Wel merk ik dat als ik hem gebruik ik langer resultaat heb. Als Murphy normaal gesproken ruit, dan moet ik hem in die periode meerdere keren borstelen. Ik borstel hem dan zodra er weer van die plukken onderhaar uitsteken die los zitten. De afgelopen keer dat hij in de rui was heb ik hem 1x met de furminator geborsteld en dat was voldoende voor ik geloof nu al zo'n 2 maanden ofzo. Er beginnen nu pas weer plukjes uit te steken.
Ik vond wel dat hij heel anders werkte dan het kammetje dat ik normaal gebruik. Daarmee moest ik echt door de vacht heen, wat op sommige plekken heel lastig was, omdat zijn (onder)vacht daar zo enorm dik is, oa op de broek. De furminator die ehhh gaat meer licht erover heen en neemt telkens al ladingen vacht mee, en zo komt je steeds dieper zeg maar.
Ik hoef dus niet meer zo door de vacht te trekken om hem los te krijgen. Dat vond de hond ellendig en alleen daarvoor vind ik hem dus al handig.
In het algemeen merk ik dat de hond het prettiger vond met de furminator gekamd te worden dan met het eerder gebruikte herderskammetje.
Groetjes,
Marjan