Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of niet kortscheren met deze hitte?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wel of niet kortscheren met deze hitte?

Ongelezen bericht door laeken »

Rosita Compagner schreef:
MARC_S schreef:Ik zou Frenk ook lekker scheren :ok:
Maar Rosita, jij zegt dat alleen retrievers ed een castratenvacht krijgen. Hoe zou de vacht van een gecastreerde laekense reu worden? Ik denk zelf toch veel dikker en pluiziger toch?

Eva heeft goddank de beste plukvacht allertijden. 1 uur werk en dan is werkelijk alles eraf. Zij krijgt op een gegeven moment lokjes. Dus een rode korte vacht met daaruit allemaal gelige lokjes. Elk lokje kun je met 1 rukje uittrekken en als alle lokjes uitgetrokken zijn blijft er een zeer egaal mooi lichrood hondje over. Dat is echt fijn zo :ok:

Kijk, smullen voor iedere trimmer denk ik. Eva is nu plukrijp en we wachten nog een paar daagjes zodat het lekker makkelijk gaat. Dan heeft ze alleen nog rossige korte haartjes en is het lekker koel :ok:
http://img.photobucket.com/albums/v295/ ... .jpg[/img]
Ja Marc, dat klopt en daar blijf ik ook bij. Met die Laekenreu gebeurt helemaal niks verder qua vachtstructuur. Over Eva heb ik ook al een paar keer gezegd dat je je geen zorgen moet maken om ´trimrijp´ of niet maar dat je er gewoon een laag af moet trekken als dat kan. Maar goed, jullie kiezen hiervoor.

Trimmers noemen dit trouwens een ´leerlingenvachtje´, zo makkelijk dat je er niks fout op kunt doen. Tijdens de eerste stagedagen mogen ze dit soort hondenvachten al plukken.
Zou je me de voordelen van laagjes afhalen eens willen noemen? Ik kan daar wel wat in zien nl. Nu kunnen wij niet naar de Franse Speciale terwijl een keurmeester haar daar heel graag wil zien. Nu is ze te kaal. Ik kan me dus voorstellen dat als je bij zo'n vachtje als Eva laagjes doet je altijd de mooie droge vacht kan houden en niet alles of niets hebt.

Ik kon me net ineens niet meer beheersen en heb de voorkant geplukt. Nu ziet ze er niet meer uit en kan ik niet verder omdat ze het er bloedheet van kreeg. Er steekt een soort whippet voorkant uit een ontplofte achterkant nu :smile: :ugh: De voorkant is 2 keer zo smal als de achterkant :F:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Muk schreef:Wij hebben onze hond uiteindelijk wel geschoren. Hij was zo lusteloos en hijgde bij de minste inspanning (en toen was het nog een stuk koeler dan nu). Nadat wij alle medische oorzaken hadden uitgesloten hebben wij uiteindelijk de stap gezet naar het scheren. En dat maakte een enorm verschil. Niet alleen qua uiterlijk, maar vooral qua gedrag, Jaymz is er een stuk actiever door geworden.
Met dit warme weer is hij wel rustiger (gelukkig), maar ik vind het hijgen een stuk minder dan met zijn dikke vacht. Ons (en Jaymz) bevalt het zo goed, dat hij volgende week weer geschoren wordt.
Mijn tante heeft een paar keer haar DH geschoren. Dat is echt not done maar haar reu is zo groot en fors dat hij erin bleef met warm weer. Verder had hij steeds huidproblemen en die zijn na scheren helemaal weg voor maanden. Ik heb hem in de winter weer gezien en moet zeggen dat er niks aan zijn vacht verandert is door die scheerbeurten. Je kan het niet zien aan de vacht verder. Als ik een chow of newf had ging bij mij de vacht er misschien ook wel af :19:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

MARC_S schreef:

Zou je me de voordelen van laagjes afhalen eens willen noemen? Ik kan daar wel wat in zien nl. Nu kunnen wij niet naar de Franse Speciale terwijl een keurmeester haar daar heel graag wil zien. Nu is ze te kaal. Ik kan me dus voorstellen dat als je bij zo'n vachtje als Eva laagjes doet je altijd de mooie droge vacht kan houden en niet alles of niets hebt.

Ik kon me net ineens niet meer beheersen en heb de voorkant geplukt. Nu ziet ze er niet meer uit en kan ik niet verder omdat ze het er bloedheet van kreeg. Er steekt een soort whippet voorkant uit een ontplofte achterkant nu :smile: :ugh: De voorkant is 2 keer zo smal als de achterkant :F:
Hahahaha, je noemt ze toch zelf? Tel daarbij op dat het niet voor niets een óndervacht heet. Die hoort dus ergens onder. Door de vacht niet te laten 'blazen' (blown coat in 't engels) kun je de frequentie wat opvoeren wat plukken betreft. Een hondje als Eva rolt dan vanzelf in een rolvachtje wat betekent dat er onder iedere laag plukbaar haar een nieuwe laag bóvenvacht alweer aanwezig is. Met die óndervacht heb je dus niks meer te doen, die blijft keurig buiten beeld. Aan de andere kant, hou er wat Eva betreft altijd rekening mee dat ze de vacht 'te weinig' zullen vinden. Dat hoort bij het hondje.

Ja, een trimsalon heeft gewoon airco en een goede techniek, dan hoeft een trimbeurt niet halverwege afgebroken te worden ;-) Je moet er wat voor over hebben :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:Ik zou als ik Frenk had wel die hond kaal scheren. Mag toch? Lijkt me heerlijk voor dat hondje. Meer zeg ik niet dus maak er niks van als je wil. :ok:

Verder zegt Rosita dat wel degelijk dus leer jij maar gewoon lezen. DIe ook haar vorige bericht :lol1:
Lijkt je dat zoveel heerlijker dan de knipbeurt die hij dus wel gekregen heeft en volgende week weer gaat krijgen? Dat die paar cm voor hem zoveel verschil uitmaakt? Geloof ik niks van. Behalve dan als de baas geen zin heeft om alles elke dag te kammen. Dan kan ik me voorstellen dat zelfs die laatste paar cm echt verlichting brengen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hahahaha, je noemt ze toch zelf? Tel daarbij op dat het niet voor niets een óndervacht heet. Die hoort dus ergens onder. Door de vacht niet te laten 'blazen' (blown coat in 't engels) kun je de frequentie wat opvoeren wat plukken betreft. Een hondje als Eva rolt dan vanzelf in een rolvachtje wat betekent dat er onder iedere laag plukbaar haar een nieuwe laag bóvenvacht alweer aanwezig is. Met die óndervacht heb je dus niks meer te doen, die blijft keurig buiten beeld. Aan de andere kant, hou er wat Eva betreft altijd rekening mee dat ze de vacht 'te weinig' zullen vinden. Dat hoort bij het hondje.

Ja, een trimsalon heeft gewoon airco en een goede techniek, dan hoeft een trimbeurt niet halverwege afgebroken te worden ;-) Je moet er wat voor over hebben :ok:
Maar hoe weet je dan wat je moet plukken? De langste haren gewoon? Op dit moment gaat nl inderdaad ALLES eraf. Ze heeft nu geen vacht meer, alleen wol. Ze is een poedel. :mrgreen:

Enne, wij trimmen haar zelf omdat dat goed is voor de relatie met de hond :pffff: Verder zal Eva het helemaal niks vinden om door mevrouw X op tafel gezet te worden en daarna geplukt. Ik sta niet voor de gevolgen in zelf :engel: Ik denk dat er sowieso weinig laekense bij de trimmer komen om die reden. Dat moet je zelf doen als eigenaar want dan vind de hond het ok :ok:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

MARC_S schreef:
Muk schreef:Wij hebben onze hond uiteindelijk wel geschoren. Hij was zo lusteloos en hijgde bij de minste inspanning (en toen was het nog een stuk koeler dan nu). Nadat wij alle medische oorzaken hadden uitgesloten hebben wij uiteindelijk de stap gezet naar het scheren. En dat maakte een enorm verschil. Niet alleen qua uiterlijk, maar vooral qua gedrag, Jaymz is er een stuk actiever door geworden.
Met dit warme weer is hij wel rustiger (gelukkig), maar ik vind het hijgen een stuk minder dan met zijn dikke vacht. Ons (en Jaymz) bevalt het zo goed, dat hij volgende week weer geschoren wordt.
Mijn tante heeft een paar keer haar DH geschoren. Dat is echt not done maar haar reu is zo groot en fors dat hij erin bleef met warm weer. Verder had hij steeds huidproblemen en die zijn na scheren helemaal weg voor maanden. Ik heb hem in de winter weer gezien en moet zeggen dat er niks aan zijn vacht verandert is door die scheerbeurten. Je kan het niet zien aan de vacht verder. Als ik een chow of newf had ging bij mij de vacht er misschien ook wel af :19:
Jaymz is 8 jaar en kan zijn warmte minder goed kwijt dan een jonge newfoundlander. Zijn vacht is wel minder mooi nu, maar dat interesseert mij niks. De gezondheid van mijn hond gaat voor het uiterlijk.
Hoezeer het ook niet gewenst is (naar een show gaan heeft weinig zin zo :mrgreen: ), ik zou het zo weer doen bij een volgende hond als het beter is voor de gezondheid.

Eerst dacht ik ook dat goed trimmen en ontwollen wel voldoende zou zijn. En ondanks dat wij om de maand Jaymz lieten ontwollen was dat blijkbaar niet voldoende. Achteraf zie je het verschil pas, maar ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat het hijgen en zijn lusteloosheid zo zou verminderen. Het verschil met goed laten ontwollen bij een trimmer en scheren is enorm.
laeken
Zeer actief

Frenk schreef: Lijkt je dat zoveel heerlijker dan de knipbeurt die hij dus wel gekregen heeft en volgende week weer gaat krijgen? Dat die paar cm voor hem zoveel verschil uitmaakt? Geloof ik niks van. Behalve dan als de baas geen zin heeft om alles elke dag te kammen. Dan kan ik me voorstellen dat zelfs die laatste paar cm echt verlichting brengen.
Ik vind het zelf altijd zo heerlijk voor hondjes als ze niet gekamd hoeven worden en nooit klitten hebben. Verder komen die kale chichus :mrgreen: altijd zo lekker actief op mij over. Die met haar staan altijd meer te hijgen met de hitte terwijl die kale heerlijk dollen.

Maargoed, bij mij gingen de haren van Bakkie er ook af en eigenlijk al die doorgroeivachten.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Maar hoe weet je dan wat je moet plukken? De langste haren gewoon? Op dit moment gaat nl inderdaad ALLES eraf. Ze heeft nu geen vacht meer, alleen wol. Ze is een poedel. :mrgreen:

Enne, wij trimmen haar zelf omdat dat goed is voor de relatie met de hond :pffff: Verder zal Eva het helemaal niks vinden om door mevrouw X op tafel gezet te worden en daarna geplukt. Ik sta niet voor de gevolgen in zelf :engel: Ik denk dat er sowieso weinig laekense bij de trimmer komen om die reden. Dat moet je zelf doen als eigenaar want dan vind de hond het ok :ok:
Jaja, de relatie waarin de hond na een uur hard hijgend 'vrij gelaten' moet worden? De meeste honden kunnen wel wat anders bedenken om een leuke relatie met hun baas te hebben/houden/krijgen.

Al die mevrouwen X hebben gewoon gestudeerd om andermans honden te trimmen en zijn echt niet onder de indruk van een laekens herdertje.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 01 jul 2009 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Rosita Compagner schreef: Al die mevrouwen X hebben gewoon gestudeerd om andermans honden te trimmen en zijn echt niet onder de indruk van een laekens herdertje.
Dat is nu precies de reden dat ik het zelf doe. Ik hou er niet van als dat katje wel even gewassen wordt. Ik hoef haar overigens niet vast te houden maar het was nogal heet op het terras en daarom ging ze hijgen en ik doe dat niet binnen :wink: Maar laat maar want ik vind het gesprek onprettig. Alsof ik mijn hond niet ken en om die paar centen zo nodig zelf moet "mishandelen". Zo zit het nl niet :wink:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Kom Marc, verwachtte jij een plezierig gesprek hierover dan? Dat hebben wij namelijk nog nooit gehad. Jij hebt jouw gedachten en test zo nu en dan de mijne. Dat we het niet eens zijn, dat wisten we al.
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Maar laat maar want ik vind het gesprek onprettig. Alsof ik mijn hond niet ken en om die paar centen zo nodig zelf moet "mishandelen". Zo zit het nl niet :wink:
Dat kan ik me best voorstellen, maar anderzijds vind ik dan weer dat er opmerkingen gemaakt worden over Frenk of hondjes als Frenk die ik ook als onaangenaam op zou kunnen vatten. Vind je dat raar?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Kom Marc, verwachtte jij een plezierig gesprek hierover dan? Dat hebben wij namelijk nog nooit gehad. Jij hebt jouw gedachten en test zo nu en dan de mijne. Dat we het niet eens zijn, dat wisten we al.
Succes met die spelletjes verder Rosita, ik ga weer met mensen praten die wel normaal reageren op normale gesprekken :wink: Wat jouw hang-up is weet ik niet maar dat hoef ik nu ook niet meer te weten. Ik laat me zo niet behandelen als ik doodonschuldig in gesprek ben. :ok:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Marion. schreef:
Frenk schreef:
MARC_S schreef:Ik zou Frenk ook lekker scheren :ok:
Ben jij mal :N: :N: :N: Ik ga hem helemaal niet scheren. Volgende week mag hij weer naar Domenica en die knipt er fijn een stukje vanaf (maar niet teveel :wink:). Als ik een kortharige hond had gewild, dan had ik niet voor een Frenk moeten kiezen :mrgreen:
Nou, precies! Anders moet Marc Eva maar lekker scheren, kijken hoe grappig Suzanne dat vind :N:
Hoe dan ook. Ik snap niet waarom je voor een langharige hond kiest, en hem dan - voor zijn gemak - in de zomer maar laat scheren. Da's niet voor ZIJN gemak, da's voor je eigen gemak.
In Benno's geval is dat zeker voor zijn gemak. Ik vind hem half langharig leuker maar hij wordt echt een bejaarde. Voordat ik hem voor het laatst trimde begon ik me echt een beetje zorgen om hem te maken, zo sloom dat ie was. Nu is hij weer lekker actief. Geen jonge god want hij wordt natuurlijk wel 9 in november, maar wel gewoon een vrolijk en actief hondje :ok: En dat is het verschil van 5 cm haar eraf.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Ik zou als ik Frenk had wel die hond kaal scheren. Mag toch? Lijkt me heerlijk voor dat hondje. Meer zeg ik niet dus maak er niks van als je wil. :ok:

Verder zegt Rosita dat wel degelijk dus leer jij maar gewoon lezen. DIe ook haar vorige bericht :lol1:
Lijkt je dat zoveel heerlijker dan de knipbeurt die hij dus wel gekregen heeft en volgende week weer gaat krijgen? Dat die paar cm voor hem zoveel verschil uitmaakt? Geloof ik niks van. Behalve dan als de baas geen zin heeft om alles elke dag te kammen. Dan kan ik me voorstellen dat zelfs die laatste paar cm echt verlichting brengen.
Als die eerste paar cm zo veel verschil maakt, waarom die laatste dan weer niet? Bij Benno is het een wereld van verschil :ok:

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Maar laat maar want ik vind het gesprek onprettig. Alsof ik mijn hond niet ken en om die paar centen zo nodig zelf moet "mishandelen". Zo zit het nl niet :wink:
Dat kan ik me best voorstellen, maar anderzijds vind ik dan weer dat er opmerkingen gemaakt worden over Frenk of hondjes als Frenk die ik ook als onaangenaam op zou kunnen vatten. Vind je dat raar?
Het is niet aan mij gericht, maar volgens mij wordt er niets anders mee bedoeld als een hondje als Frenk. Ik lees dat niet als negatief overigens, maar gewoon omdat mensen dan weten om wat voor hondje (vacht) het gaat. Frenk is ook een heel leuk hondje!
Frenk
Zeer actief

Lysette schreef:
Frenk schreef:

Als die eerste paar cm zo veel verschil maakt, waarom die laatste dan weer niet? Bij Benno is het een wereld van verschil :ok:
Omdat die eerste paar cm niet maar een paar zijn. :wink: Z'n vacht hing bijna tot op de grond. Dan is het echt een enorm verschil om terug te gaan naar een cm of 4 (of hoeveel het dan ook precies is).
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Lysette schreef:Geen jonge god want hij wordt natuurlijk wel 9 in november, maar wel gewoon een vrolijk en actief hondje :ok: En dat is het verschil van 5 cm haar eraf.
Maar over van hoe lang naar hoe lang hebben we het dan?
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Lysette schreef:Geen jonge god want hij wordt natuurlijk wel 9 in november, maar wel gewoon een vrolijk en actief hondje :ok: En dat is het verschil van 5 cm haar eraf.
Volgens mij van 5 naar 0
Mijn bedenking is dan dat er in dat laagje van 5cm een dosis wol zit waar je u tegen zegt. Misschien dat als je die er uit haalt dat ook Benno het heel goed doet mét haar. Aan de andere kant, waar práten we over....... hoeveel dagen is het hier warmer dan 25 graden? Laat die honden lekker in een donker hoekje gaan liggen gedurende de dag, dat is nu zelfs voor de gemiddelde Dobermann verstandig. Haar groeit 1 cm per maand, kun je zelf uitrekenen of kortmaken de moeite is ;-)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Ik scheer zijn lijfje altijd 7mm.

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Volgens mij van 5 naar 0
Mijn bedenking is dan dat er in dat laagje van 5cm een dosis wol zit waar je u tegen zegt. Misschien dat als je die er uit haalt dat ook Benno het heel goed doet mét haar. Aan de andere kant, waar práten we over....... hoeveel dagen is het hier warmer dan 25 graden? Laat die honden lekker in een donker hoekje gaan liggen gedurende de dag, dat is nu zelfs voor de gemiddelde Dobermann verstandig. Haar groeit 1 cm per maand, kun je zelf uitrekenen of kortmaken de moeite is ;-)
Benno krijgt het al warm bij een graad of 18. Die dagen zijn er wel wat meer, ook in Nederland :wink: Ik ontwol hem overigens ook regelmatig. Maar ik heb het met 3 katoenen shirts ook warmer dan met 1 toch.
Laatst gewijzigd door Lysette op 02 jul 2009 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Lysette schreef:
Frenk schreef:Lijkt je dat zoveel heerlijker dan de knipbeurt die hij dus wel gekregen heeft en volgende week weer gaat krijgen? Dat die paar cm voor hem zoveel verschil uitmaakt? Geloof ik niks van. Behalve dan als de baas geen zin heeft om alles elke dag te kammen. Dan kan ik me voorstellen dat zelfs die laatste paar cm echt verlichting brengen.
Omdat die eerste paar cm niet maar een paar zijn. :wink: Z'n vacht hing bijna tot op de grond. Dan is het echt een enorm verschil om terug te gaan naar een cm of 4 (of hoeveel het dan ook precies is).
Dat geloof ik graag. Ik heb het bij Benno ook wel langer gelaten in de winter. Maar bij Benno krijg ik dus echt al het bejaardeneffect als het zo lang is als Frenk het nu heeft. Jammer als ik dan aangezien wordt voor iemand die geen zin heeft om zijn hond te kammen maar dan gaat het er toch echt lekker af :ok:

Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Lysette schreef: bij Benno krijg ik dus echt al het bejaardeneffect als het zo lang is als Frenk het nu heeft. Jammer als ik dan aangezien wordt voor iemand die geen zin heeft om zijn hond te kammen maar dan gaat het er toch echt lekker af :ok:
Mijn hondjes gaan ook kort :klaar: Jeda ziet er schattig uit met wat langer haar en beau lijkt 2x zo dik, ze zijn erg sloom nu en hebben het gewoon stikheet. Ik ga ook niet voor mooiigheid maar wat voor hun comfortabel is.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Clumbertje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): GBGV = Franse Basset
en een Clumber Spaniel.

Ongelezen bericht door Clumbertje »

Ik heb een Grande Basset Griffon Vendeen( Franse Basset )

En wij scheren haar altijd zelf in het voorjaar.
Ze heeft zo'n last van de warmte dat ze er erg inactief van wordt.
Nu is het juli en is haar vacht weer aan het groeien en moet ze weer een keer geschoren worden.
We doen het zelf en ze vindt het niet erg. Ze blijft gewoon staan.
Als we daarna naar buiten gaan is het net een jonge pup, heel speels.
Aan haar vacht merk ik niet dat het slecht is.
Ze wordt er natuurlijk niet mooier op. Een GBGV heeft een mooie krullende dikke vacht. Maar het staat ook wel grappig.
Na deze scheerbeurt laten we het weer groeien en dan heeft ze in september/ oktober weer een mooie dikke vacht.
Baasje van Sim en Teddy
Frenk
Zeer actief

Lysette schreef:Jammer als ik dan aangezien wordt voor iemand die geen zin heeft om zijn hond te kammen maar dan gaat het er toch echt lekker af :ok:
Als jij weet dat het wel degelijk helpt voor jouw hond, dan haal je het er inderdaad toch af :ok: Edit: Maar het is ook niet automatisch een soort dierenmishandeling als je dat niet doet :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:Hoe dan ook. Ik snap niet waarom je voor een langharige hond kiest, en hem dan - voor zijn gemak - in de zomer maar laat scheren. Da's niet voor ZIJN gemak, da's voor je eigen gemak.

Nou,dat laatste klopt echt niet altijd hoor.Een medeflatbewoonster heeft een soort van grote Frenk(sorry Frenk,maar hij lijkt er volgens mij echt wat op qua vacht),hond is denk ik 45-50 cm hoog en heeft ook lang haar.
Tot vorig jaar werd hij niet getrimd of geschoren,maar toen de bazin op Aruba ging wonen en hem meenam kreeg hij het Spaans benauwd met die vacht en een trimmer was er volgens zeggen niet voorhanden.Ze heeft hem dus geschoren.
Door allerlei andere dingen is de hond vorig jaar terug gekomen,vacht is weer aangegroeid en een maand of twee geleden is ie weer geschoren omdat ze zagen hoe hij ervan opknapte.
Dus het kan wel degelijk een gemak voor de hond zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Nanna schreef:
marian* schreef:een maand of twee geleden is ie weer geschoren omdat ze zagen hoe hij ervan opknapte.
Dat kan natuurlijk ook zo zijn omdat je dat graag WILT zien ;-)
Nou,ik denk dat je het in het Antilliaanse zonnetje wel merkt :oohja:
En hij heeft echt een heel andere vacht dan een langharige Teckel(onderwol) :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bij de DH van mijn tante maakt het wel een enorm verschil als je hem scheert. Daar waar hij eerst in de split op de tegels wil liggen gaan hij geschoren lekker spelen en een zomer vol lol tegemoed. Ik denk dus dat het wel eens meer kan schelen dan mensen denken. Alleen al het feit dat hij geen hotspots meer krijgt en ook niet een stinkende vetlaag op zijn huid. Ik weet niet meer hoe die ziekte heet bij DH maar die hebben soms een huidprobleem waardoor ze naar Franse kaas gaan stinken en echt een talglaag op hun huid krijgen. Dat had hij voordat hij in de zomer kaal ging. En ja, het ziet er natuurlijk totaal niet uit. maarja, waar gaat het om? De hond of hoe mooi hij is. Zo mooi is een hond niet die alleen wil liggen en veel hijgt :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Nanna schreef:En een vacht die gezeik oplevert met heet weer is volgens mij niet een korte of juist lange vacht, maar een slecht verzorgde vacht.

Volgens mij niet.Heb ook 2 Beardies gekend die op latere leeftijd geschoren werden ondanks goede verzorging.Honden zagen er altijd picobello uit,gingen 2 keer per jaar naar een trimmer,dus die werden echt niet slecht verzorgd volgens mij.
Maar goed,ik ben geen prof :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Nanna schreef:
marian* schreef:Heb ook 2 Beardies gekend ,gingen 2 keer per jaar naar een trimmer,dus die werden echt niet slecht verzorgd volgens mij.
Twee keer per jaar door een arme trimster de matten eruit laten rukken ipv zelf wekelijks borstelen staat voor mij niet gelijk aan goede verzorging ;-)
Deze 2 heren werden dagelijks geborsteld(of in elk geval meerdere keren per week,en dat moest ook wel omdat ze door het bos naar de volkstuin gingen).
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb hier een jonge hond ( 7 maanden) die echt doodongelukkig is....zit ook nog is in zijn puppyvacht.....weet niet of dat dat het erger maakt eigenlijk ? ze hebben het allemaal warm maar bij hem is het echt 10 keer zo erg ik vrees ik serieus voor zijn hart... :(
Ik overweeg dus serieus om er een tondeuse overheen te laten halen....en nee dat is echt niet voor mijn gemak want we vinden beide dat getrut (kammen) heerlijk elke dag weer...is echt zijn momentje....
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”