Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
In de zomer lijkt het me fijn voor Eeltje als ze even haar pootjes in een badje kan laten afkoelen. Nu kwam ik in hondenleven een paar maanden geleden dit zwembot hieronder tegen. Maar de prijs is iets minder leuk (199 euro)
Bij de intertoys hebben ze altijd van die blauwe schelpen die je of met zand of met water voor kids kunt vullen. Ik dacht is dat geen goed alternatief voor het zwembot.... (en de prijs is een stuk leuker, 15,95 euro)
want een opblaaszwembadje lijkt me niet zo geschikt, of met de nagels of prongelijk een keer met de tanden gaat dat toch snel kapot. Ook al kost het bijna niks het is toch zonde..
Wat vinden jullie een goed badje en lijkt het jullie wel wat voor de zomer? of denken jullie dat het "onzin" is?
ik heb laatst bij de dierenspeciaalzaak een 'echt'hondenzwembad gekocht, de kleinste maat kost meen ik 79,- Dit is een zwembad met een staande rand (geen opblaasbare onderdelen) van een soepel/flexibel maar stevig materiaal, badje kan dus opgeborgen worden in een pakketje ter grote van een slaapzak zeg maar. De bodem is extra sterk en antislip.
Ik denk dat de grotere dierenwinkels deze wel hebben. Hij is blauw met een rode rand.
mijn schelp is ondertussen overleden (niet door de honden, pascal was aan het klussen, gooide een baksteen aan de kant en die viel erin. maar omdat de 2 schelpen in elkaar zaten ging de baksteen door beide bodems heen
maar ze zijn echt perfect! nu heb ik laatst bij de makro voor 5 euro een soortgelijk iets gehaald.
Sas schreef:ik heb laatst bij de dierenspeciaalzaak een 'echt'hondenzwembad gekocht, de kleinste maat kost meen ik 79,- Dit is een zwembad met een staande rand (geen opblaasbare onderdelen) van een soepel/flexibel maar stevig materiaal, badje kan dus opgeborgen worden in een pakketje ter grote van een slaapzak zeg maar. De bodem is extra sterk en antislip.
Ik denk dat de grotere dierenwinkels deze wel hebben. Hij is blauw met een rode rand.
Zo`n schelp zal ook prima werken lijkt me.
Hoi,
Heb je hierover wat meer informatie, zoals merk/type ofzo?
Ik vind zo'n schelp echt prima om wat verkoeling te brengen. Buffy doet er niet veel mee, maar het vullen vindt ze leuk, en met een balletje spelen, een brokje opvissen, zo staat ze er toch met de poten in, want ze heeft het altijd erg warme bij zon en boven de zeg maar 22 graden. Het vullen vindt ze ook heel leuk. Je gooit ze gemakkelijk leeg en je hoeft ze niet op te bergen verder. Even water eruit en schuin tegen de schutting . De onze is nu vier jaar en nog prima (altijd buiten gestaan).
Ha zo'n echt groot bad(wat daar naast op die foto staat) is natuurlijk een stuk leuker, maar het gaat maar om even spetteren en verkoelen, veel honden vinden het echt heel leuk, Buffy enkel toen ze pup was. . Zelf zou ik nog wel graag zo'n ding voor aan de tuinslang willen, die gelijk het gras een beetje beregent.
ik koop elk jaar bij de action ofzo een zwembad voor kinderen met opblaasbare ringen. Staat niet in de weg en na de zomer gooi je ze gewoon weg want die paar euro maakt niet echt uit.
Schelpen heb je het hele jaar door in de tuin oid staan. Maar het ligt natuurlijk aan je hond Zazoe springt over de rand heen en zal niet in de opblaasband gaan bijten heb je een jonge hond die dat wel doet tjah...
Sas schreef:
ik heb laatst bij de dierenspeciaalzaak een 'echt'hondenzwembad gekocht, de kleinste maat kost meen ik 79,- Dit is een zwembad met een staande rand (geen opblaasbare onderdelen) van een soepel/flexibel maar stevig materiaal, badje kan dus opgeborgen worden in een pakketje ter grote van een slaapzak zeg maar. De bodem is extra sterk en antislip.
Hoi,
Ik heb gewoon een goedkoop bad bij Blokker gekocht.
Tot nu toe heeft dat bad nog niet voor succes bij de honden gezorgd..., ze vonden er geen bal aan.
Ik denk dat Sandy het wel leuk gaat vinden, dus als het weer eens iets langer warm wordt, ga ik het uitproberen .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
MoniqueDM schreef:Ik heb gewoon een goedkoop bad bij Blokker gekocht.
Tot nu toe heeft dat bad nog niet voor succes bij de honden gezorgd..., ze vonden er geen bal aan.
Ik denk dat Sandy het wel leuk gaat vinden, dus als het weer eens iets langer warm wordt, ga ik het uitproberen .
Als je er nou wat blubber in gooit?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MoniqueDM schreef:Ik heb gewoon een goedkoop bad bij Blokker gekocht.
Als je er nou wat blubber in gooit?
Hmmmm..., die optie hou ik even als laatste aas in m'n mouw, want blub is altijd goed .
Bedankt voor de tip Nettie .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Sas schreef:ik heb laatst bij de dierenspeciaalzaak een 'echt'hondenzwembad gekocht, de kleinste maat kost meen ik 79,- Dit is een zwembad met een staande rand (geen opblaasbare onderdelen) van een soepel/flexibel maar stevig materiaal, badje kan dus opgeborgen worden in een pakketje ter grote van een slaapzak zeg maar. De bodem is extra sterk en antislip.
Hoi,
Suzanne
Ik vond net dit op internet, deze hebben wij (de grote)
rare link by the way
Ik heb gewoon een kinderbadje.
Hij is wat groter als de schelp.
De randen zijn niet opblaasbaar en de onderkant is best stevig.
Hij staat hier al een tijdje en dat voor 5 euro
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Bij die hondenzwembadjes staat klauwproof. Betekent dit dat ze niet bijtproof zijn? Heb je dan gelijk een lek? Ik had voor Izzie en Bram een opblaasbad neer gezet namelijk, en die was na vijf minuten kapotgebeten door mevrouw
Ik had ooit een "kikker" maar die rand was zo breed (en toch te hoog) dat mijn beide shelties daar niet in durfden/wilden/konden.
Ik heb nu weer wat opblaasbaars staan; met een rand van 20 cm (kan nog een ring bij opblazen en dan wordt 't 30 cm) en daar kunnen ze wel in, maar willen ze niet... dat is te nat ;-(
Toen ik er 10 cm water in had vonden ze het ook al niets eigenlijk maar met wat aanmoediging kwamen ze toch wel een snoepje (en natte pootjes) halen. Meer niet..
Ze spelen dus niet in of met het water ;-(