hij is nu een week of 16 oud....nog een jonkie dus...
als alles mee zit gaan we volgende week een beginnetje maken met vliegen met hem...en als ik dan goed op let (en Frank mij dus goed getraind krijgt

Moderator: moderatorteam

je mag ze idd niet zomaar houden ja (hoe dat precies zit, geen idee),Rosita Compagner schreef:Da's echte waterpret! Is een raaf een beschermde diersoort?
hij is al behoorlijk aan de maat hoor,wiek schreef:Ik dacht dat raven veel groter waren?
nee, niet in een voliere, de vogels waar aktief mee gevlogen wordt (en die ingeprent moeten worden en dus nog jong zijn zoals Gerrit)Nanna schreef:Wat leuk!
Hoe houd je zo'n vogel? In een volière?
een hond zal nog best een keer een sprintje trekken of iets dergelijks, gewoon spelen,Inge O schreef:ik vind er niks aan, aan vogels aan korte touwtjes. ik zie totaal niet waarom we hier met z'n allen vinden dat dit met honden niet kan, maar met (roof-)vogels zou het plots wel welzijnsvriendelijk zijn, want 'ze mogen toch elke dag een keertje op en af vliegen'.
nee, heb er al behoorlijk wat info over gekregen hoor, over die houderij en de training, maar heb er nog geen argumenten kunnen in ontdekken die me ook maar een ietsepietsie van het tegendeel overtuigen.
doggy schreef:Heb jij dan een soort opvang ofzo?
Of train je vogels voor vliegeniers?
Hoe moet ik de foto's bekijken?
Ik denk niet dat je een raaf voor de lol hebt.
Martijn schreef:Gaaf!

waar denk je dat zijn naam vandaan komtNanna schreef:Is hij, indachtig de song "ik ben Gerrit en ik steel als de raven", ook bepaald diefachtig aangelegd?
Je hoeft dit ook niet te plaatsen als je geen reacties wilt uitlokken.crutz schreef:waar denk je dat zijn naam vandaan komtNanna schreef:Is hij, indachtig de song "ik ben Gerrit en ik steel als de raven", ook bepaald diefachtig aangelegd?
maareh, als hij op mijn schouder zit (ja, alleen op de handschoen neemt meneer geen genoegen mee en ach, zijn klauwen zijn niet zoals die vd roofvogels, scherp, dus het kan) heeft hij wel een grote voorkeur voor het glinsterende dingetje van mijn haar elastiekje en mijn witgouden oorbellen
en voor de mensen die het zielig vinden,
je hoeft NIET te kijken in een topic als dit...
verder lijkt me uit de foto's duidelijk te spreken wat Gerrit er van vind...

Dat gaat voor raven dus niet op, die vliegen wel degelijk voor de fun, ze vliegen zelfs op hun rug voor de gein. En sociaal zijn raven ook. Ik vind het echt een hele vreemde keuze voor valkeniersvogel.crutz schreef:en vogel vliegt alleen om te jagen en dus om eten te verzamelen, ipv nog vliegen en spelen,
sowieso niet met soortgenoten, want ze zijn niet sociaal...de enige uitzondering daarop is de harris hawk
je ziet ze steeds meer, er zijn er (bij ons weten) nog geen (of dus heel weinig) die in shows gebruikt wordenBons schreef:Jemig, een raaf... ik wist niet dat daarmee gevlogen werd, het is immers geen vogel die jaagt (roven doen ze wel). Waar ik eerder woonde wist ik twee broedparen zitten. Ik heb avonden lang op de plaats waar ze vaak kwamen baden gezeten om naar ze te kijken, ik vind ze fantastisch. Voor een raaf lijkt me dit leven, bij een valkenier, eigenlijk niets, ze zijn vreselijk intelligent en kiezen al vroeg in hun leven een partner met wie ze de rest van hun leven samen blijven. Daarnaast vliegen ze puur voor de lol van het vliegen niet enkel op zoek naar voer.
Worden ze veel gehouden door valkeniers?