Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Marjoleine schreef:Jee, wat een baby nog!
Komt dat wel goed?
de ouders zijn heel druk met voeren en laten hem/haar niet alleen, en we hebben het gedeelte waar hij/zij zit afgeschermd voor de honden en de kat er niet uitgelaten. dus ik hoop dat het goed komt idd.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 26 jun 2009 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Die is inderdaad te klein. Als het goed weer blijft en hij kan ergens in een struik zitten dan heeft hij wel een kans. maar kwikstaartjes horen absoluut niet zo klein uit te vliegen. Wat een reden kan zijn is luizen of vlooien in het nest. De ouders zullen wel doorvoeren en dus is het duimen dat hij het redt. Mocht je een overkapt iets hebben vlakbij waar het jong nu zit dan kun je evt iets verhoogd een lekker plekje maken en hem droog zetten. Met zijn geschreeuw zullen de ouders wel voeren.
ik heb het nest gevonden en hem weer teruggezet. helaas was daar een ander dood jong dat er half uithing, verstrikt in een klein touwtje in de bladeren. wat is nu wijsheid, er weer utihalenm en beschut neerzetten of laten zitten?
Hutsje schreef:ik heb het nest gevonden en hem weer teruggezet. helaas was daar een ander dood jong dat er half uithing, verstrikt in een klein touwtje in de bladeren. wat is nu wijsheid, er weer utihalenm en beschut neerzetten of laten zitten?
Kun je hem in een klimop zetten vlak bij het nest? Dat is denk ik het beste. Als je ze nu zo min mogelijk verstoord en het jong kan droog zitten komt het wel goed. Ik denk dat er parasieten in het nest zitten. Het is bloedheet nu en mijn nestkasten zitten echt onder de luizen en vlooien zag ik vorige week. Ze besprongen me gewoon en ik heb alles uitgekookt en schoon gemaakt.
Terugzetten is ook vaak zinloos met jongen die al gelopen hebben. Die gaan er meestal meteen weer uit. Een klein plat plekje in de klimop moet genoeg zijn voor hem Meer kun je niet doen want de natuur is de natuur en wij kunnen het niet beter helaas
ach wat klein nog , hoop dat het allemaal goed gaat. Hier ging het vorig jaar mis met het kwikstaart nestje. Ma of pa was gepakt door een buizerd en de kleintjes waren ook opeens weg.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ALS je al terug zou moeten, zou ik het dode jong verwijderen ivb. ongedierte. Verder niets doen, de ouders redden het wel. En zoals je zelf al zegt... als het zo gaat, hoeft het nest niet meer verstoord te worden.