Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaringen met furminator?
Moderator: moderatorteam
-
gucci
- Zeer actief
Re: ervaringen met furminator?
vandaag kwam de furminator binnen en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd, kanonnen, ik heb er twee katten bij gekregen
wat een haar kwam daarvan af zeg, er bleef afkomen, de buren zullen er niet zo blij mee zijn, want er stond ineens een windvlaag en hop daar vlogen de plukken door de tuin heen, gelukkig is het een hele oude buurvrouw die nooit buiten komt. ik heb mijn brit gedaan en sibeertje, ook op mijn maine coon even uitgeprobeerd en zelfs door zijn lange dikke vacht moeiteloos, maar die ga ik morgen verder onder handen nemen, ik ben dus heel blij met de furminator. 
Groetjes,

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
parelridder schreef:Hier staan diverse rassen + advies van het type coat king, misschien heb je daar wat aan? http://www.dumuchi.nl/site/content.php?article.43" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit is volgens mij een voordelige shop: http://www.trimgereedschap.nl/index.h2o ... ng&co=sear" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was net op zoek naar de site, maar zag hem al staan.
De Coat King is echt heel prettig in gebruik vind ik
Daar ontwol ik Rana mee als ze te dik in de ondervacht komt te zitten.
(heb de messen wel stomp gemaakt omdat Rana een plukvacht heeft, tip van de trimster)
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Is 'Mars' de echte? En waaraan is de 'echte' te herkennen?Inge O schreef:ik heb net nog een nep-coatking gekocht, maar daar kan ik niks mee, gelukkig kostte hij ook niet veel(...)
- ranetje
- Zeer actief
JaInge O schreef:waarschijnlijk dat er 'mars' opstaatparelridder schreef:Is 'Mars' de echte? En waaraan is de 'echte' te herkennen?Inge O schreef:ik heb net nog een nep-coatking gekocht, maar daar kan ik niks mee, gelukkig kostte hij ook niet veel(...)
?
En hij zit in een "mars" etuitje
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi, 'Mars' is dus de goede
De site waar de de coat-king wat minder duur was, daar staat bij dat het om Mars gaat, maar de types hebben een andere aanduiding dan in het overzicht staat waar types gekoppeld wordt aan diverse rassen
- ranetje
- Zeer actief
Hangt er van af wat je met vastzitten bedoelt?Inge O schreef: en kan je daar ook stukje 'vastzittende onderwol' mee verwijderen?
Als het vervilting is(komt bij mijn honden zelden voor), dan knip ik eerst in recht op de haarrichting dus niet afknippen.
Daarna dat ding er door en klaar ben je.
Verder is het een kwestie van door de vacht trekken.
Bij mijn ruwharen (plukvacht) dus met een botgemaakte, maar anders houd je hem scherp en is het nog minder een probleem........................ zou ik denken
Vraag eens advies aan een trimmer voor je kam nummer 502 aanschaft?
- ranetje
- Zeer actief
Rosita Compagner?Inge O schreef:heb ik vroeger nog gedaan, maar die zwegen in alle talen :sst: , vandaar mijn 500-en-zoveel kammenranetje schreef:Vraag eens advies aan een trimmer voor je kam nummer 502 aanschaft?![]()
.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nah, die houdt ook wijselijk haar mond
Zoals ik in een ander topic al zei, het is niet alleen het gereedschap maar ook de kennis en de manier van omgaan met.
Ik haal al die 'rommel' er wel uit met een coatking, of een eigenaar dat ook kan, is en blijft toch de vraag. Je kunt een vacht namelijk ook heel erg vernielen met een coatking.
Kijk, je kunt je schoenen naar een schoenmaker brengen of je koopt zo'n doe-het-zelf-setje bij de Hema. Het resultaat is waarschijnlijk niet hetzelfde.
Ik haal al die 'rommel' er wel uit met een coatking, of een eigenaar dat ook kan, is en blijft toch de vraag. Je kunt een vacht namelijk ook heel erg vernielen met een coatking.
Kijk, je kunt je schoenen naar een schoenmaker brengen of je koopt zo'n doe-het-zelf-setje bij de Hema. Het resultaat is waarschijnlijk niet hetzelfde.
- ranetje
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:Nah, die houdt ook wijselijk haar mondZoals ik in een ander topic al zei, het is niet alleen het gereedschap maar ook de kennis en de manier van omgaan met.
Dus naar de trimmer brengen en er bij blijven en dan je ogen goed open houden
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, zo heb ik het vak ook geleerdranetje schreef:Rosita Compagner schreef:Nah, die houdt ook wijselijk haar mondZoals ik in een ander topic al zei, het is niet alleen het gereedschap maar ook de kennis en de manier van omgaan met.
Kijk, je kunt je schoenen naar een schoenmaker brengen of je koopt zo'n doe-het-zelf-setje bij de Hema. Het resultaat is waarschijnlijk niet hetzelfde.![]()
Dus naar de trimmer brengen en er bij blijven en dan je ogen goed open houden![]()
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... 65c59186ea" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dat net zo goed werken? Scheelt toch 20 euro
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Murphy
- Zeer actief
Ten opzichte van de furminator? Daar heb ik via ebay minder dan 30 euro voor betaald, inclusief verzendkosten, dus dan lijkt me deze duurderInge schreef:http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... 65c59186ea
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hmmm.....dat heb ik al vaker gehoord maar ik heb geen credit card en die heb je denk ik wel nodig of niet?Murphy schreef:Ten opzichte van de furminator? Daar heb ik via ebay minder dan 30 euro voor betaald, inclusief verzendkosten, dus dan lijkt me deze duurderInge schreef:http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... 65c59186ea
Heb je hem in een winkel gekocht of met een bieding?
Groetjes Inge

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Paypal kan vaak ook. Ik heb geen creditcard, wil dat ook niet, maar heb dat opgelost door paypal te nemen...Inge schreef:Hmmm.....dat heb ik al vaker gehoord maar ik heb geen credit card en die heb je denk ik wel nodig of niet?Murphy schreef:Ten opzichte van de furminator? Daar heb ik via ebay minder dan 30 euro voor betaald, inclusief verzendkosten, dus dan lijkt me deze duurderInge schreef:http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... 65c59186ea

You'll be in my heart... Always...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Inge ik denk niet dat je dat haar liezen schoon krijgt met de furminator, mij lukt dat bij Gina ook niet.
Bij Jan wel, maar die heeft ander haar, minder warrig dan Gina.
die furminator is ook niet zo duur op amazon.co.uk, ze sturen ook op naar de rest van Europa, maar weet niet zo uit mn hoofd wat de kosten daarvan zijn.
En je moet idd wel een creditcard hebben, helaas doen ze nog niet aan paypal.
Bij Jan wel, maar die heeft ander haar, minder warrig dan Gina.
die furminator is ook niet zo duur op amazon.co.uk, ze sturen ook op naar de rest van Europa, maar weet niet zo uit mn hoofd wat de kosten daarvan zijn.
En je moet idd wel een creditcard hebben, helaas doen ze nog niet aan paypal.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Murphy
- Zeer actief
Inge schreef:Hmmm.....dat heb ik al vaker gehoord maar ik heb geen credit card en die heb je denk ik wel nodig of niet?Murphy schreef:Ten opzichte van de furminator? Daar heb ik via ebay minder dan 30 euro voor betaald, inclusief verzendkosten, dus dan lijkt me deze duurderInge schreef:http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... 65c59186ea
Dat gedoe met creditcard etc is voor mij ook heel lang een reden geweest om weg te blijven van ebay, en ik vond het ook veel te ingewikkeld
Maar toen ik er een beetje indook bleek het best mee te vallen. Let wel op dat je http://www.ebay.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gebruikt, en niet com, als je de nl gebruikt kom je op een site waar alles gericht is op Nederland, wel buitenlandse aanbieders, maar dan staan de verzendkosten voor Nederland er al direct bij.
Als je naar http://www.ebay.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat, in de zoekregel intypen furminator, dan naar beneden scrollen en dan zie je aan de linkerkant dat je bij Voorkeuren kan kiezen voor Veiling of Nu kopen, dan kies je Nu kopen, dan krijg je een overzicht van alle aanbiedingen van furminators die je direct kan kopen. Als je een aabieder kiest (op basis van bijvoorbeeld prijs en verzendkosten) kan je checken bij ervaringen van andere kopers of het iemand is die vaker zaken doet en hoe de ervaringen van kopers zijn (heb ik wel gedaan en op basis daarvan gekozen voor iemand die een fractie duurder was, maar wel veel goeie ervaringen). Ik heb hem zelf uit Engeland gekregen.
Als je via Paypal betaalt is de aankoop ook verzekerd ofzo, zoiets staat er bij, maar zou je zelf even moeten nalezen.
Overigens is Paypal een soort tussenrekening via internet waar je via je gewone bankrekening geld naar toe kan boeken. Daar heb je geen creditcard voor nodig. Kan wel met creditcard maar hoeft niet.
Sorry voor het lange antwoord maar ik hoop dat je er iets aan hebt
Groetjes,
Marjan
- ranetje
- Zeer actief
Ik bedoel één keer om te zien hoe het moet.Inge O schreef:nee hoor - heb ik één keer gedaan met vlammetje, heb 70 euro betaald en drie maand later zag je er niks meer van.ranetje schreef:Rosita Compagner schreef:Nah, die houdt ook wijselijk haar mondZoals ik in een ander topic al zei, het is niet alleen het gereedschap maar ook de kennis en de manier van omgaan met.
Kijk, je kunt je schoenen naar een schoenmaker brengen of je koopt zo'n doe-het-zelf-setje bij de Hema. Het resultaat is waarschijnlijk niet hetzelfde.![]()
Dus naar de trimmer brengen en er bij blijven en dan je ogen goed open houden![]()
dan doe ik het toch echt liever zelf, ik zal er best wat langer over doen, maar no way dat ik hier 2 keer per jaar 3 x 70 euro ga betalen voor iets wat ik zelf ook kan - uiteraard veel minder goed, maar het eindresultaat : onderwol eruit en hond weer verlost van een vachtlast haal ik even goed.
Daarna doe je het zelf gewoon thuis
En drie maanden?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
ga 'gewoon' een eendaags cursusje doen?
via bijvoorbeeld http://www.specialgrooming.nl/workshop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij
forumgenoot lupa
of bij
forumgenoot hercujess
wel grappig dat de laatste 2 dezelfde tekst gebruiken
Zelfs belgische salons geven dit soort cursussen.
via bijvoorbeeld http://www.specialgrooming.nl/workshop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij
forumgenoot lupa
of bij
forumgenoot hercujess
wel grappig dat de laatste 2 dezelfde tekst gebruiken
Zelfs belgische salons geven dit soort cursussen.
-
hercujess
Tekst is van Lupa met toestemming (wel achteraf...ahum)Rosita Compagner schreef:wel grappig dat de laatste 2 dezelfde tekst gebruiken
-
hercujess
Vind ik een beetje dom van die trimmer dat ze daar geheimzinnig overdoen. Met het juiste materiaal en de juiste voorlichting heeft de trimmer er zelf ook nog profijt van. Kijk, een coat king verkopen aan iemand zonder uitleg en dan vooral van de nadelen, daar begin ik ook niet aan.Inge O schreef:ik ken eigenlijk geen trimmer waarbij dat zomaar kan, die doen juist alle moeite om het voor zich te houden met welke kammen ze werken en hoe ze het doen![]()
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijk............ :N:Inge O schreef:ziet er interessant uit, maar dit dan toch weer niet :Rosita Compagner schreef:ga 'gewoon' een eendaags cursusje doen?
'vergeet dus niet de hond een dag tevoren zorgvuldig te wassen,
te f?n en de vacht klitvrij te borstelen.'
laat dat klitvrij borstelen nou net het probleem zijn. één keer de klitjes eruit (en dan bedoel ik geen echte, ondoordringbare klitten, maar onderwolklitjes die er eigenlijk zouden moeten uitruien, maar dat bij een castraat niet meer doen) kan ik de onderwol er ook prima uithalen hoor - hoewel ik ook daar zeker nog zou kunnen bijleren.
maar eerst klitvrij borstelen - nee, dan kunnen we bijna net zo goed thuisblijven.
Vertél gewoon dat het uitwollen jouw probleem is? Niet nu opeens heel dommig gaan doen hoor. Maar ja, Rotterdam, Hoofddorp, Hardenberg is vast allemaal te ver weg.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Trixie heeft vanaf augustus ook een kam, die vergelijkbaar is met de furminator, vanaf 14,95 dus heel wat voordeliger! Het gaat om de carding kamInge schreef: Hmmm.....dat heb ik al vaker gehoord maar ik heb geen credit card en die heb je denk ik wel nodig of niet?
-
Job
- Zeer actief
ik zou graag zo'n workshop volgen voor mijn tut met een tibetaanse terriervacht,Rosita Compagner schreef:tuurlijk............ :N:Inge O schreef:ziet er interessant uit, maar dit dan toch weer niet :Rosita Compagner schreef:ga 'gewoon' een eendaags cursusje doen?
'vergeet dus niet de hond een dag tevoren zorgvuldig te wassen,
te f?n en de vacht klitvrij te borstelen.'
laat dat klitvrij borstelen nou net het probleem zijn. één keer de klitjes eruit (en dan bedoel ik geen echte, ondoordringbare klitten, maar onderwolklitjes die er eigenlijk zouden moeten uitruien, maar dat bij een castraat niet meer doen) kan ik de onderwol er ook prima uithalen hoor - hoewel ik ook daar zeker nog zou kunnen bijleren.
maar eerst klitvrij borstelen - nee, dan kunnen we bijna net zo goed thuisblijven.
Vertél gewoon dat het uitwollen jouw probleem is? Niet nu opeens heel dommig gaan doen hoor. Maar ja, Rotterdam, Hoofddorp, Hardenberg is vast allemaal te ver weg.
maar deze zijn inderdaad te ver weg.
Geef jij ze ook Rosita?????
Naar jou is voor mij wel te rijden.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Zodra ik tijd over heb job, en ik het handig vind om mijn eigen klanten weg te jagen ga ik dit soort cursussen-met-diploma-en-lunch geven...........
Tot die tijd ben je iedere werkdag welkom om met je hond en je eigen kam en borstel een halfuurtje langs te komen zodat we samen eens naar jouw kamtechniek kunnen kijken. Gewoon gratis. Wel even bellen van tevoren.
Tot die tijd ben je iedere werkdag welkom om met je hond en je eigen kam en borstel een halfuurtje langs te komen zodat we samen eens naar jouw kamtechniek kunnen kijken. Gewoon gratis. Wel even bellen van tevoren.
-
Job
- Zeer actief
Deal en alvast bedankt!
Ik wacht even tot er hier wat opvangers geplaatst zijn hoor.
Ik wacht even tot er hier wat opvangers geplaatst zijn hoor.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Dit kwam er met de furminator de eerste keer af bij Jandeman.
Gister heb ik het nog een keer gedaan en toen was het resultaat ongeveer de helft van wat ik er eerder uithaalde.
Ik zie nu nauwelijks nog losse haren bij hem zitten, dus denk dat het meeste er wel af is.
Fijn ding wel die furminator

Gister heb ik het nog een keer gedaan en toen was het resultaat ongeveer de helft van wat ik er eerder uithaalde.
Ik zie nu nauwelijks nog losse haren bij hem zitten, dus denk dat het meeste er wel af is.
Fijn ding wel die furminator

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
Wat iedereen ook vindt, ik vind hem super en ben er erg blij mee, voor een goldenvacht is ie helemaal top

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!