Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reizen door Frankrijk met pup < 3 mnd

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

SaRoBe
Vaste gebruiker

Reizen door Frankrijk met pup < 3 mnd

Ongelezen bericht door SaRoBe »

Wie kan me nu vertellen hoe het zit want ik zie door de bomen het bos niet meer?

Op de ene site staat dat een pup jonger dan 3 maanden sowieso Frankrijk niet in mag en ergens anders lees je weer dat het wel mag zolang je alleen Frankrijk doorgaat en daar niet blijft.

Wij willen een pup halen uit Engeland en dan met de Eurotunnel via Frankrijk dus naar huis in Nederland.
Hamilton
Zeer actief

Re: Reizen door Frankrijk met pup < 3 mnd

Ongelezen bericht door Hamilton »

eind september 2006 heb ik mijn 8 weken oude pup uit Engeland gehaald
bij de tunnelreservering, begreep ik dat een hond uit engeland niets kost , naar engeland wel ( toen € 45,-)
bij het elektronisch inchecken moest ik aangeven of er een hond meeging, heb ik dus niet gedan, en vlak voor de tunnel heb ik de pup lekker laten rennen/spelen, daarna eten gegeven en in de bench gestopt, afgedekt, en zo zijn we de trein opgereden, ze sliep en er was ook geen douane controle op dat moment.

jaren terug heb ik zo ook Svear uit Engeland gehaald, vermoeide pup in de auto en bench afgedekt.

mijn ervaring is dat de betreffende organisaties ook niet alles weten.
zorg dat de pup gechipped is ( anders heb je hier problemen met de stamboom) vraag een verklaring van de da dat de pup in een rabiesvrije omgeving is opgegroeid en niet buiten het terrein van de fokker is geweest.

succes
(om wat voor pup gaat het?)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
SaRoBe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SaRoBe »

Hamilton schreef:eind september 2006 heb ik mijn 8 weken oude pup uit Engeland gehaald
bij de tunnelreservering, begreep ik dat een hond uit engeland niets kost , naar engeland wel ( toen € 45,-)
bij het elektronisch inchecken moest ik aangeven of er een hond meeging, heb ik dus niet gedan, en vlak voor de tunnel heb ik de pup lekker laten rennen/spelen, daarna eten gegeven en in de bench gestopt, afgedekt, en zo zijn we de trein opgereden, ze sliep en er was ook geen douane controle op dat moment.

jaren terug heb ik zo ook Svear uit Engeland gehaald, vermoeide pup in de auto en bench afgedekt.

zorg dat de pup gechipped is ( anders heb je hier problemen met de stamboom) vraag een verklaring van de da dat de pup in een rabiesvrije omgeving is opgegroeid en niet buiten het terrein van de fokker is geweest.

succes
Zo heeft iemand die ik laatst sprak het vorig jaar ook gedaan, die hadden de pup in een doosje met handdoek erover die heerlijk lag te slapen. Er heeft wel iemand de handdoek opgetild en zei iets van 'oh een puppie' en daarmee was het klaar.

Ik heb ook begrepen dat je alleen betaald voor een hond engeland in en niet andersom, het is nu 46 euro :-)

Ik s****t 7 kleuren maar zo ga ik het ook maar doen denk ik :roll:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik ben benieuwd om wat voor pupje het gaat.
Hamilton
Zeer actief

SaRoBe schreef:
Hamilton schreef:eind september 2006 heb ik mijn 8 weken oude pup uit Engeland gehaald

succes
Zo heeft iemand die ik laatst sprak het vorig jaar ook gedaan, die hadden de pup in een doosje met handdoek erover die heerlijk lag te slapen. Er heeft wel iemand de handdoek opgetild en zei iets van 'oh een puppie' en daarmee was het klaar.

Ik heb ook begrepen dat je alleen betaald voor een hond engeland in en niet andersom, het is nu 46 euro :-)

Ik s****t 7 kleuren maar zo ga ik het ook maar doen denk ik :roll:
ik zat ook met kromme tenen in de auto hoor :mrgreen:
als je van te voren boekt, kun je op het terrein via incheckpunten, jezelf inchecken, dan kun je blijven wachten tot je zelf vindt dat de pup stil genoeg is en dan door de douane gaan( en niet aangeven dat er een hond meegaat)
mocht er toch gecontroleerd worden, houd je van de domme, vertel dat je rechtstreeks naar nederland rijdt en weet dat een hond op doorreis is, die ook z'n bench niet uitkomt, geen problemen geeft.
Afbeelding
Nel en Nisvan
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

succes
Pup hoeft niet gechipt te zijn. Voor een stamboom van de RvB dien je een officiele stamboom van de Kennelclub te overleggen. Na betaling komt de chipster net zoals bij een nest thuis de hond chippen. Onze ervaring is dat er nooit gecontroleerd wordt bij aankomst in Fr vanuit Engeland. Maar laatst lagen de Fransen dwars en dan willen ze nog wel eens vervelend zijn.
Succes.
Maggie
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Honden onder de 12 weken mogen niet ingeent worden tegen rabiës, daarom mogen de honden jonger dan 3 maanden Frankrijk niet in en dus ook niet op doorreis. Volgens mij kunnen ze een paar dingen doen als je gecontroleerd wordt. Of ze nemen je hond in beslag of je wordt teruggestuurd waar je vandaag komt. Tis maar net wat voor risico je wilt nemen. Fransen kunnen soms heel moeilijk zijn.

Is er een mogelijkheid dat je met de boot kan? (of kunnen daar geen auto's in? :denken: )

Misschien dat je met de fokker kan overleggen om de pup later te halen en dat de fokker de pup laat enten voor rabiës?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

goud schreef:

succes
Pup hoeft niet gechipt te zijn. Voor een stamboom van de RvB dien je een officiele stamboom van de Kennelclub te overleggen. Na betaling komt de chipster net zoals bij een nest thuis de hond chippen. Onze ervaring is dat er nooit gecontroleerd wordt bij aankomst in Fr vanuit Engeland. Maar laatst lagen de Fransen dwars en dan willen ze nog wel eens vervelend zijn.
Succes.
:denken: :denken:
ik lees toch duidelijk op de site van de Raad van Beheer, dat er een identificatiechip bij de hond moet zijn en ook op de officiele papieren vermeld moet staan
zie: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... n-rashond/" onclick="window.open(this.href);return false;

( kan helaas het betreffende stukje niet kopieeren)
Afbeelding
Nel en Nisvan
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Hamilton schreef:
goud schreef:

succes
Succes.
:denken: :denken:
ik lees toch duidelijk op de site van de Raad van Beheer, dat er een identificatiechip bij de hond moet zijn en ook op de officiele papieren vermeld moet staan
zie: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... n-rashond/" onclick="window.open(this.href);return false;

( kan helaas het betreffende stukje niet kopieeren)
Dan is dat waarschijnlijk nieuw. Onze laatste hond van zo'n 4 jr geleden is als pup ongechipt naar hier gekomen en toen door de RvB na overlegging van de stamboom van de Engelse Kennelclub hier gechipt en ingeschreven. Dan hebben ze waarschijnlijk weer nieuwe regels daarvoor. Chippen kun je daar bij de DA. Of de Kennelclub het zelf doet weet ik niet. Wij hebben ook een pup met 3 mnd vóór haar mee te nemen naar hier, in Engeland laten chippen en rabiës gedaan (da). Na een mnd. hebben we haar hier laten prikken voor het Petscheme. Houdt dat ook even in je achterhoofd mocht je met haar in Engeland willen showen.
Maggie
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Sinds 2004 moet een hond altijd gechipt of getatoeëerd zijn als je de grens over gaat. Dat is Europese regelgeving, geldt dus ook voor Frankrijk. De rabiësenting is ook verplicht maar lidstaten hebben de mogelijkheid om een uitzondering te maken voor pups. Nederland heeft dat gedaan, Frankrijk niet.

Meer info vind je hier: http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=1 ... ode=BROWSE" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk zou ik absoluut niet willen reizen met een pup die niet aan de eisen voldoet, maar dat is ieder voor zich natuurlijk :wink:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Wij hebben 2 maanden geleden Popeye opgehaald via de Tunnel. Toen 10 weken oud.

Op de heenweg vroegen ze waar de lege bench voor was. "Puppie ophalen" en we konden doorrijden. Op de terugweg werd er niets gevraagd toen ze de pup in de bench zagen zitten.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Kristina schreef:Honden onder de 12 weken mogen niet ingeent worden tegen rabiës, daarom mogen de honden jonger dan 3 maanden Frankrijk niet in en dus ook niet op doorreis.
Een hond onder de twaalf weken mag best de Rabies-enting hebben, hoor! (Of het verstandig is, is een andere kwestie, maar het mag wel.)
Het probleem zit 'm in het feit dat honden vanaf 12 weken Rabies geent MOETEN zijn als ze de grens over gaan. Een Rabies-enting is pas geldig drie weken nadat 'ie gezet is. Dat zou betekenen dat, wanneer je met een hond van 12 weken de grens over wil, die hond dus met 9 weken Rabies-geent moet worden. Ontzettend jong voor die enting en met alle risico's van dien, dus ik zou kijken of je het anders op kunt lossen. (Of zorgen dat je de hond met 11 weken kunt ophalen of vragen of de fokker aan de dierenarts wil vragen om in het entboekje aan te tekenen dat de hond met 9 weken Rabies-geent is, maar hem die enting niet laten geven.)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

under the red sky schreef: Persoonlijk zou ik absoluut niet willen reizen met een pup die niet aan de eisen voldoet, maar dat is ieder voor zich natuurlijk :wink:
Nee, maar persoonlijk zou ik een pup onder de twaalf weken ook geen Rabies-enting laten geven, maar dat is uiteraard ook ieder voor zich...
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Ik heb Nelson mee genomen via Harwich Hoek van Holland (was 1 uur rijden van de fokster vandaan). Ik had een paar weken eerder toen ik over ging gevraagd of ik de pup mee naar boven mocht nemen en toen is er gezegd dat ik de pup in een bench bij de receptie kon zetten. Ik heb een kaartje gekregen vandegene die toen bij de receptie stond en toen ik hem haalde hem mee naar boven genomen. Daarna zijn we wat gaan eten, en hebben we onze naam achter gelaten bij de receptie. Na het eten zijn we gaan kijken hoe het met hem ging en hij lag braaf te slapen. Vrienden van me hebben een jaar later via de zelfde route hun pup gehaald, maar de hovercraft waar ik bij mee was gegaan, was toen uit de vaart. Op de heenweg hebben ze gevraagd of ze de pup mee naar boven mochten nemen en dat mocht niet. Ze belde me in paniek op wat ze moesten doen. Ik heb ze aangeraden de pup in een weekend tas te doen en mee naar boven te nemen.Dit hebben ze gedaan. Een steward heeft de pup gezien en er niks van gezegd. Bij de grens in Engeland zeiden ze alleen : he's is gorgeous en in Nederland, wilde ze zijn paspoort niet zien en zeiden ze alleen : verwen hem niet te veel. :lol1:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Elvira schreef:Vrienden van me hebben een jaar later via de zelfde route hun pup gehaald, maar de hovercraft waar ik bij mee was gegaan, was toen uit de vaart. Op de heenweg hebben ze gevraagd of ze de pup mee naar boven mochten nemen en dat mocht niet. Ze belde me in paniek op wat ze moesten doen. Ik heb ze aangeraden de pup in een weekend tas te doen en mee naar boven te nemen.Dit hebben ze gedaan. Een steward heeft de pup gezien en er niks van gezegd. Bij de grens in Engeland zeiden ze alleen : he's is gorgeous en in Nederland, wilde ze zijn paspoort niet zien en zeiden ze alleen : verwen hem niet te veel. :lol1:
Super, dat het zo afgelopen is, maar je neemt wel een enorm risico door op deze manier je pup op te halen, denk ik? Je zal maar een chagarijnige douanebeamte treffen, dan kun je het dus vergeten dat je je pup mee mag nemen...
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

De grens was geen probleem, beide pups hadden een europees paspoort en waren gechipt, de boot was alleen een probleem. Je wilt zo'n kleintje toch niet 4 uur in de auto laten op het dek ? Toen ik vorig jaar terug kwam van vakantie, konden we niet terug via de tunnel ivm met de brand. Toen moesten we met de ferry en de honden moesten in de auto blijven. Ik was hier helemaal niet blij mee (2 grote honden in de auto, het was eindelijk mooi weer geworden). Ik heb toen gevraagd of ze de honden wilden controleren tijdens de overtocht en m'n naam achter gelaten. Of ze het gedaan hebben weet ik natuurlijk niet, maar meer kon ik niet doen. Het was niet duidelijk hoe lang het zou duren eer de tunnel weer open ging. Anders was ik een paar dagen langer gebleven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”