Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

handige honden gadgets

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Bij de Blokker kun je voor 1 euro 20 poepzakjes kopen die donkerpaars van kleur zijn en naar lavendel ruiken :ok: :pffff: :mrgreen:

Die drinkfles heb ik na 1 keer gebruiken weggepleurt, hij lekte, stom ding... neem liever een gewoon flesje mee.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Hayley84 schreef:Bij de Blokker kun je voor 1 euro 20 poepzakjes kopen die donkerpaars van kleur zijn en naar lavendel ruiken :ok: :pffff: :mrgreen:
Die van IKEA zijn 50st voor een euro. :mrgreen: maar ze ruiken niet :N:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik vind die drinkflessen ondingen
die liggen hier in de kast heb er 3 (gekregen met sinterkaas)
met de ballengooier hebben we hier meer succes
alleen we hebben wel geleerd om de eerste keer de bal zelf te gooien (heb er zo'n rubberen bal in zitten) want dan is ie daarna tenminste nat
en gooi ik hem tenminste wel weg
en stuitert ie niet vanuit de grond weer omhoog in mn gezicht
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Frenk schreef:
Hayley84 schreef:Bij de Blokker kun je voor 1 euro 20 poepzakjes kopen die donkerpaars van kleur zijn en naar lavendel ruiken :ok: :pffff: :mrgreen:
Die van IKEA zijn 50st voor een euro. :mrgreen: maar ze ruiken niet :N:
Bij de lidl heb je 100 boterhamzakjes voor 59 cent :pffff: :mrgreen: Alleen zie je dan wel de drol :mrgreen: (maar de zakjes zijn goed dik!)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

It's Me! schreef:Online gekocht bij Transgroom en ik was met verzenden erbij 61 euro kwijt. Maar krijg dat terug van mijn kids voor m'n verjaardag :mrgreen:
Bedankt, ik ga eens kijken op de site.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Geen gadgets geloof ik. Ik neem sowieso niet veel mee. Prop een paar diepvrieszakjes in mijn broekzak en dat was het.
Op wandelingen van 20 km gaat wel voor de zekerheid zo'n blauw flesje mee, maar dat is vaker voor onszelf dan voor de honden. Oja, en we draaien er sowieso de fles vanaf, want dat getuttel met knijpen in de fles duurt veel te lang. Zelfs tekenpennen heb ik van de allergoedkoopste, die vind ik nog het fijnst.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Waterflesje twee in één dus met een drinkbakje er aan vast,heel handig voor fietstochten als het warm is en er wellicht niet op tijd een beek passeert....
Gewone halsband, tuigje voor de fiets, met splitriem om hem vast te zetten in de fietsmand,
riemen, groot en klein, leer en nylon, ook een riem die je om kunt hangen zodat je je armen vrij hebt....moet die eens vaker gaan gebruiken, was een heel duur ding :denken:
Lange lijn met zo'n prikding om hem evt ergens vast te kunnen zetten,
flex-lijn, buideltasje voor tijdens training, diverse spelletjes, de leukste is de kubus van stof met balletjes maar ook spelletjes van Ottosson, snackbal en andere pluche, werpstok met bal, en een hondenhok waaromheen een auto zit (Berlingo :mrgreen: )
Verder een leuke voederbak van de Dwaze Dagen van de bijenkorf, erg leuk.
Bench (gebruik ik niet meer) zo'n ding wat je mee kunt nemen in het vliegtuig ( alleen als pup in de auto gebruikt) kussen, mandje voor buiten etc.
Moderne tekenpen (alle soorten uitgeprobeerd, de lasso vind ik het beste)
Een tonnetje aan zijn halsband met NAW gegevens erin.
Heel veel verzorgingsspullen, zoals scharen en tondeuze etc.

Pfff wil niet weten hoeveel geld daarinzit :N: :roll:

En ik ben zelf de grootste gadget voor hem.... :pffff:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

zo'n 'koelband' is voor Yla ideaal.
( zo'n band die een kwartier in koud water moet liggen, daarna zo lekker koel is voor de hond)
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Oja koelband heb ik ook (bandana)
en ZWEMVEST :mrgreen:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

AnneMarie schreef:Oja koelband heb ik ook (bandana)
en ZWEMVEST :mrgreen:
Zo heet het ook, was t ff vergeten, een bandana... :ok:
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

It's Me! schreef:Daar schuur ik de nagels van sommigen van mijn honden mee op de juiste lengte. Dan hoef ik niet eng te knippen :mrgreen:

Grtz. Jo
Ik heb interesse, ik heb hier namelijk een hond die doodsbang is voor knippen.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

De handigste honden-gadget bij mij thuis is: de Hondenbuggy!

Ik heb geen auto, en zo kan ik mijn spullen en hondjes super makkelijk naar het strand toe krijgen! (bus in, bus uit ;) )

Echt ideaal! De hondjes kunnen onderweg slapen en liggen, ik heb mijn handen en schoot vrij.

Noooit meer zonder! (ik ben al aan mijn 2de bezig.. de eerste buggy was al bijna 2, en had veeeel zware boodschappen te voorduren gehad! :smile: )
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Gadgets... Horen leibanden daar dan ook bij? Zal het er maar bijzetten :mrgreen:
Ik heb dus voor Sanka een korte leiband (drukke plaatsen enz), flexi van 8m en hele lange lijn van 15m. Dan heb ik nog zo'n superhandige drinkfles-bak, heuptas voor alle rommeltjes tijdens de wandelingen, beloningszakje, joggingset en er komt nog een koelmat (als ik eruit ben waar die het goedkoopst zijn).
Waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten :mrgreen: Heb laatst een doos gekocht om het allemaal in te steken want de helft viel terug uit de kast als je die open deed (hangkast :N: )
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

wilma23 schreef:ik heb waterbakjes van een soort stof, die kan je opvouwen zodra de hond klaar is.
Ideaal mn schoonmoeder gaf ze me en het is echt heel handig is de rugzak.
Ik heb zo'n bakje ook, maar dan niet in stof maar in doorzichtig plastic. Heel handig ding.
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

It's Me! schreef:Online gekocht bij Transgroom en ik was met verzenden erbij 61 euro kwijt. Maar krijg dat terug van mijn kids voor m'n verjaardag :mrgreen:
Ik heb voor de 2e keer gepoogd Maartjes nagels te knippen en da's echt een drama :roll:
En beroerder is: het is echt nodig...
Ze heeft van zichzelf geen heel korte nagels (het leven loopt vrij lang door). Als ik niet wil dat ze op haar nagels loopt, moet ik knippen :19:

De haren tussen haar tenen mag ik knippen, da's geen probleem, dus ik mag niet zeggen dat ze al overstuur raakt als ik er naar wijs, maar als ik met het tangetje haar nagel nader, er nog geen eentje geknipt heb, dan piept ze al vast en doet aanhoudend zodanig hevige pogingen weg te komen, dat knippen onmogelijk is.
Eea geldt alleen voor de voorpootjes, de nagels van haar achterpootjes leveren totaal geen probleem op :denken:
Voor de goede orde: ik heb haar nooit in het leven geknipt. Nagels knippen doe ik altijd zeer voorzichtig, maar bij Maartje uiteraard zo mogelijk met nog kleinere stukjes.

Op tafel zetten en even knippen was geen optie. Ook niet mbv afleiding, danwel even goed vast houden. in de achtertuin op de grond, ben ik er uren zoet mee geweest. Met 2 extra handen, een kong vol gekookte kipfilet (haar lievelings lekkernij), een lamsoortje en een penskluif, kon ik er beetje bij beetje het nodige af knippen.
De nagels van de achterpootjes konden gewoon op tafel (had ik de eerste keer ervaren, dat ze daar totaal niet op reageerde) en waren zo klaar :cheer:
Ik kan met mijn vingers gewoon over haar nagels gaan, dat deert haar niet. Ze weet dus exact wat ze niet wil: schaar en vingers zijn oke, maar die tang moet WEG!

Nou vraag ik me af of zo'n vijl een oplossing zou zijn. Hoe is jouw ervaring??
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
Brittje
Actief
Mijn ras(sen): Bonte jack russell en een black&tan jack russell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Brittje »

Ik had zo'n drinkfles met bakje eraan, maar kneep me het ongeluk erin, en dan kwam er nog maar een pisstraal uit...

Ik heb nu een andere, zoals deze maar dan in het blauw:
Afbeelding

Dopje eraf, water loopt in het bakje, en het overige water kun je zo weer terugschenken in de fles, dopje erop en klaar!

Ik vind de O'tom tekenhaakjes echt een uitkomst.
Ik heb meerdere tekendingen zoals de pincet en lepel, maar dit werkt voor mij het prettigst.

Hier dan ook nog een ballenwerpstok, de dogpyramid en dogbrick van Nina Ottosson.

De rest vind ik niet echt gadgets zoals een flexlijn, halsbanden en tuigjes...
Groetjes Britt, Shumy en Nero

Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re: handige honden gadgets

Ongelezen bericht door Eef »

Ik, en velen met mij :mrgreen: , vind het Easywalk professional tuig een uitkomst. Dat is een tuig met ring aan de voorkant, zodat de hond niet zo trekt, en als ie trekt wordt ie vanzelf omgedraaid zeg maar. Het is dus niet zo'n tuig dat in de oksels schuurt of iets anders onprettigs, een gewoon nylon tuig met ring voor de riem aan de voorkant. Ik ben er erg blij mee, vooral onze reu van 45 kg kan (of KON moet ik zeggen) behoorlijk trekken.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Eef schreef:Ik, en velen met mij :mrgreen: , vind het Easywalk professional tuig een uitkomst. Dat is een tuig met ring aan de voorkant, zodat de hond niet zo trekt, en als ie trekt wordt ie vanzelf omgedraaid zeg maar. Het is dus niet zo'n tuig dat in de oksels schuurt of iets anders onprettigs, een gewoon nylon tuig met ring voor de riem aan de voorkant. Ik ben er erg blij mee, vooral onze reu van 45 kg kan (of KON moet ik zeggen) behoorlijk trekken.
Eef, is dat hetzelfde als een U lead?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik hád een opvouwbare drinkbak, maar die is kwijt.
En verder een ballengooier, ideaal ding! Anders kunnen ze maar een paar meter zwemmen.... vrouwtje kan totaal niet gooien. :lol:

Zo'n drinkbak heb ik ook gehad, maar met één lebber had Spike een slok binnen en de rest lag ernaast. Nu gewoon een drinkbak met fles water mee in de auto als we ergens gaan lopen. Dan onderweg maar even niet.

En verder tuigjes voor in de auto. Ze zitten vast en met een halsband vond ik het gevaarlijk voor hun nek, dus dan maar een tuigje.

Oja, en ik heb cool halsbanden besteld, die verwacht ik heel snel... hoop ik!
Die vind ik echt ideaal!!!
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

zat gadgets hebben we hier maar de absolute *magnooitstukgaanofkwijtraken* is toch wel de heupgordel....zonder dat ding ben ik nergens meer :ugh:

Vandaar dat we er ook 4 hebben, je weet maar nooit :F:
Paxi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een Mac

Ongelezen bericht door Paxi »

@brittje

Wat een handig waterflesje, waar heb je dat vandaan?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat ik superhandig vind is de lekbak voor in de auto, altijd hebben ze water tijdens het rijden zonder dat er een waterballet ontstaat.
En met de doggen had ik mijn eigen creatie, een emmer afgezaagd tot de helft met een stuk rubber erom. Als er gedronken word moest de snuit erin om bij het water te komen en bij het terugtrekken van de kop schraapte het rubber het ergste achtergebleven water eraf :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

wendy71 schreef:
Eef schreef:Ik, en velen met mij :mrgreen: , vind het Easywalk professional tuig een uitkomst. Dat is een tuig met ring aan de voorkant, zodat de hond niet zo trekt, en als ie trekt wordt ie vanzelf omgedraaid zeg maar. Het is dus niet zo'n tuig dat in de oksels schuurt of iets anders onprettigs, een gewoon nylon tuig met ring voor de riem aan de voorkant. Ik ben er erg blij mee, vooral onze reu van 45 kg kan (of KON moet ik zeggen) behoorlijk trekken.
Eef, is dat hetzelfde als een U lead?
Het is inderdaad hetzelfde principe.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Wij hebben vorige week zo'n aqua coolkeeper mat gekocht.
Pablo kijkt er nog niet eens naar, die vind die warmte veelste fijn :pffff:

Djanga daarintegen heeft hem meteen de eerste dag al ontdekt en maakt er wel dankbaar gebruik van :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”