bij andere teven in de auto gezet, ach ja Ragyo en teef = altijd lol. Met Kiba vraag ik het me af, wellicht dat het too much is vreemd persoon + vreemde honden in 1 keer.Moos schreef:Dat niet, maar ik kan wel rechtstreeks met de trein vanaf hier naar Arnhem, dus dan is het ook goedRagyo schreef:
ik heb wel een auto dus afhalen zou kunnen, maar, twee mensen en vier honden die elkaar niet kennen in een nissan micra, ik weet niet of dat haalbaar is? (als Arnhem nog onder jouw definitie van midden des lands valt is het makkelijker natuurlijk)
![]()
Mijn honden zijn heel makkelijk voor wat betreft 'met vreemde honden in een auto'. Saar neem ik dan op schoot, en Vera is ertoe in staat zich wanhopig door het raampje wegkijkend in een hoek te wurmen om vooooral de andere hond(en) maar niet boos te maken![]()
Ik weet niet hoe jouw honden zijn als er opeens een Vera bij ze in de auto gegooid wordt? Ik heb totaal geen auto kennis, maar ik weet niet of Vera dan bijvoorbeeld in de achterbak kan en jouw jongens op de achterbank?
Er past denk ik wel een hond in de achterbak maar ik heb er geen hondenrek tussen dus dan kunnen ze elkaar wel nog zien/aanraken. Maar ik zou de jongens dan wel weer vast kunnen maken zodat ze niet over de bank kunnen klimmen, als Vera braaf blijft waar ze is dan zou het moeten kunnen.
Als je Arnhem zou zien zitten dan is jou + honden afhalen, hier thuis rustig kennismaken en dan naar het bos ook een optie. Ik neem aan als alles elkaar eenmaal gezien heeft dat we wel kunnen inschatten of het in de auto te proppen valt.
Of vanaf station Velp (is maar ietsjes verder van het midden van NL :sst:) is er zelfs een bos op loopafstand (kwartier ofzo). Alleen daar kan je maar beperkt loslopen op 1 pad (half uurtje ofzo) en de rest is aanlijngebied. Wel heel mooi en je kan uren wandelen op zich.
- Moos
- Zeer actief
Nou, dan ga ik liever voor optie 1 (Arnhem dus)Ragyo schreef: Ik heb het werkelijk nog nooit geprobeerd! Ik heb Ragyo wel eens bij andere teven in de auto gezet, ach ja Ragyo en teef = altijd lol. Met Kiba vraag ik het me af, wellicht dat het too much is vreemd persoon + vreemde honden in 1 keer.
Er past denk ik wel een hond in de achterbak maar ik heb er geen hondenrek tussen dus dan kunnen ze elkaar wel nog zien/aanraken. Maar ik zou de jongens dan wel weer vast kunnen maken zodat ze niet over de bank kunnen klimmen, als Vera braaf blijft waar ze is dan zou het moeten kunnen.
Als je Arnhem zou zien zitten dan is jou + honden afhalen, hier thuis rustig kennismaken en dan naar het bos ook een optie. Ik neem aan als alles elkaar eenmaal gezien heeft dat we wel kunnen inschatten of het in de auto te proppen valt.
Of vanaf station Velp (is maar ietsjes verder van het midden van NL :sst:) is er zelfs een bos op loopafstand (kwartier ofzo). Alleen daar kan je maar beperkt loslopen op 1 pad (half uurtje ofzo) en de rest is aanlijngebied. Wel heel mooi en je kan uren wandelen op zich.
Als ik iets van 2 uur gereisd heb wil ik wel een hele flinke losloopwandeling kunnen maken
Aangelijnd lopen met Vera die net uit het OV komt zetten is bijzonder niet lollig

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
over een tijdje wil ik wel een keer met je wandelen. Bedan is nu nog redelijk snel onder de indruk van een hond die snauwt. We kunnen wel op het rozendaalseveld afspreken, gaat het niet lopen we ieder een andere kant op. Het rozendaalseveld is 5 minuten rijden voor mij en ik kom er zo'n 5 keer per week.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
is goed, dan laat maar weten tegen dat je denkt dat ie het aankan! misschien is het snauwen hier over een tijdje ook wel minder. hoop ikkiki78 schreef:over een tijdje wil ik wel een keer met je wandelen. Bedan is nu nog redelijk snel onder de indruk van een hond die snauwt. We kunnen wel op het rozendaalseveld afspreken, gaat het niet lopen we ieder een andere kant op. Het rozendaalseveld is 5 minuten rijden voor mij en ik kom er zo'n 5 keer per week.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
haha, ja daar kan ik me ook wel iets bij voorstellenMoos schreef: Nou, dan ga ik liever voor optie 1 (Arnhem dus)![]()
![]()
Als ik iets van 2 uur gereisd heb wil ik wel een hele flinke losloopwandeling kunnen maken![]()
![]()
Aangelijnd lopen met Vera die net uit het OV komt zetten is bijzonder niet lollig
nou top, en wat ontzettend leuk dat je dat hele eind wil reizen!!
ik stuur je wel een pb zo om wat af te spreken.
- samantha!
- Zeer actief
Macho is op zich niet echt MachoRagyo schreef:hm dat vraag ik me af, Ragyo is zelf nogal een patsertje (hoewel hij zich in het algemeen ook wel meteen weer gedeist houdt als zijn vertoon geen effect heeft). met macho reuen klikt ie meestal niet. ze zijn allebei intact. van Kiba weet ik gewoon nog niet zo goed met welke honden hij wel en niet kan.samantha! schreef:Ik wil ook wel een keer wandelen met Macho.
Maar als je twijfelt dan kunnen we het maar beter niet doen.
Je hebt al wat opties zie ik
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ja is misschien voorlopig even beter, wie weet als het een paar keer goed gaat dat ik het wel aandurf! dank je wel voor het aanbod in ieder geval.samantha! schreef:Ragyo schreef:hm dat vraag ik me af, Ragyo is zelf nogal een patsertje (hoewel hij zich in het algemeen ook wel meteen weer gedeist houdt als zijn vertoon geen effect heeft). met macho reuen klikt ie meestal niet. ze zijn allebei intact. van Kiba weet ik gewoon nog niet zo goed met welke honden hij wel en niet kan.samantha! schreef:Ik wil ook wel een keer wandelen met Macho.
Macho is op zich niet echt Macho![]()
- samantha!
- Zeer actief
Graag gedaan hoor!Ragyo schreef:ja is misschien voorlopig even beter, wie weet als het een paar keer goed gaat dat ik het wel aandurf! dank je wel voor het aanbod in ieder geval.samantha! schreef:Ragyo schreef: hm dat vraag ik me af, Ragyo is zelf nogal een patsertje (hoewel hij zich in het algemeen ook wel meteen weer gedeist houdt als zijn vertoon geen effect heeft). met macho reuen klikt ie meestal niet. ze zijn allebei intact. van Kiba weet ik gewoon nog niet zo goed met welke honden hij wel en niet kan.
Macho is op zich niet echt Macho![]()
Ik hoor het wel als je het toch een keer aandurft.
- Inge2104
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
- Aantal honden: 1
Wij durven ook wel!
We kamperen nog wel eens in velp, en Luna kan echt met alles en iedereen opschieten! Is een teefje!
Zal ik je, als we weer een keer die kant op komen, voor die tijd even pb-en?
We kamperen nog wel eens in velp, en Luna kan echt met alles en iedereen opschieten! Is een teefje!

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, is goed!Inge2104 schreef:Wij durven ook wel!
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij durven ook wel hoor.
Ik heb een teefje van 16 maanden (ook een Luna
).
Kan met elke hond overweg (nog nooit problemen/agressie/dominantie).
Is wel heel erg spelerig en rennerig. Wij wonen in Nijmegen, dus Rozendaal is goed te doen.
Ik heb een teefje van 16 maanden (ook een Luna
Kan met elke hond overweg (nog nooit problemen/agressie/dominantie).
Is wel heel erg spelerig en rennerig. Wij wonen in Nijmegen, dus Rozendaal is goed te doen.